یادبگیریم3:مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار(قسمت اول)

5/5
(147 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

توان در مدارهای الکتریکی

 مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت
مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت

`00:59

 تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)

`00:59

 تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)

`01:13

1 تمرین

 مفهوم توان در باتری + مسائل توان در باتری(قسمت1)
مفهوم توان در باتری + مسائل توان در باتری(قسمت1)

`00:49

 مسائل توان در باتری(قسمت 2)
مسائل توان در باتری(قسمت 2)

`02:02

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام ی سوال مگه اینجا فقط توان مصرفی b رو نمیخواد چرا وقتی فقط ولتاژ تغییر کرده و بر 2 تقسیم شده ماهم توان مصرفی b رو بر4 تقسیم نمیکنیم دلیل اینکه مقاومتشون و بدست اوردیم چیه

سلام متوجه شدم چرا چون اینجا جریان ثابته و ولتاژ تغیییر کرده بنابر این برای بدست اوردن شدت جریان باید اقدام کنیم و برای بدست اوردن شدت جریان هم به مقاومت تک تک این لامپ ها نیاز داریم

درود میشه بفرمایید از کجا متوجه موازی وصل کردن شدیم در این قسمت ؟

(1)

سلام مگه جریان تو مقاومت های سری برابر نیست پس چرا‌ جریان کل رو بدست می اوریم؟

جریان رو برای حساب کردن توان بدست اوردیم

سلام من این مثال رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید؟

سلام ما میدونیم 3 تا لامپ باهم موازی اند چون اختلاف پتانسیل یکسانی دارند<120v> سوال از ما توان مصرفی لامپB رو خواسته که ما برای بدست آوردنش باید(I)و( RB) رو بدست بیاریم(V)رو داریم که اینجاRB رو بدست میاریم=> P=20 و V=120 و ?=RB => که مقاومت B=720** برای بدست آوردن I ما از فرمول I:V/R استفاده میکنیم خب الان ما I رو میخوایم V رو که داریم<60v> باید R کل رو بدست بیاریم (که مجموع مقاومت های A+B+C هست ) مقاومتا رو یکی یکی از طریق فرمول=> توان مصرفی=Vبه توان2 ÷ R بدست می آوریم. (تو خوده سوال گفته که مقاومت الکتریکی لامپ ها با هم برابر اند که بعد ازشون میتونیم برا شکلی اصلی که لامپ ها به صورت سری هستند استفاده کنیم پس ما مقاومتی که با 120v بدست میاریم با 60v برابراند) برای بدست آوردن مقاومت ها از 120V استفاده میکنیم چون مال بخش اول هستن که استاد به دستشون آوردن حالا که مجموعR)(A+B+C) =1440) رو بدست آوردیم و V=60 اینارو تو فرمول جایگذاری میکنیم که جریان بدست میاد I=V/R => I=3/72A حالا که هم جریان و مقاومت B **رو داریم در فرمول=> (به توان دو I)P=R قرار میدهیم و PB بدست می آید.

سلام در این سوال از کجا باید بفهمیم که لامپ ها در حالت اول به صورت موازی هستن؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام من این سوال رو نفهمیدم میشه توضیح بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

منفی از کجا اومد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام شما محاسبات اخر رو درست انجام ندادین اگر راه حل شما این باشه، جواب اخر باید بشه ۲۲۰

ببخشید برا اینجا میتونستیم برای یک مقاومت حساب کنیم؟؟یعنی یک مقاومت هارا بذاریم تو رابطه R=v_i , و جریانا حساب کنیم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

علی اصغری | آکادمی امروز

علی اصغری

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی خب چون اختلاف پتانسیل در مدار های موازی باهم برابره میتونیم اینکارو کنیم دیگه آره؟؟

سلام اگه هر دو باتری مولد باشن با هم جمع میشن ؟

سلام عزیزم بله 👍

خب این فرمولی که نوشته شد R=V/I کجاست؟

ازکجا فهمیدیم لامپا بصورت موازی بسته شدند؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

تو دقیقه ۸ استاد دارن توضیح میدن یبار دیگه گوش بده

چرا توان B راه از فرمول وی دو آرم حساب نکرد؟

چون در مدار متوالی اختلاف پتانسیل دو سر مقاومت ها یکسان نیست.

(2)

سلام چرا در اخر جریان کل رو بدست اوردیم نمیتونستیم جریان هر دستگاه رو با 16 مقایسه کنیم

الان اتو کدوم شکله😂😂

(1)

اینطوریم میشه