یاد بگیریم۴:توضیحات و نکات بخش هادی (حلق و حنجره و نای)

4.9/5
(648 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

سازوکار دستگاه تنفس در انسان

بخش مبادله ای دستگاه تنفس
بخش مبادله ای دستگاه تنفس

`01:15

1 تمرین

حمل گازها در خون
حمل گازها در خون

`01:10

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام ، ماده مخاطی دقیقا از کدوم یاخته ها ترشح میشه؟ آیا از یاخته های مژک دار و اون یاخته های هرمی شکل کوچولو هم ماده مخاطی ترشح میکنن؟؟؟؟؟؟

کوثر موسوی | آکادمی امروز

کوثر موسوی

2 ماه پیش

سلام ماده مخاطی فقط از استوانه ای های بدون مژک و هرمی ها ترشح می شه

(1)

غ چون برگشت هوا را در نظر نگرفته ۲ص نای جلوی مری وطولش از مری کوتاه تره ۳ غ غدد ترشحی در زیر مخاطش واینکه غدد هورمون ساز است و غدد ترشحی موادش را از راه مجرا ترشح میکنه ولی هورمون ساز درون ریزه وهورمونش را مستقیم به خون وارد میکنه ۴غ ۴ لایه بافت پیون ی داره

(1)

سلام ماده ی مخاطی نای از کجا ترشح میشه؟ لطفاً این تصویر رو ببینین آخه تو این عکس گفته هم غده ی ترشحی در زیر مخاط و هم یاخته های استوانه ای بدون مژک در مخاط ساخته میشه میشه توضیح بدین؟

خب لایه ی مخاط غدد مخاطی ترشح کننده داره

کتاب امسال با کتاب استاد فرق داره در کتاب ما گفته حنجره در بالای نای قرار دارد ولی در کتاب استاد گفته حنجره در ابتدای نای قرار دارد

سلام استاد تو صحبت های خودشون از لفظ بالا هم استفاده کردن

خب بالا با ابتدا چ فرقی داره ابتدای نای که پایینش نیس بالاشه

ببخشید اینجا توی جمله دوم نباید میگفت لایه پیوندی نای و مری با هم تماس دارند

یعنی تیروئید بین حنجره و نای است یا نه

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

پایین حنجره در جلوی ابتدای نای !

نای و مری پشت تیرویید قرار داره و حنجره بالاش

ببخشید صحیح غلط سومی چرا غلط شد ؟

علی سعادت | آکادمی امروز

علی سعادت

6 ماه پیش

اپی گلوت چرا دهانه نای رو می‌بنده ؟ نباید گفته میشد دهانه حنجره؟

M,  Razmi | آکادمی امروز

M, Razmi

5 ماه پیش

سلام... اپی گلوت یا برچاکنای در هنگام بلع دهانه نای رو میبنده تا غذا واردش نشه و خفه بشیم

حنجره بالای نای قرار داره به پرده های صوتی ختم میشه چهار راه نیست و مجرای عبوری هم نیست خودش به کمک ماهیچه های انقباضی به پایین کشیده میشه و بسته میشه

Padideh .. | آکادمی امروز

Padideh ..

9 ماه پیش

تو جزوه فقط نوشته نای

(1)

باید می‌نوشت به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

سلام آیا همه یاخته هایی که در سطح داخلی مخاط نای قرار دارند ظاهری استوانه دارند یا این مورد برای یاخته های قاعده ای آن صدق نمیکند؟

سلام برای یاخته های قاعده ای صدق نمیکنه ☘️

(1)

. A .F | آکادمی امروز

. A .F

9 ماه پیش

سلام ببخشید سوال ۳ یادبگیریم چرا غلطه؟

سلام غدد ترشحی در زیر مخاطش هستن نه مخاط

سلام یه سوال داشتم...از لحاظ کنکوری لایه پیوندی خارجی نای و لایه بیرونی مری باهم اتصال دارن ؟ ... یا یکی هستن؟ یعنی یک جنس هستن و تفاوتی باهم ندارن؟...

آها خیلی ممنونم...🌹پس یعنی 2 لایه مجا از هم در نظر بگیریم...؟ چون توی یه تست این 2 تا رو گفته بود که در قسمت اشتراک نای و مری یک لایه در نظر بگیریم... پس یعنی این 2 لایه فقط اونجا باهم اتصال دارن و یک لایه واحد نیستن چون یه جورایی باهم ادغام شدن؟...؟؟؟؟

آها خیلی ممنونم از راهنماییتون🌹❤️

کتاب ها میگن مژک داره حلق استاد میگه نداره. منطقیم هست که نداشته باشه ولی میگن داره ما کدومو بگیریم اگه داره چرا استاد گفتن نداره که ما گیج بشیم؟

سلام چون کتاب درسی گفته مخاط مژکدار از بینی آغاز میشه و در سراسر مجاری هادی ادامه پیدا میکنه، پس منطقا از حلق هم عبور میکنه پس حلق رو هم باید در نظر گرفت

الان بالاخره حلق مژک داره یانه؟استاد میگه ندارن ولی من دیدم کسایی که میگن داره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

زهرا افشاری | آکادمی امروز

زهرا افشاری

10 ماه پیش

غ ص غ غ