تست۵

4.5/5
(15 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

انرژی درونی

انرژی درونی
انرژی درونی

`00:56

1 تمرین

سوالات دیگران

یعنی چه انرژی درونی گلوله چند ژول افزایش یافته است ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

این تست و تمرین های دو و سه رو متوجه نمیشم

..  . | آکادمی امروز

.. .

10 ماه پیش

سلام ببخشید من نفهمیدم چرا چهل درصد این عددی که به دست آوردیم؟گفته انرژی مکانیکی تلف شده‌‌‌... و اینکه انرژی درونی هوا یا انرژی درونی گلوله یعنی چی؟مگه انرژی درونی همون کار نیروی اتلافی نیست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

سلام راستش من اینطوری تفسیر کردم برای خودم با توجه به محتوای جزوه البته، که نیروهای اصطکاکی و مقاومتی به صورت افزایش انرژی درونی مواد، مصرف می شن. این افزایش انرژی درونی باعث بالا رفتن دمای این مواد میشه (این جمله آخرم دقیقا در جزوه اومده). حالا با توجه به سوال که هوا و گلوله دو ماده درگیر هستن، 40 درصد انرژی تلف شده صرف افزایش دمای هوا میشه باقیموندش صرف افزایش دمای (افزایش انرژی درونی) گلوله میشه.

سلام چرا تست ۷و۸ ویدئو نداره

سلام تست ۷ https://emrooz.ir/cbgstbc-60821

تست ۸ https://emrooz.ir/cbgstbc-60822

یه سوال اینجا استاد چرا uیک و صفر گرفتن

وی یک رو صفر گرفتن(چون خود سوال گفته گلوله در ابتدا،در حال سکون بوده و ساکن بوده) من ندیدم u1 رو صفر بگیرن

مگه کار نیروی اتلافی باعث افزایش انرژی درونی جسم میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

محمد محمدی | آکادمی امروز

محمد محمدی

1 سال پیش

سلام ای کاش استاد به روش e2منهای e1حل می کرد؟

سلام بله از اون روش هم میشه

سلام وقتتون بخیر میشه توضیح بدید اگه از راه E ۲ منهای ۱E بخوایم بریم چه جوری باید حل بکنیم؟ آخه ارتفاع دوم رو نداریم

(1)

گفته چند ژول افزایش یافته مگه نباید 21 که بدست اوریدیم رو از 35 کم کنیم که میشه 14 یعنی گزینه 1 استاد درصد تغییرات رو فقط حساب کردن بعد نباید 35 رو از 21 کم کرد؟

سلام کار نیروی اصطکاک برابر با همون انرژی درونی هست که افزایش پیدا کرده هست نیاز به این اقداماتی که شما میگین نیست در کل از این تست این نکته رو بدونین که وقتی میگن انرژی درونی منظورشون چی هست

سلام .چرا در این سوال برای تغییرای u منفی رو هم گذاشتیم؟ چون توی هیچکدوم از سوال هایی که حل شده لحاظش نکردیم و خود استاد هم گفتن لحاظ نکنید

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینجا ما داریم مجموع چند تا انرژی رو بدست میاریم یا در واقع برایند رو بدست میاریم و به همین دلیل علامت کارها برای ما اهمیت داره

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

چرا ۶۰درصد رو در ۳۵ ضرب کردن مگ-۳۵ نبود؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

مقدارش رو داره در نظر می‌گیره تغییرات رو

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

@زینب مقدم میشه یکم توضیح بدید؟

سلام خسته نباشید من اصلا این تست رو متوچه نمیشم چرا اصلا ما امدیم کار نیرو های اتلافی را مساوی با دلتا k بعلاوه دلتا u گذاشتیم .. چهل درصد انرژی مکانیکی تلف شده صرف افزایش انرژی درونی هوا شده باشد یعنی چ؟؟؟؟ انرژی مکانیکی یعنی دلتا k بعلاوه دلتاu / پس چرا ما کار نیروهای اتلافی رو کذاشتیم برابر دلتا uبعلاوه دلتا k ???? مشه این تست رو توضیح بدید ؟؟؟؟؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

سلام من این سوالو متوجه نمیشم میشه توضیح بدید؟ انرژی مکانیکی تلف شده یعنی همون کار نیروی اتلافی؟اصن چرا اومدیم کار نیروی اتلافی رو حساب کردیم؟ انرژی درونی یعنی چی؟ من متوجه سوال نمیشم از اگر ب بعد میشه این سوالو توضیح بدید؟

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

از کجا تشخیص دادیم که باید با فرمول Wfk=∆k +∆u بریم؟؟

💪😌

(2)