یاد بگیریم۴:توضیحات و نکات بخش هادی (حلق و حنجره و نای)
مهدیه کشاورز
2 ماه پیش
سلام ، ماده مخاطی دقیقا از کدوم یاخته ها ترشح میشه؟ آیا از یاخته های مژک دار و اون یاخته های هرمی شکل کوچولو هم ماده مخاطی ترشح میکنن؟؟؟؟؟؟
شیرین مهندس سامان
4 ماه پیش
غ چون برگشت هوا را در نظر نگرفته ۲ص نای جلوی مری وطولش از مری کوتاه تره ۳ غ غدد ترشحی در زیر مخاطش واینکه غدد هورمون ساز است و غدد ترشحی موادش را از راه مجرا ترشح میکنه ولی هورمون ساز درون ریزه وهورمونش را مستقیم به خون وارد میکنه ۴غ ۴ لایه بافت پیون ی داره
(1)
فاطمه طیبی
5 ماه پیش
سلام ماده ی مخاطی نای از کجا ترشح میشه؟ لطفاً این تصویر رو ببینین آخه تو این عکس گفته هم غده ی ترشحی در زیر مخاط و هم یاخته های استوانه ای بدون مژک در مخاط ساخته میشه میشه توضیح بدین؟
مبینا موروزی
2 ماه پیش
خب لایه ی مخاط غدد مخاطی ترشح کننده داره
حسام خلیلیان
6 ماه پیش
کتاب امسال با کتاب استاد فرق داره در کتاب ما گفته حنجره در بالای نای قرار دارد ولی در کتاب استاد گفته حنجره در ابتدای نای قرار دارد
معصومه ربیعی
6 ماه پیش
سلام استاد تو صحبت های خودشون از لفظ بالا هم استفاده کردن
مبینا موروزی
2 ماه پیش
خب بالا با ابتدا چ فرقی داره ابتدای نای که پایینش نیس بالاشه
زهرا عبد ولی
6 ماه پیش
یعنی تیروئید بین حنجره و نای است یا نه
H. M
5 ماه پیش
پایین حنجره در جلوی ابتدای نای !
مبینا موروزی
2 ماه پیش
نای و مری پشت تیرویید قرار داره و حنجره بالاش
علی سعادت
6 ماه پیش
اپی گلوت چرا دهانه نای رو میبنده ؟ نباید گفته میشد دهانه حنجره؟
M, Razmi
5 ماه پیش
سلام... اپی گلوت یا برچاکنای در هنگام بلع دهانه نای رو میبنده تا غذا واردش نشه و خفه بشیم
مبینا موروزی
2 ماه پیش
حنجره بالای نای قرار داره به پرده های صوتی ختم میشه چهار راه نیست و مجرای عبوری هم نیست خودش به کمک ماهیچه های انقباضی به پایین کشیده میشه و بسته میشه
Padideh ..
9 ماه پیش
تو جزوه فقط نوشته نای
(1)
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
باید مینوشت به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷
یسنا یادگار
9 ماه پیش
سلام آیا همه یاخته هایی که در سطح داخلی مخاط نای قرار دارند ظاهری استوانه دارند یا این مورد برای یاخته های قاعده ای آن صدق نمیکند؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام برای یاخته های قاعده ای صدق نمیکنه ☘️
(1)
. A .F
9 ماه پیش
سلام ببخشید سوال ۳ یادبگیریم چرا غلطه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام غدد ترشحی در زیر مخاطش هستن نه مخاط
محمدصادق نادری
9 ماه پیش
سلام یه سوال داشتم...از لحاظ کنکوری لایه پیوندی خارجی نای و لایه بیرونی مری باهم اتصال دارن ؟ ... یا یکی هستن؟ یعنی یک جنس هستن و تفاوتی باهم ندارن؟...
محمدصادق نادری
9 ماه پیش
آها خیلی ممنونم...🌹پس یعنی 2 لایه مجا از هم در نظر بگیریم...؟ چون توی یه تست این 2 تا رو گفته بود که در قسمت اشتراک نای و مری یک لایه در نظر بگیریم... پس یعنی این 2 لایه فقط اونجا باهم اتصال دارن و یک لایه واحد نیستن چون یه جورایی باهم ادغام شدن؟...؟؟؟؟
محمدصادق نادری
9 ماه پیش
آها خیلی ممنونم از راهنماییتون🌹❤️
علی اصغر اسماعیلی
10 ماه پیش
کتاب ها میگن مژک داره حلق استاد میگه نداره. منطقیم هست که نداشته باشه ولی میگن داره ما کدومو بگیریم اگه داره چرا استاد گفتن نداره که ما گیج بشیم؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام چون کتاب درسی گفته مخاط مژکدار از بینی آغاز میشه و در سراسر مجاری هادی ادامه پیدا میکنه، پس منطقا از حلق هم عبور میکنه پس حلق رو هم باید در نظر گرفت
نیلوفر شعبانخانی
10 ماه پیش
الان بالاخره حلق مژک داره یانه؟استاد میگه ندارن ولی من دیدم کسایی که میگن داره
(1)
کوثر موسوی
2 ماه پیش
سلام ماده مخاطی فقط از استوانه ای های بدون مژک و هرمی ها ترشح می شه
(1)