یادبگیریم2: رابطه فشار و چگالی در لوله های U شکل
4.8/5
(52 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
محیا موسوی
1 ماه پیش
گزینه ۱ چگالی ها درسته ولی فشاری که به آب وارد میشه باید سطح آب در سمت راست بالاتر بره ولی برابر هست
(1)
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
گزینه ۱
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
مبینا نصیری آذر
2 ماه پیش
سلام مگه استاد نگفت که چگالی بیشتر سطح ازاد کمتر
سروش مظفری
3 هفته پیش
سلام و درود بله ولی 0.8 کوچیکتر از 1 هست بنابراین سطح اب با سطح نفت نباید برابر یا بیشتر شود
خانم دکتر سما نصر
5 ماه پیش
6 و 4 چجوری حساب کردن چگالیشون شد 5؟
معصومه ربیعی
5 ماه پیش
سلام بالا سر نقطه سمت چپ دوتا مایع هستش باهم جمع کردن شد ۱۰،تقسیم بر دو کردن شد۵چگالیشون
محمدامین بنی سلام
5 ماه پیش
پاسخ گزینه ۱ میشه چون درسته چگالی مایه آبی بیشتره اما بالاخره باید یه ذره بالا بره
(1)
زینب عاشوری
5 ماه پیش
سلام یکی توصیح بده چرا گزینه ۱ میشهه؟
زینب مقدم
5 ماه پیش
سلام زینب جان سوالت رو با دقیقه مربوط بهش رو فیلم مشخص کن💚
معصومه ربیعی
5 ماه پیش
سلام از نظر چگالی درسته چونp1چگالیش10پس ته نشین تره بعدشمp2که6قرار میگیره بعدشمp3که4 فشار از نظر اینکه میانگین چگالی p2وp3میشه5وکمتر از چگالیp1که میشه10 پس باید سطح آزاد مایع بیشتر باشه درسته ولی تو سمت راستp1اصلا ازاون نقطه بالاتر نرفته در حالی که حداقل یکم باید از حالت اولیش بالاتر بره چون به هر حال مایعاتp2وp3بهش فشار وارد میکنن
پرنیا غنمی
5 ماه پیش
گزینه 1
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
پرهام یاراحمدی
10 ماه پیش
جواب صحیح گزینه ۱ دلیل : چون چگالی p1 از همه بیشتر است در پایین قرار دارد و بعد p2 و بعد p3 ترتیبشان درست است پس چگالی شان درست است ، اما فشار غلط است ، زیرا ما وقتی مایعی اضافه میکنیم باید طبق آن مایع p1 به لوله سمت راست به بالا برود نه اینکه ساکن باشد پس غلط است
(5)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
👌
Ayla ....
8 ماه پیش
درسته ولی منطقی تره که بگیم به نقطه سمت راست فقط فشار هوا ولی به نقط سمت چپ، رو جی اچ مایع دو وسه وفشارهوا وارد میشه پس به خاطر همین فشار دونقطه یکسان نیست
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
سلام من متتوجه نشدم اختلاف دو مایه rgh اگه اب از اونطرف بقولی قلدری نکنه و حرکت کنه اونوقت اختلاف rgh نیست
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام کدوم قسمته؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
آناهیتا نورالدینی مقدم
10 ماه پیش
جواب گزینه 2 چگالی میانگین غلط است فشار مایع آبی رنگ دیگه نباید طوری باشه که هیچ تکونی نخوره باید یه خورده بالا بره
آناهیتا نورالدینی مقدم
10 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ببخشید ولی وقتی اون دو مایع رو اضافه میکنیم باید مایع اولی یه تکونی بخوره و کمی بالاتر بره اما هیچ تکونی نخورده
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
@آناهیتا نورالدینی مقدم برا همین میگیم از نظر فشار غلط رسم شده اگر به اندازه کافی در سمت راست لوله میرفت بالا، اونجوری فشار ها هم اوکی میشد 🌷
پرهام یاراحمدی
10 ماه پیش
سروش مظفری
3 هفته پیش
سلام بله کاملا درسته