یادبگیریم۱:نحوه تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

4.7/5
(332 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تعیین علامت

تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای
تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

`00:59

1 تمرین

تعیین علامت عبارات گویا
تعیین علامت عبارات گویا

`00:42

1 تمرین

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

ببخشید خب دلتا صفر شد پس یک ریشه داریم این Mمثبت 1 وM-7 مساوی 9 از کجا امد و اینکه 9 میبریم انور چه جوری میشه 16

(5)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

1 سال پیش

..

(9)

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(13)

@زهرا عتبی از اونجا که 9 رو میاریم بع این طرف معادله میشه توضیح بدید منفی 16 و منفی 6 چجوری شد ؟؟؟؟

@هادی ناموری سلام و درود منفی ۱۶ که مشخصه حاصل منفی ۷ و منفی ۹ هست اما اون منفی 7m رو اشتباه نوشتن از اول باید همون منفی 6m نوشته میشد

هلیا پولکی | آکادمی امروز

هلیا پولکی

1 سال پیش

@سجاد اسماعیلی سلام میشه بگین اون منفی 9 از کجا اومده؟ مگ از اتحاد جمله مشترک حلش نکردن؟

(2)

@نرگس رحیمی سلام میشه قسمتی که اون جدولو میکشیم توضیحش بدید برام خیلی مشکل ندارم با ریشه پیدا کردنشون

@هلیا پولکی عدد 9 که اونور تساوی بود رو آوردن این سمت و با عدد ثابتی که از اتحاد جمله مشترک بدست اومده بود جمع کردن .

(2)

@سیما بهرامی کدوم قسمت جدول ؟

(2)

@هلیا پولکی سلام وقت بخیر مثل اینکه طرفین رو بر ۴ تقسیم کرده تا اون چهار از بین بره و ۳۶ هم تقسیم بر۴ ۹میشه وازاونجا اومده

@هلیا پولکی سلام همه شمایی که علامتارو اشتباه بدست اوردین بخاطر اینه که ۹ رو با ۷ جمع کردین وقتی عبارت مساوی صفر بوده اما باید بدونین که طبق قانون اولویت ها که سال هفتم خوندیم اولویت از چپ به راسته

حدودادی دقیقه 16 و 40 قرار شده دلتا رو برابر صفر قرار بدیم . ب دو منهای چهار آ س . جاگذاری میکنیم . شش بتوان دو چی میشه ؟؟؟؟ اگر امکانش بود روی کاغذ برام جوابش رو بنویسید . سپاسگزارم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

چگونه ریشه (۲) y=3X-6 صفر میکنه

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام یه سوال اونجایی که (m_8)(m+2) ریشه ها باید بشه 8_ و 2+ چرا استاد برعکس کرد

سیما بهرامی | آکادمی امروز

سیما بهرامی

2 هفته پیش

نابغه ی ریاضی

😂😊

دنیا قریبی | آکادمی امروز

دنیا قریبی

1 ماه پیش

سلام میشه لطفا تست ۳۶۶رو توضیح بدین چطوری به دست اومد؟ خود پاسخ نامه گفته مجموع ضرایب میشن صفر پس یکی از ریشه ها ۱ و cبه رویa میشه منفی ۲\3

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

و اینکه اون چیزی که کتاب گفته جزو روش های تستیه که بهتره بلد باشیم

فاطمه تفاخ | آکادمی امروز

فاطمه تفاخ

1 ماه پیش

در دقیقه 16و40 عدد 9 از کجا امد/;

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 ماه پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-1294?comment_id=621389#comment-621389 سلام فاطمه جان این قسمت توضیح دادم💚

به طور خلاصه بگم 6 به توان 2 میشه 36 بعد معادله رو مساوی با 36 قرار میدیم و 36 با 4 ساد میشه و در اخر معادل میشه : (m+1)(m-7)=9 امیدوارم متوجه شده باشید

hi ‌‌ | آکادمی امروز

hi ‌‌

2 ماه پیش

مضاعف چی بود 🙂

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 ماه پیش

ینی یه ریشه داشته باشه

یعنی دو تا ریشه یکسان باشن به زبون دیگه یه ریشه داشته باشه

پری صدقی | آکادمی امروز

پری صدقی

2 ماه پیش

توی زمان ۱۰:۴۹ دقیقه ، علامت جدولها با علامت نمودارهاشون و توضیحات استاد ،متفاوته

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 ماه پیش

اره جابجا شده

ببخشید xمثبت 2 به توان 4 چه جوری ریشش منفی 2 میشه یا مثلا اگه xمثبت 2 به توان 5 بود چه جوری ریشه پیدا میکنیم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 ماه پیش

این چیزی که گفتین رو من متوجه نشدم میتونی بنویسی روی کاغذ؟

سلام ببین ریشه یک تابع زمانی هست که y به برای اون مقدار x برابر با ۰ بشه حالا توی اون سوال ⁴(x+2) رو باید چه x بهش بدیم که صفر بشه. -۲ همچنین برای توان ها اگر توان زوج باشه ریشه مضاعف هست. یعنی این ریشه باعث تعییر علامت نمیشه. چون همیشه مثبت هست. ولی اگه فرد باشه باعث تغییر علامت مبشه

ببین توان فرد عدد رو ثابت نگه میداره ولی توان زوج بر عکسه یعنی: توان فرد کاری به علامت عدد (مثبت یا منفی بودن) نداره فقط به توان میرسونه و علامت ثابته اما توان زوج کلا مشکل داره با علامت منفی , منفی میبینه تبدیل میکنه به مثبت برای همین برای ریشه گیریه عددی که به توان زوج رسیده هم ریشه مثبت رو میگیریم و هم منفی بعد با توجه به مسئله ریشه مناسب رو استفاده میکنیم اینم لای پرانتز بگم اگه عدد داخل پرانتز باشه و علانت بیرون علامت تغییر نمیکنه امیدوارم کمکی کرده باشم

نفهمیدم لطفا توضیح بدید

ینی فقط فقط باید از روی توان ها بفهمیم که ریشه مضائفه یا نه

استاد که گفتن ریشه ساده منظورشون چی بوده

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

سلام اون معادله ای که بدست اومد ۹_ از کجا اومد؟؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

توی تمرین تعیین علامت اونجاچطور شد 9

سلام ریشه مضاعف یعنی چی و اینگه میتونیم بگیم X های که به توان ۲ میرسن مضاعف هستند؟

سلام ببین ریشه مضاعف به ریشه ای میگن که به تعداد زوج. ازش توی عبارت داشته باشیم مثلا عبارت ایکس منهای یک به توان دو،دو تا ریشه داره که جفتش برابر یک هست پس مضاعفه

ریشه مضاعف یعنی ریشه دوبار تکرار بشه یعنی یک بار محور x ها رو لمس کرده و دو تا ریشه یکی هستن

سلام یسوال داشتم ³(X_2) چطوری ریشش میشه 2+ ؟؟؟

شما به ایکس چه عددی بدی این عبارت رو صفر می‌کنه ؟ همون عدد میشه ریشه این عبارت

ریشه یعنی عددی که اون معادله رو صفر میکنه بنایر این اگه داخل معادل شما به جای x عدد 2 رو بزارید داخل پر انتز میشه 0 و 1 و 0 -1 به توان هر عدد میشن خودشون البته -1 با توان های فرد میشه -1 و با توان های زوج میشه 1