یادبگیریم3:ویژگی 2 جانداران (هم ایستایی و رشد و نمو)

4.8/5
(1851 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گستره حیات

تست درس 2
تست درس 2

`00:46

سوالات دیگران

سلام خسته نباشید یعنی توی باکتری ها رشد تعدادی از طریق تولید مثل دوتایی و رشد ابعادی هم که بزرگ شدنه خود باکتری هستش؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ریزان خضری | آکادمی امروز

ریزان خضری

1 ماه پیش

باکتری که بزرگ میشه رشد یا نمو؟

ریزان خضری | آکادمی امروز

ریزان خضری

1 ماه پیش

وقتی یه گیاه از خواب زمستانی بیدار میشه و یه برگ میده بعدش که برگ دومی رو داد رشد محسوب میشه؟

M S | آکادمی امروز

M S

2 ماه پیش

سلام ببخشید در دقیقه13و24 ایا تقسیم باکتری ها رشد محسوب میشه یعنی رشد تعدادی یا فقط تولید مثل؟

هم رشد تعدادی محسوب میشه هم تولید مثل غیرجنسی

(1)

سلام ببخشید تو نمو برای اولین بار وارد اون مرحله شده یا ممکنه قبلاً هم وارد شده باشه؟

با سلام ممکنه قبلا هم وارد شده باشه... مثلا یک درخت سیب هر سال به زمستان میره و دوباره به بهار میاد و هر سال میوه میده و دوباره برگش میریزه و ممکنه در یک فصل میوه ای بهتر و در فصل بعد در اثر چیزی مثل کمبود آب میوه دیگر بدهد

(2)

خیر فقط یکبار عبور از یک مرحله به مرحله دیگر

(1)

سلام ببخشید من تو امتحان مون کنار رشد و نمو یه لغت به اسم تمایز اومده بود اون یعنی چی ؟

سلام بستگی داره کجا بکار بره مثلا میگن سلول بنیادی می‌تونه به سلول های دیگه تمایز پیدا کنه یعنی اینکه یکسری ویژگی‌های خاصی بدست بیاره و تخصصی تر بشه

تمایز در سلول های بنیادی که منشا از مونوسیت هست قابلیت تمایز داره ینی میتونه از خون و رگ خارخ بشه ولی امکان برگشت نیست

عباس جماعی | آکادمی امروز

عباس جماعی

7 ماه پیش

سلام رشد درسته نه نمو

مهشید اسدی | آکادمی امروز

مهشید اسدی

6 ماه پیش

رشد و نمو هر دو مفاهیمی جداگانه هستند و نمیتونیم بگیم این غلطه این درست در ویدیو و کتاب درسی و جزوه گفته شده رشد یعنی افزایش برگشت ناپذیر و نمو یعنی عبور از یک مرحله به مرحله ی جدیدی از زندگی

سلام سلام تقسیم سلولی در پرو کاریوت ها (باکتری ها ) رشد حساب میشع یا نمو ؟

سلام هیچکدام تولید مثل محسوب میشه

ببخشید من همئوستازی رو متوجه نمیشم

ایشالا تا الان متوجهش شدی ولی کلیش میشه حفظ تعادل درونی موجودات زنده. شرایط رو ثابت نگه میداره تا سلول درست کار کنه مثال سادش وقتی دمای بدنت بالا بره عرق میکنی یا قند خون که بالا میره انسولین ترشح میشه. در بقیه ام همینطوره در مقیاس های متفاوت .

ریزان خضری | آکادمی امروز

ریزان خضری

1 ماه پیش

حفظ حالت پایدار بدن یعنی اگه اتفاقی هم برای جاندار بیوفته اون جاندار نمیره ممکنه اون هم ایستایی بهش کمک می‌کنه مثلا : وقتی سرما میخوریم ممکنه دمای بدنمون خیلی بالا بره یا خیلی پایین بیاد این یعنی تغییر میکنیم با محیط ولی تغییر آنچنانی نه باعث نمیشه وقتی سرما خوردیم بمیریم برای مثال دیگرش دیابت هم میشه مثال زد

سنا بابایی | آکادمی امروز

سنا بابایی

9 ماه پیش

سلام ببخشید تقسیم میوز بدون توجه به قضیه رشد ، مربوط به تقسیم سلولی یوکاریوت هست دیگه ارع؟

سلام ممنون میشم منظورتون رو دقیقتر بهم بگید که مطمئن بشم از بابتش و بعد بهتون توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بله درست است

آره تقسیم میوز ار رشد یوکاریوت هستش و برای تولید مثل جنسی انجام میشه برای به وجود آوردن اسپرم و تخمه

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

9 ماه پیش

سلام یک سوال رشد باکتری که دوتایی هست باعث ایجاد باکتری جدید با همان ویژگی ها میشود پس چرا تولید مثل محسوب نمیشود؟

پارسا . | آکادمی امروز

پارسا .

9 ماه پیش

باکتری بعد یک مدت از نظر ابعادی رشد میکند و بعد بالغ میشود و از طریق نصف شدن تولید مثل میکند و رشد برای خود باکتری هست

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

9 ماه پیش

سلام رشدش یعنی بزرگ میشه تقسیم شدن و دو نیمه شدنش میشه تولید مثل

(1)

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

10 ماه پیش

با سلام فرمودند رشد یا حجیم میشود یا بزرگ در تقسیم باکتری نه حجیم شدن هست نه بزرگتر شدن پس چرا تو قسمت رشد ازش استفاده کردن و اگر اشتباه نیست فرقش با تولید نثل چیه؟

Pary .... | آکادمی امروز

Pary ....

9 ماه پیش

باکتری که بزرگ میشه رشد محسوب میشه و بعد وقتی که تقسیم میشه و دونیمه میشه تولید مثل محسوب میشه

سلام برای رشد کردن نیاز به تقسیم سلول است مثل سلول های پوستی که وقتی از بین بروند برای اینکه یاخته ها رشد کنند و ترمیم کنند تقسیم میشوند

سلام تقسیم دوتایی باکتری مگه تولید مثل غیرجنسی نیست؟ پس چطور رشد هم محسوب میشه؟

ALI . | آکادمی امروز

ALI .

10 ماه پیش

سلام اون افزایش تعداد سلول محسوب میشه نه تولید مثل.

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

10 ماه پیش

@ALI . مگه باکتری چند تا سلول داره؟(تک سلولی هست دیگه)

سلام وقت شما بخیر دوستان تلاشگر جانداران هو هسته ای یا همان یوکاریوت ها جز جاندارانی هستند که ماده وراثتی (DNA) آن داخل پوششی قرار دارد و هسته به وجود می آید و پیش هسته ای همان پروکاریوت ماده وراثتی آن داخل پوششی قرار ندارد و هسته به وجود نمی آید

رها حسنی | آکادمی امروز

رها حسنی

10 ماه پیش

بله دقیقا همینه اگه ماده وراثتی توی بخش پوششی قرار بگیره یو کاریوت قرار نگیره پروکاریوت است

پروکاریوت ها با هسته هستن یا بدون هسته؟

بدون هسته

فاطمه حسینی | آکادمی امروز

فاطمه حسینی

11 ماه پیش

بدون هسته

فاقد هسته هستند

فاطمه عباسی | آکادمی امروز

فاطمه عباسی

11 ماه پیش

پرو کاریوت بدون هسته یا پیش هسته ایی یو کاریوت ها هسته دارند یا هو هسته ای

پروکاریوت ها فاقد هسته مشخص هستند.

رها حسنی | آکادمی امروز

رها حسنی

10 ماه پیش

بدون هسته هستن مثل باکتری که ماده وراثتی توی بخش پوششی قرار نمی گیرد

M R | آکادمی امروز

M R

10 ماه پیش

بدون هسته

ریزان خضری | آکادمی امروز

ریزان خضری

1 ماه پیش

بدون هسته