تست6

4.4/5
(21 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

انبساط های گرمایی

انبساط های طولی
انبساط های طولی

`01:26

2 تمرین

انبساط حجمی
انبساط حجمی

`01:04

1 تمرین

سوالات دیگران

ولی چرا تستا اینقدر سخت بود🥲

(2)

ولی جالبه خود سوال جوابو لو داده بود

(1)

... Tara | آکادمی امروز

... Tara

9 ماه پیش

دقیقا

قطر اولیه چه ربطی به وتر مثلث داره من گیج شدم

قطر مستطیل و خواسته بود مستطیل هم که از از دوتا مثلث قائم الزاویه تشکیل شده بخاطر همین با فیثاغورس قطر ها بدست میا د

من متوجه نمیشم منظور از دلتا تتا دو یا دلتا تتا یک چیه ما یا دلتا تتا داریم یا تتا یک یا هم تتا دو این دلتا ها کنارشون یعنی چی؟یعنی تغییرات دمای یک یا دمای دو؟اینطوری که مفهومی نداره!

دلتا تتا یک یعنی تغییرات دما مربوط به صفحه ۱ و دلتا تتا دو یعنی تغییرات دما مربوط به صفحه ۲

چرا استاد این سوال رو نسبتی حل کرد ؟

با روش دیگه ای نمیشه حل کرد ؟ از کجا بفهمیم سوال نسبتیه😕

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نسبتی بودن سوال از اینجا مشخص میشه که داری یک جسم رو با یک جسم دیگه مقایسه میکنی و باید نسبت این ها رو بدونی

@رقیه جعفرزاده وقتی سوال پارامتریه یعنی باید از نسبتی بریم جلو و تو کل سوال یکی دوتا عدد به ما گزارش می‌کنه و معمولا هم تو سوالات نسبتی میگه فلان چیز با فلان چیز برابره یا دوبرابرشه یا انقد درصد بیشتر از اونه که تو بتونی یچیزی رو به جای یه چیز دیگه جای‌گذاری کنی و توی نسبت گرفتن خطشون بزنی چون پارامتریه و به درد نمیخوره

حورا هویدا | آکادمی امروز

حورا هویدا

1 سال پیش

چرا برای به دست اوردن قطر از این روش رفتن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام برای چی قطر اولیه رو حساب کردیم؟

بخاطر اینکه در فرمول مقایسه ای طول اولیه را میخواد که همان قطر است چون داریم افزایش طول قطر رو برسی میکنیم نه طول خودش رو

سلام چرا برای به دست آوردن طول اولیه هرکدوم از این روش رفتن؟

ببخشید تو موقعی که فیثاغورس هر دو L رو محاسبه میکردن با چه روشی انجام دادن من متوجه نشدم

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

دقیقه چند فیلم میشه؟

@زینب مقدم 1و11دیقه اگ میشه لطفا جواب بدیم چون سوال منم همینه

@دنیا قریبی راد به جای اینکه همه را توان 2 بده بعد رادیکال بگیره قطر رو تو ذهنش توان 2 داد رادیکال هم گرفت و اینها با هم خط خوردن حالا قطر مساوی است با جمع توان 2 انها و در نهایت رادیکالشان فقط اضافه کاری نداره مگر همون روش عادی هست نمیخواهی هم میتونی همون رو بری ولی این دیگه اضافه کاری نداره

(1)

رادیکال پنج به روی رادیکال ده و چطور حساب کرد متوجه نشدم .اگه میشه توضیح بدید ؟!:)

سلام ببین رادیکال ۵ به روی رادیکال ۱۰ چون مخرج گویا نیست باید اون رو گویا کنیم کسر اول که رادیکال ۵ به روی رادیکال ۱۰ است ضربدر مخرج میکنیم صورت و مخرج کسر اول را و بعد میشه رادیکال ۵۰ به روی ۱۰ اگه انجام بدی بعد رادیکال ۵۰ ساده تر میشه ۲۵ ضربدر ۲که ۲۵ از زیر رادیکال در میاد بیرون میشه ۵ و توی صورت میمونه ۵ رادیکال ۲ مخرج ۱۰ که ۲ و ۱۰ رو اگر ساده کنیم میشه رادیکال ۲ به روی ۲ که آقای نوری سر ضرب همین جوری گفتن

@سیدعرفان موسوی پارسا آها البته این درسته آقای نوری گفت یک به روی رادیکال ۲ که فکر میکنم اشتباه باشه جواب بشه گزینه ی یک

مگه آلفا مربوط به انبساط نیست پس وقتی گفته هم جنس هستند ،چرا آلفاها باهم برابر شدند ؟؟

اونجارو مگه گویا نکرد L1 به روی L2 گویا کردن ؟

سلام منصوره جان اگه منظورت قسمت اخر سوال که ساده می کنن بود به ای صورت هستش: صورت که می شه رادیکال 5 در مخرج هم به جای رادیکال 10 می نویسیم رادیکال 2 در رادیکال 5 رادیکال 5 رو از صورت و مخرج می زنیم در صورت می شه 1 مخرج هم که می شه رادیکال 2

(1)

از کجا بفهمیم که باید دلتا L نسبتی بنویسیم؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

منظورم این از کجا فهمیدین L1رو میخاد یا بقیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام ببخشید من این تست ۶ رو متوجه نمیشم میشه یجوری توضیح بدین اولشو ک بفهمم؟

(1)