تست7

4.8/5
(113 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با عناصر و جدول تناوبی

تشکیل عناصر
تشکیل عناصر

`01:24

1 تمرین

آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)
آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)

`01:16

2 تمرین

آشنایی با برخی رادیوایزوتوپ ها
آشنایی با برخی رادیوایزوتوپ ها

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

چرا گزینه ۳، N=18 هست ولی e=۱۷ هست و p=17 هست، چرا N=18 شده؟ چطوری؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی دستتون درد نکنه

این سوال خوب بود دوسش داشتم

درمورد این یک بار منفی که به گزینه یک اضاف کردند میشه بگید این یک بار رو از کجا اضاف کردیم؟؟

اگر توجه کنی تو گزینه اول CN بالاش منفی داره یعنی ۱ بار منفی چون یک هست فقط علامت بار نوشته شده و چون منفی هست مشخصه که اتم بار گرفته پس به اضافه ی یک میکنیم

......در.......برابر......است.را باید تو جاخالی ها چی بنویسیم.

تو جای خالی اول: مجموع نوترون ها و الکترون ها تو جای خالی دوم: NO+۲ و در جای خالی سوم: ۴۵

چرا استاد اون یه بار مثبت هیدروژن رو در ۴ ضرب نکرد ؟؟ مگر ۴ تا هیدروژن نداریم که هر کدوم یه بار مثبت دارن ؟؟

ببینید ما اول اون ضریب رو ضرب میکنیم در عدد اتمی عنصر، یعنی 4 رو در 1 ضرب میکنیم بعد اون بار رو کم میکنیم اینطوری نیست که بگیم به ازای هر اتم هیدروژون یک الکترون کم کنیم

حنانه رجبی | آکادمی امروز

حنانه رجبی

11 ماه پیش

سلام سوال من برای تست شماره هفت هست موقع حساب کردن گزینه دو در قسمت o ما 8تا نوترون داریم و8تا الکترون که یکی کم‌میکنیم میشه 7 جمع این دو میشه 15 و از o ما دو تا داریم پس 15ضرب 2که میشه 30 ولی اینجا 31به دست اوردن ممنون میشم پاسخ بدید

(1)

حنانه رجبی | آکادمی امروز

حنانه رجبی

11 ماه پیش

اگر داخل پرانتز بود از راهی ک من رفتم باید استفاده کنیم ؟

منم اول همینطوری فکر میکردم ولی در اصل باید اول کلا اون ضریب رو لحاظ کنیم بعد طبق اون بارش بیایم ازش عد رو کم یا زیاد کنیم. چون اون بار مال کل مولکوله

حنانه رجبی | آکادمی امروز

حنانه رجبی

11 ماه پیش

@روژان کنگرانی فراهانی ممنون از پاسختون

مهسا . | آکادمی امروز

مهسا .

11 ماه پیش

سلام ببخشید من یه سوال داشتم وقتی میگه ذرات زیر اتمی فقط پروتون و الکترون رو در نظر میگیریم؟ چرا نوترون حساب نمیشه؟

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

11 ماه پیش

زیر اتمی یعنی p-n-e زیر اتمی "باردار" یعنی p-e

(1)

اونجایی که استاد ۴۶+۸-۱ اون منهای۱ رو از کجا میاره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم🌷ریپلای نباشه🌷

سما فرجی | آکادمی امروز

سما فرجی

1 سال پیش

سلام توی تست 7 گزینه سومش استاد میگه 33 بعلاوه 35 میشه 67 مگه نمیشه 68

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم🌷ریپلای نباشه🌷

(1)

ذرات زیر اتمی باردار یعنی الکترون و پروتون؟ چرا

مریم صابری | آکادمی امروز

مریم صابری

1 سال پیش

اره چون باردارن پروتون بارش مثبته و الکترون بارش منفیه ولی نوترون خنثی هست

(2)

سلام عزیزم طبق قوانین: بار الکترون منفی بار پروتون مثبت و بار نوترون خنثی علاوه بر اون نوترون وپروتون جرمشون1ولی الکترون0 صفحه15شیمی دهم

درون هسته الکترون نداریم؟

فاطمه کردی | آکادمی امروز

فاطمه کردی

1 سال پیش

سلام نه الکترون فقط اطراف اتم هست داخل هسته فقط پروتون و نوترون داریم

سلام تست ۷ به من مشکل دارم

چه جوری آن را بشنوم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام ویدیوی این تست برای من صدا داره اگر مشکلی در پخشش دارین لطفا از پشتیبانی پیگیری کنین

سلام تست ۷ برا من بی صداست شما هم این مشکل را دارید؟

مصلح سجادی | آکادمی امروز

مصلح سجادی

1 سال پیش

سلام نه برای من صدا دارد.

چرا میگید بالایی منهای پایینی مثلا ۸ رو از ۸ اینجوری شد درحالی که ۸-۸ میشه ۰ ولی اینجا واسه نوترون ۸ قرار دادن😐 اصلا اینو نمی‌فهمم به صورت ویس توضیح بدین ممنون میشم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

کدوم گزینه؟

@آنیتا بابایی منظور استاد از بالایی منهای پایینی(A _ Z) هست که برای بدست آوردن تعداد N (۸=۸_۱۶)

مهسا ملاحی | آکادمی امروز

مهسا ملاحی

1 سال پیش

ایا در شیمی جمع و تفریق چه طوری انجام میشه به صورت منها و جمع یا به صورت ریاضی راهنمای که یاد گرفتیم علامت عدد بزرگتر رو میذاشتیم اگه یه علامت مثبت بود اون یکی منفی بود کم میکردیم ایا الانم باید همینطور به روش راهنمایی جمع و تفریق در شیمی انجام داد یا باید به روش دبستان آخه گیچ شدیم 😁

جواب به صورت صوتی می باشد:)