یادبگیریم3:ویژگی 2 جانداران (هم ایستایی و رشد و نمو)
الینا علی زاده
3 هفته پیش
سلام خسته نباشید یعنی توی باکتری ها رشد تعدادی از طریق تولید مثل دوتایی و رشد ابعادی هم که بزرگ شدنه خود باکتری هستش؟
ریزان خضری
1 ماه پیش
وقتی یه گیاه از خواب زمستانی بیدار میشه و یه برگ میده بعدش که برگ دومی رو داد رشد محسوب میشه؟
M S
2 ماه پیش
سلام ببخشید در دقیقه13و24 ایا تقسیم باکتری ها رشد محسوب میشه یعنی رشد تعدادی یا فقط تولید مثل؟
محمد طاها جعفری
2 ماه پیش
هم رشد تعدادی محسوب میشه هم تولید مثل غیرجنسی
(1)
نسیم رضازاده
2 ماه پیش
سلام ببخشید تو نمو برای اولین بار وارد اون مرحله شده یا ممکنه قبلاً هم وارد شده باشه؟
احمد دهقانی
2 ماه پیش
با سلام ممکنه قبلا هم وارد شده باشه... مثلا یک درخت سیب هر سال به زمستان میره و دوباره به بهار میاد و هر سال میوه میده و دوباره برگش میریزه و ممکنه در یک فصل میوه ای بهتر و در فصل بعد در اثر چیزی مثل کمبود آب میوه دیگر بدهد
(2)
محمدسجاد کلید دری
2 ماه پیش
خیر فقط یکبار عبور از یک مرحله به مرحله دیگر
(1)
امیرعلی ایرانی
5 ماه پیش
سلام ببخشید من تو امتحان مون کنار رشد و نمو یه لغت به اسم تمایز اومده بود اون یعنی چی ؟
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
سلام بستگی داره کجا بکار بره مثلا میگن سلول بنیادی میتونه به سلول های دیگه تمایز پیدا کنه یعنی اینکه یکسری ویژگیهای خاصی بدست بیاره و تخصصی تر بشه
محمدسجاد کلید دری
2 ماه پیش
تمایز در سلول های بنیادی که منشا از مونوسیت هست قابلیت تمایز داره ینی میتونه از خون و رگ خارخ بشه ولی امکان برگشت نیست
عباس جماعی
7 ماه پیش
سلام رشد درسته نه نمو
مهشید اسدی
6 ماه پیش
رشد و نمو هر دو مفاهیمی جداگانه هستند و نمیتونیم بگیم این غلطه این درست در ویدیو و کتاب درسی و جزوه گفته شده رشد یعنی افزایش برگشت ناپذیر و نمو یعنی عبور از یک مرحله به مرحله ی جدیدی از زندگی
محمد جواد شاهرخی
7 ماه پیش
سلام سلام تقسیم سلولی در پرو کاریوت ها (باکتری ها ) رشد حساب میشع یا نمو ؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام هیچکدام تولید مثل محسوب میشه
گلشن نوروزی
8 ماه پیش
ببخشید من همئوستازی رو متوجه نمیشم
فاطمه امامی
7 ماه پیش
ایشالا تا الان متوجهش شدی ولی کلیش میشه حفظ تعادل درونی موجودات زنده. شرایط رو ثابت نگه میداره تا سلول درست کار کنه مثال سادش وقتی دمای بدنت بالا بره عرق میکنی یا قند خون که بالا میره انسولین ترشح میشه. در بقیه ام همینطوره در مقیاس های متفاوت .
ریزان خضری
1 ماه پیش
حفظ حالت پایدار بدن یعنی اگه اتفاقی هم برای جاندار بیوفته اون جاندار نمیره ممکنه اون هم ایستایی بهش کمک میکنه مثلا : وقتی سرما میخوریم ممکنه دمای بدنمون خیلی بالا بره یا خیلی پایین بیاد این یعنی تغییر میکنیم با محیط ولی تغییر آنچنانی نه باعث نمیشه وقتی سرما خوردیم بمیریم برای مثال دیگرش دیابت هم میشه مثال زد
سنا بابایی
9 ماه پیش
سلام ببخشید تقسیم میوز بدون توجه به قضیه رشد ، مربوط به تقسیم سلولی یوکاریوت هست دیگه ارع؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام ممنون میشم منظورتون رو دقیقتر بهم بگید که مطمئن بشم از بابتش و بعد بهتون توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
کامیار غلامحسین زاده
9 ماه پیش
بله درست است
ابوالفضل روزبهانی
9 ماه پیش
آره تقسیم میوز ار رشد یوکاریوت هستش و برای تولید مثل جنسی انجام میشه برای به وجود آوردن اسپرم و تخمه
شمس تبریزی
9 ماه پیش
سلام یک سوال رشد باکتری که دوتایی هست باعث ایجاد باکتری جدید با همان ویژگی ها میشود پس چرا تولید مثل محسوب نمیشود؟
پارسا .
9 ماه پیش
باکتری بعد یک مدت از نظر ابعادی رشد میکند و بعد بالغ میشود و از طریق نصف شدن تولید مثل میکند و رشد برای خود باکتری هست
(2)
نرگس مهدوی
9 ماه پیش
سلام رشدش یعنی بزرگ میشه تقسیم شدن و دو نیمه شدنش میشه تولید مثل
(1)
جواد سرابی
10 ماه پیش
با سلام فرمودند رشد یا حجیم میشود یا بزرگ در تقسیم باکتری نه حجیم شدن هست نه بزرگتر شدن پس چرا تو قسمت رشد ازش استفاده کردن و اگر اشتباه نیست فرقش با تولید نثل چیه؟
Pary ....
9 ماه پیش
باکتری که بزرگ میشه رشد محسوب میشه و بعد وقتی که تقسیم میشه و دونیمه میشه تولید مثل محسوب میشه
مهرناز دهقانی زاده
8 ماه پیش
سلام برای رشد کردن نیاز به تقسیم سلول است مثل سلول های پوستی که وقتی از بین بروند برای اینکه یاخته ها رشد کنند و ترمیم کنند تقسیم میشوند
سمیه احمدی
10 ماه پیش
سلام تقسیم دوتایی باکتری مگه تولید مثل غیرجنسی نیست؟ پس چطور رشد هم محسوب میشه؟
ALI .
10 ماه پیش
سلام اون افزایش تعداد سلول محسوب میشه نه تولید مثل.
جواد سرابی
10 ماه پیش
@ALI . مگه باکتری چند تا سلول داره؟(تک سلولی هست دیگه)
آیلین کلانی
10 ماه پیش
سلام وقت شما بخیر دوستان تلاشگر جانداران هو هسته ای یا همان یوکاریوت ها جز جاندارانی هستند که ماده وراثتی (DNA) آن داخل پوششی قرار دارد و هسته به وجود می آید و پیش هسته ای همان پروکاریوت ماده وراثتی آن داخل پوششی قرار ندارد و هسته به وجود نمی آید
رها حسنی
10 ماه پیش
بله دقیقا همینه اگه ماده وراثتی توی بخش پوششی قرار بگیره یو کاریوت قرار نگیره پروکاریوت است
نگین منصور پور
11 ماه پیش
پروکاریوت ها با هسته هستن یا بدون هسته؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
بدون هسته
فاطمه حسینی
11 ماه پیش
بدون هسته
سنا پور بصیرت
11 ماه پیش
فاقد هسته هستند
فاطمه عباسی
11 ماه پیش
پرو کاریوت بدون هسته یا پیش هسته ایی یو کاریوت ها هسته دارند یا هو هسته ای
علیرضا جعفری
10 ماه پیش
پروکاریوت ها فاقد هسته مشخص هستند.
رها حسنی
10 ماه پیش
بدون هسته هستن مثل باکتری که ماده وراثتی توی بخش پوششی قرار نمی گیرد
M R
10 ماه پیش
بدون هسته
ریزان خضری
1 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷