یادبگیریم4:ویژگی 4 و 5 جانداران (فرآیند جذب و استفاده از انرژی و پاسخ به محیط)
مطهره حیدری سیمانی سرولایتی
5 ماه پیش
سلام خسته نباشین ببخشید این 3 تا ترکیبی که گفتین در کتاب هست؟
(1)
یلدا محمدی
7 ماه پیش
سلام ببخشید در سطح جمعیت و اجتماع جانداران باید در یک مکان و زمان باشند این راجب سطح بعدی بوم سازگان هم درسته؟ چون فقط عوامل غیر زنده اضافه میشه و اینکه در کدوم سطح جانداران از زمان های مختلف میتونن کنار هم قرار بگیرن؟ یا مکان های مختلف؟ سطح زیست بوم؟
ابوالفضل رعنایی
10 ماه پیش
یکی اون تستا سوال 7 رو توضیح بده یاخته تمام ویژگی های حیاط رو نداره فقط موجودات تک سلولی هستن که این ویژگی رو دارن اگه اونجور باشه یک موجود مثل انسان مستقل میشه ولی استاد گفت مثلا اگه دست رو ول کنی نمیگیم مستقل شده
رها حسنی
10 ماه پیش
سلام این به این صورت است که در جانداران تک سلولی هر سلول برای خود فعالیت جدا گانه دارند مثال استاد شد شما و کناریتون شاید به هم وابسته باشید ولی وابستگی زیستی ندارین یعنی اگر اون بمیره شما که نمی میرید اما در بدن جانداران هر سطح از سطوح سازمانیابی ویژگی های سطح قبل رو داره درسته پس جاندار هم بافت داره هم سلول داره و هم اندام و دستگاه اما همه ی این دستگاه ها و.. باهم در ارتباط هستن اگر دست رو بکنیم بخشی از اون یاخته ها وسلول های کمک کننده توی بدن جاندار می مونند وباعث مرگ دست میشه
مهنا کرزبر
10 ماه پیش
جواب تست هارو از کجا پیدا کنم
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
اگر منظورتون بخش تست بزنیمه،براشون پاسخنامه قرار داده نشده و باید فیلم هاش رو ببینید 🌷
مهنا کرزبر
10 ماه پیش
من اون قسمت که میگه همه جانداران به محرک های طبیعی پاسخ میدن _____ در اثر تغییر بیان ژنهای جانداران تغییر بیان ژن هارو نفهمیدم
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
مربوط به زیست دوازدهم میشه بحث بیان ژن ها جلوتر میخونید فقط در همین بدونید که بیان ژن ها، خیلی از صفات جانداران رو تعیین میکنه 🌷 (جزئیات دقیقتر در زیست دوازدهم )
مهتاب مهرآبادی
11 ماه پیش
استاد گفتن خود تولید کننده هم مصرف کنندس و از اون انرزی که تولید میکنه مصرف میکنه پس چرا در قسمت مصرف کنندگان نوشته شده سایر جانداران جز موارد بالا که تولید کنندگان بود؟
کیانوش نقشبندی
11 ماه پیش
سلام ، ببخشید یه انرژی دیگر هم بود، ADP آدینوذین دی فسفات این انرژی آیا همون NADPH هستش یا فرق دارن؟ اگر فرق دارن لطفاً توضیح بدید ممنونم.
(1)
He!ya
11 ماه پیش
خود تولید کنندگان مگه مصرف کننده محسوب نمیشن ؟
مهنا کرزبر
10 ماه پیش
درسته ولی از نظر تولید و مصرف انرژی دودسته بودن تولید کنندگان و مصرف کنندگان در توضیح استاد منظور از مصرف کنندگان اونایی هست که فقط مصرف میکنن مثلا بعضی از گیاهان هم مصرف میکنه هم تولید پس جزه دسته مصرف کنندگان قرار نمیگیره
(1)
سید محمد مهدی حسینی
1 سال پیش
سلام وقتی استاد میگه همه جانداران انرژی میگیرند آیا همه جانداران هم بخشی از انرژی رو به صورت گرما از دست میدهند
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله طبق متن کتاب
امیرحسین قربانی
1 سال پیش
ببخشید ژن اپی نفرین متوجه نشدم یعنی چی؟
مهدی اژدری
1 سال پیش
به عنوان مثال اپی نفرین یه دستور به ژن میده و اون باعث ترشح اپی نفرین و واکنشی مثل استرس میشه اگر اشتباه نکنم
مائده اسدی
1 سال پیش
آدرِنالین، با نام دیگر اپینفرین، یک هورمون و انتقال دهنده عصبی از دسته کاتکولآمینهای درونساز است. این ماده باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راههای هوایی شده و در بروز واکنش جنگ و گریز سیستم عصبی سمپاتیک مؤثر است. این هورمون معمولاً در مواقعی که فرد هیجان بالا را تجربه میکند در بدن ترشح میشود.
(2)
H. M
1 سال پیش
@مهدی اژدری خیر اپی نفرین که دستور به ژن نمیده ببین هر ماده ای که در بدن ساخته میشه ، یه ژن سازنده ای در سلول ها داره برای مثال همین اپی نفرین یه ژن سازنده ای داره که وقتی اون ژن فعال بشه ، اپی نفرین ساخته میشه از روی اون دستورالعمل موجود در ژن دقیقاً مثل دستورالعمل آشپزی هست یعنی هر غذایی یه دستورالعملی داره و زمانی که بخوای غذا درست کنی از اون دستورالعمل استفاده میکنی
محمد معین نوروزی
1 سال پیش
@مهدی اژدری نه اپی نفرین دستور به فعالسازی ژن نمیده چون یک پیک شیمیایی است که از بخش مرکزی غدد فوق کلیه ترشح میشه فعالسازی ژن زمانی صورت میگیرد که بخش مرکزی غدد فوق کلیه بخواد اپی نفرین ترشح کنه و بعد اون اپی نفرین هم سبب تنش لحظه ای میشه و گلوکز خوناب زیاد میکنه
ساینا محمودی
1 سال پیش
باکتری ها هم پاسخ به محیط رو انجام میدن؟
H. M
1 سال پیش
بله
احمد حسینی
1 سال پیش
بله
محمد یاسین
1 سال پیش
بله پاسخ میدهند
امیر متین پهلوان زاده
1 سال پیش
اره
مهدی ..
1 سال پیش
اره
مهنا کرزبر
10 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
سلام شما هم خسته نباشید مربوط به زیست دوازدهم میشه ولی باهاش آشنا باشید بد نیست
(1)