یادبگیریم2:ویژگی 1 جانداران (نظم و ترتیب)

4.9/5
(1670 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گستره حیات

تست درس 2
تست درس 2

`00:46

سوالات دیگران

زیست بوم رو متوجه نشدم

(12)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. متاسفانه کتاب درسی توضیح واضح تری برای شما نگذاشته و شما مجبورین به این تعریف اکتفا کنین. تعزیف دیگه ای از اون میتونیم بگیم: اکوسیستم (Ecosystem) یا زیست بوم به عنوان یک محیط به همراه هر گونه موجود زنده و تمام عوامل غیرزنده که درون آن محیط وجود دارند، تعریف می‌شود. اکوسیستم همه جنبه‌های یک زیستگاه را مشخص می‌کند که شامل تمام برهمکنش‌های بین عناصر متفاوت آن است.

(36)

@نرگس مهدوی سوالی که در یادبگیریم قبلی پرسیدم در مورد اکوسیستم بود که گفتید میشه بوم سازگان پس میشه از این گفتتون هم بگیم اکوسیستم و بوم سازگان و زیست بوم همگی یکی هستن اگه میشه این چند کلمه رو بهتر بهم توضیح بدید

(4)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

@معصومه بحرانی پور سلام. اگر گفتم اکوسیستم یا زیست بوم همون بوم سازگانه اصلاح میکنم. اکوسیستم تعامل چند بوم سازگان هست. این موارد واقعا اونقدر اهمیت کنکوری ندارن که فکرتون رو اینقدر مشغولش کنین.

(6)

سلام ببین ازاجتماع عموامل زنده و غیر زنده در یک زمان و مکان روی هم تاثیرانی میگذارندرو زیست بوم‌میکنند منظور از زمان مثل ادمهایی که‌مثلا در سال ۱۴۰۱ زندگی میکنند و مکان یعنی ادم هایی که مثلا در تهران زندگی میکنند

(4)

@نرگس مهدوی سلام اکوسیستم یا بوم سازگان شما به اشتباه گفته اید اکوسیستم یا زیست بوم البته با توجه به تعاریف کتاب درسی

(1)

سروش حشمتی | آکادمی امروز

سروش حشمتی

2 سال پیش

بوم سازگان های مختلف رو ( مثلا جنگل های زاگرس و البرز) که از نظر آب و هوایی و پراکندگی جانداران نسبتا یکسان باشند، زیست بوم را تشکیل می دهند

سامی اقاله | آکادمی امروز

سامی اقاله

2 سال پیش

زیست بوم یعنی چند بوم سازگان مختلف که در یک محدوده ی مشخسی هستند میتوانی تضیح کتاب هم رو در صفحه 8 شکل 3 ببینی

یست‌بوم به مناطق زندگی تمام گیاهان، حیوانات و سایر موجودات با شرایط طبیعی محیط در یک منطقه ویژه گفته می‌شود. یک زیست‌بوم با انواع حیات جانوری مشخص با توجه به موقعیت، شرایط آب وهوائی، عرض جغرافیائی و ارتفاع تعیین می‌شود. یک زیست‌بوم از اکوسیستم‌های زیادی با جمعیت اندکی از گیاهان و جانوران به همراه شرایط محیط زندگی‌شان (قسمت‌های طبیعی مؤثر در آنها) ساخته شده‌است. در حالی که مرزهای یک زیست‌بوم به وسیلهٔ آب وهوا تعیین شده مرزهای جمعیتی یک اکوسیستم با ویژگی‌های طبیعی مانند: رشته کوه‌ها یا دیواره بالائی رودخانه‌ها از همدیگر جدا هستند. یک اکوسیستم با زیست‌بوم ویژه به داشتن اشکال رشد همانند گیاهان و حیوانات با عادت غذایی مشابه گرایش دارد.

Asra Geravand | آکادمی امروز

Asra Geravand

2 سال پیش

چند اجتماع که با محیط تعامل دارن و آب و هواشون شبیه همه و از نظر پخش شدن جمعیت تو محیط بوم سازگانشون هم به هم شبیه باشن

ازاجتماع عموامل زنده و غیر زنده در یک زمان و مکان که روی هم تاثیراتی میگذارند را زیست بوم‌ میگویند.

سی شر | آکادمی امروز

سی شر

2 سال پیش

یعنی منطقی یک شکل مثل زیست بوم ساوا

بوم سازگان قبل از زیست بوم است که معنی ان سازنده بوم است .بوم. به معنای تابلو است و سازنده ان سازگان ..که شامل عوامل زنده و غیرزنده .است حالا این بوم سازگان ..ممکن است هم دریایی وخشکی کنار هم جمع میشوند و زیست بوم رومیسازد

علوم نهم هست احتمالا

سلام اجتماع عوامل زنده و غیر زنده در یک زمان و مکان که روی هم تاثیراتی میگذارند را زیست بوم‌ میگویند.

M S | آکادمی امروز

M S

1 سال پیش

همه ی محیط های زیست کره زمین که شامل خشکی ها دریا ها ودریاچه هاست یعنی همه ی عوامل زنده وغیر زنده باهم

سلام زیست بوم مثل جنگل ها بیابان ها یا دریا ها است هر زیست بوم شرایط منحصر به فردخودشو داره اگه که این شرایط به هم بخوره موجودات زنده از بین میرن مثلا اگه تو جنگل بارون نیاد گیاهان درختان خشک میشن و اون حیواناتی که از گیاهان اون منطقه تغذیه می کنن کم یاب میشن اگه کم یاب بشن باز اون حیواناتی که این هارو می خوردن از بین میرن و همین جور ادامه پیدا میکنه .

فاطمه حسینی | آکادمی امروز

فاطمه حسینی

11 ماه پیش

بوم‌سازگان یا اکوسیستم، به مجموعه‌ای از موجودات زنده (گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم‌ها) و عوامل غیرزنده (آب، خاک، هوا) که با هم در یک محیط خاص تعامل دارند، گفته می‌شود

سلام ماجرای منو درسام واقعا خوبه مطالب رو خیلی خوب آموزش میده و هم سوال تشریحی داره هم سوال تست

سلام خسته نباشید یه جا شنیده بودم که میگفتن که توی این شکل علاوه بر سطوح سازمان یابی حیات باید نوکات اسکلت گوزن رو هم بلد باشم مثلا شگل شاخ ها و غیره این حرف درسته؟ چون توی همه فیلم های آموزشی ای که دیدم هیچ استادی به این موضوع اشاره نکرده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید یعنی ما هیچ تولید مثل جنسی ای نداریم که توسط یک سلول یا دو سلول باهم انجام بشه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

2 ماه پیش

سلام وقت بخیر ....یه سوال دارم استاد الان داشت سطوح سازمان یابی حیات رو توضیح میداد ولی من گیج شدم اکوسیستم یا همون بوم سازگان که شامل عوامل زنده و غیر زنده ( تخته سنگ و تپه و اینا ) میشه چه چه ربطی به سطوح سازمان یابی حیات داره مگه تخته سنگ حیات داره ؟ پس چرا جزء این سطوح میشه ؟؟؟؟؟

تولید مثل غیرجنسی رو میشه توضیح بدید متوجه نشدم در فیلم

سلام زیست را مطالب حفظی اش را چگونه بخونیم که یادمون نره ی راهنمایی می کنید روش خواندن برای زیست

همینطوری که استاد نموداری نوشته مطالب رو باعث میشه دسته بندی یادت بمونه، زیست باید دسته بندی شده خونده بشه

دستگاه چند اندام منظورش چی بود

سلام آیا استخوان هم جزء عوامل غیر زنده درون بدن جاندار است؟

نه استخوان اندام هست

چرا از بافت به بعد عوامل غیر زنده درون بدن جاندار رو داریم مگه نمی‌گیم مایع بین سلولی ینی خوده سلول بینش فضایی وجود نداره که از مایع پر شده باشه؟!

کوثر مهتری | آکادمی امروز

کوثر مهتری

7 ماه پیش

میشه یکی جواب بده راهنمایی کنه

بافت از تعداد زیادی یاخته(سلول) تشکیل شده، بین این سلول ها فضایی وجود داره که با مایع بین یاخته ای پر شده خود یاخته زنده هست و از طریق مایع بین سلولی در بافت ها پروتئین و مواد مورد نیازش رو دریافت یا دفع میکنه. بنابر‌این درون بدن انسان در مایع بین یاخته ای عوامل غیر زنده دیده میشه، که میشه از سطح دو به بعدکه همون بافت هست

وقتی تو سطح اول فقط یدونه سلول هست چطور میخوای مایع بین سلولی در بین دو تا سلول باشه؟ آخه ما فقط یه سلول داریم

داخل فیلم دبیر خیلی پیچیده و کامل توضیح میده ولی تو کتاب هیچکدوم نیومده است امکان داره توی امتحان کلاسی هم این نکته ها بیاد

بستگی به معلمتون داره

میشه جواب بدید🙏

توضیح دادم 🌷

مریم رجبی | آکادمی امروز

مریم رجبی

8 ماه پیش

سلام اینکه گفتین اولین سطحی که توش عوامل غیر زنده درونی و توش می‌بینیم بافت هست ولی مگه تو خود یاخته مولکول‌ها و اتم‌ها رو نداریم که اونا هم غیر زنده هستند؟

ببخشید من در جزه یکی از معلم هامون خواندم که در تک سلولی ها هر جاندار که یک سلول هست این جاندار در سطح پنجم حیات است چون خود اون یه سلول یک فرد از جمعیت باکتری هاست ممنون میشم اگه جواب بدید🙏

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

8 ماه پیش

وقتی توی تست یا سوال آزمون بپرسن که عوامل غیر زنده از کدوم مرحله به بعد وجود دادن باید بگیم ۲ یا ۸؟

منطقن میشه ۲

براساس کتاب معمولا تو تستا ۸ میگیرن

سلام وقتتون بخیر . توضیح اجتماع متوجه نشدم که استاد میگن اگه هر کدوم رو تغییر بدیم اجتماع تغییر می‌کنه.

سلام عزیزم توضیح دقیق و درستش توضیح کتابه که میگه از تعامل جمعیت های گوناگون یک اجتماع بوجود میاد.

(1)