یاد بگیریم۸:حمل گازها در خون

4.9/5
(415 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

سازوکار دستگاه تنفس در انسان

بخش مبادله ای دستگاه تنفس
بخش مبادله ای دستگاه تنفس

`01:15

1 تمرین

حمل گازها در خون
حمل گازها در خون

`01:10

1 تمرین

سوالات دیگران

خب مگه خود گلبول قرمز یاخته نیست ؟ مگه ساختار 2 غشایی نداره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تنها مشکل آکادمی امروز قدیمی بودن فیلم ها است من خواهش می کنم فیلم ها را آپدیت کنید و یکمی به سایت برسید سلام آکادمی امروز واقعا یکی از بهترین آکادمی های کنکوری می باشد و واقعا نسبت به بسیاری از مراکز آموزشی خیلی بهتره ولی فقط چند وقته که به آن توجه نشده لطفاً اگه میشه فیلم ها را جدید کنید این تنها عیب آکادمی امروز است لطفاً رسیدگی کنید

به پشتیبانی هم انتقال بدید حتما

@سید محمد متین رشادی هی میگن چشم حتما بررسی میشه ولی هیچ اتفاقی نمیوفته و فقط حرف میزنند

(1)

ص غ غ ص

سلام جواب چی یاد گرفتیم ۳تا اولی غ و ۴ ص میشه درسته

سوال اول چی یاد گرفتی درسته دیگه؟؟؟

مریم رجبی | آکادمی امروز

مریم رجبی

5 ماه پیش

دارویی موجب توقف عملکرد انزیم کربنیک انیدراز میشود در صورت مصرف این دارو غلظت کربن دی اکسید در حبابک ها چه تغییری میکند؟(لطفاً زود جواب بدین)

جواب چی یاد گرفتیم این میشه ؟غ غ غ ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

یک درست هست

قسمت چهارم درست و نادرست رو خوب متوجه نشدم، اگرکه میشه لطفا یکم راهنمایی کنید. متشکرم.

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

درست است برای تعادل غلظت باید هموگلوبین کربن دی اکسید بدهد .

تولید اسید کربنیک در گلبول قرمز چطوری اختلالی در اون ایجاد نمیکنه؟

چونکه سریع واکنش می دهد و تبدیل به یون بی کربنات و هیدروژن می شود

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

6 ماه پیش

گلبول قرمز که هسته نداره پس چطور هموگلوبین میسازه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام . استاد گفتن اگه اکسیژه در خونبیشتر از بافت باشد اکسیژن از هموگلوبین جدا و وارد بافت میشه .نمیشه از پلاسما جدا بشه ؟ همیشه از هموگلوبین جدا میشه؟

خیر چونکه این اکسیژن محلول در پلاسما است و وقتی محلول است توانایی خارج شدن از ان را ندارد پس اکسیژن باید به هموگلوبین وصل شود تا بتواند در نزدیکی بافت از هموگلوبین جدا شود

توی هر هموگلبین حداکثر چهار مولکول اکسیژن و چهار مولکول CO2 داریم؟؟؟؟ پس میشه گفت ورود اکسیژن به گلبول قرمز تا زمان پرشدن طرفیت هموگلبین هست نه تا زمان برابر شدن غلطت ها؟!!!!!

MA Pgh | آکادمی امروز

MA Pgh

7 ماه پیش

این سوال 2 ابان قلم چیه این سوال هم مورد 3 غلطه هم 4 ولی پاسخ نامه ی خودش گفته مورد 3 میشه توضیح بدین کدوم بیشتر غلطه

شاید منظورش این بوده که گلبول قرمز هم توی خوناب هست !!!!

این نام گذاری الفا و بتا اساس خاصی داره ؟

مبنای خاص خودش رو داره اما شما نیاز نیست بدونید وو مهم هم نیست 🌷

اگه گاز ها وارد گلبول قرمز نمیشن پس وارد چی میشن ؟ همینجوری توی خون؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷