یادبگیریم2: رابطه فشار و چگالی در لوله های U شکل

4.8/5
(52 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

لوله های U شکل

تست لوله های u شکل
تست لوله های u شکل

`01:27

1 تمرین

 لوله های U شکل با سطح مقطع متفاوت
لوله های U شکل با سطح مقطع متفاوت

`01:04

1 تمرین

سوالات دیگران
محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

گزینه ۱ چگالی ها درسته ولی فشاری که به آب وارد میشه باید سطح آب در سمت راست بالاتر بره ولی برابر هست

(1)

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

3 هفته پیش

سلام بله کاملا درسته

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام مگه استاد نگفت که چگالی بیشتر سطح ازاد کمتر

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

3 هفته پیش

سلام و درود بله ولی 0.8 کوچیکتر از 1 هست بنابراین سطح اب با سطح نفت نباید برابر یا بیشتر شود

6 و 4 چجوری حساب کردن چگالیشون شد 5؟

سلام بالا سر نقطه سمت چپ دوتا مایع هستش باهم جمع کردن شد ۱۰،تقسیم بر دو کردن شد۵چگالیشون

پاسخ گزینه ۱ میشه چون درسته چگالی مایه آبی بیشتره اما بالاخره باید یه ذره بالا بره

(1)

سلام یکی توصیح بده چرا گزینه ۱ میشهه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

سلام زینب جان سوالت رو با دقیقه مربوط بهش رو فیلم مشخص کن💚

سلام از نظر چگالی درسته چونp1چگالیش10پس ته نشین تره بعدشمp2که6قرار میگیره بعدشمp3که4 فشار از نظر اینکه میانگین چگالی p2وp3میشه5وکمتر از چگالیp1که میشه10 پس باید سطح آزاد مایع بیشتر باشه درسته ولی تو سمت راستp1اصلا ازاون نقطه بالاتر نرفته در حالی که حداقل یکم باید از حالت اولیش بالاتر بره چون به هر حال مایعاتp2وp3بهش فشار وارد میکنن

پرنیا غنمی | آکادمی امروز

پرنیا غنمی

5 ماه پیش

گزینه 1

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

جواب چی یاد گرفتی گزینه ۱

جواب این تست کدوم گزینه میشه ؟ لطفاً با راه حل توضیح بدید.

امیرعلی خ | آکادمی امروز

امیرعلی خ

7 ماه پیش

گزینه یک

برای چگالی وفشار گزینه ۱درسته

(2)

جواب صحیح گزینه ۱ دلیل : چون چگالی p1 از همه بیشتر است در پایین قرار دارد و بعد p2 و بعد p3 ترتیبشان درست است پس چگالی شان درست است ، اما فشار غلط است ، زیرا ما وقتی مایعی اضافه میکنیم باید طبق آن مایع p1 به لوله سمت راست به بالا برود نه اینکه ساکن باشد پس غلط است

(5)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

8 ماه پیش

درسته ولی منطقی تره که بگیم به نقطه سمت راست فقط فشار هوا ولی به نقط سمت چپ، رو جی اچ مایع دو وسه وفشارهوا وارد میشه پس به خاطر همین فشار دونقطه یکسان نیست

سلام من متتوجه نشدم اختلاف دو مایه rgh اگه اب از اونطرف بقولی قلدری نکنه و حرکت کنه اونوقت اختلاف rgh نیست

سلام کدوم قسمته؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب گزینه 2 چگالی میانگین غلط است فشار مایع آبی رنگ دیگه نباید طوری باشه که هیچ تکونی نخوره باید یه خورده بالا بره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی ببخشید ولی وقتی اون دو مایع رو اضافه میکنیم باید مایع اولی یه تکونی بخوره و کمی بالاتر بره اما هیچ تکونی نخورده

@آناهیتا نورالدینی مقدم برا همین میگیم از نظر فشار غلط رسم شده اگر به اندازه کافی در سمت راست لوله می‌رفت بالا، اونجوری فشار ها هم اوکی میشد 🌷

جواب صحیح گزینه ۱ دلیل : چون چگالی p1 از همه بیشتر است در پایین قرار دارد و بعد p2 و بعد p3 ترتیبشان درست است پس چگالی شان درست است ، اما فشار غلط است ، زیرا ما وقتی مایعی اضافه میکنیم باید طبق آن مایع p1 به لوله سمت راست به بالا برود نه اینکه ساکن باشد پس غلط است

چرا چی یاد گرفتی ها جواب ندارن؟ آیا اگه دارن کجا؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷