یادبگیریم5:تارچه ماهیچه ای

4.9/5
(464 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ماهیچه های اسکلتی

 ماهیچه های اسکلتی و اعمال آن
ماهیچه های اسکلتی و اعمال آن

`01:36

 تست درس2فصل3
تست درس2فصل3

`01:25

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام الان دقیقا چی شد اطراف تار ها بالاخره بافت پیوندی هست یا خیر ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

4 هفته پیش

تارچه داخل تار هست که اره اطراف تلر بافت پیوندی وجود داری ولی تو تارچه ها نه

طبق این شکل آبیه توی جزوه که یک رشته ی میوزین رو نشون میده، میتونم بگیم که این دو میوزین که رشته ی میوزن رو تشکیل دادن، دم هاشون دور هم پیچ خورده؟

احمد رسولی | آکادمی امروز

احمد رسولی

6 ماه پیش

این درسته که بگیم در ناحیه لگن 5 مفصل دیده میشود

(1)

بله تعداد مفاصل کل لگن ۵ تاست

چرا اول توی شکل گفت غشای تارچه بعد گفت تارچه غشا ندارد در صورت کلی نداره؟

p o | آکادمی امروز

p o

9 ماه پیش

گفتیم اطراف تار ها رگ داریم یا اطراف دسته تار ها؟؟ منظور اینکه داخل دسته تار ها هم رگ داریم؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

7 ماه پیش

سلام رگ های خونی در مجاورت مستقیم تارها نمی باشند چون درون دسته تارها رگ نداریم بلکه بین دسته تارها رگ داریم و رگ با بافت پیوندی رشته ای اطراف دسته تار تماس دارد

در حالت استراحت ماهیچه ، سر میوزین با اکتین تماس دارد؟

(1)

سلام الان این جمله درسته ؟ پروتئین اکتین به خط z اتصال دارد.

سلام بله میشه پذیرفت اما اگه بگه هر پروتیین اکتین یا به شکل واضح‌تر،اگه بگه هر زیرواحد موجود در رشته اکتین، اونوقت غلط میشه

(1)

قسمتي از پروتئين به خط z اتصال داره نه همه پروتئين هاش در حالت كلي جمله غلطه مگر اينكه بگه بخشي از پروتئين

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر درباره یاخته های ماهیچه اسکلتی نمیشه اینطور درنظر بگیریم که یک یاخته تقسیم شده وهسته های متعدد ساخته ولی سیتوپلاسم تقسیم نشده ؟یاباید بگوییم که یاخته ها به هم چسبیدند وکنار هم قرار گرفتند طبق فیلم ممنون

نرگس رنجبر | آکادمی امروز

نرگس رنجبر

11 ماه پیش

سلام به هیچ وجه نمیشه این رو درنظر گرفت چون علمی ثابت شده که تار ها از بهم پیوستن چند سلول در دوران جنینی تشکیل شده اند

(1)

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

@نرگس رنجبر متشکرم

سودا عزیزی | آکادمی امروز

سودا عزیزی

1 سال پیش

فقط در ماهیچه اسکلتی ، اونی که منقبض میشه فقط تارچه هست ، ؟

متوجه منظورتون نشدم لطفا بیشتر توضیح بدید یا ویس بفرستید 🌷 ریپلای نکنید 🌷

رفیق آنچه که ما در این قسمت کتاب میخونیم راجع به ماهیچه ی اسکلتی هست . پس طبیعتا دسته تار و تار و تارچه و واحدهای سارکومر مربوط به مایچه اسکلتی هست . و اونی که منقبض میشه تارچه ماهیچه اسکلتی هست .

آیا در حداکثر انقباض میوزین میتونه با خط Z تماس داشته باشه ؟

خير ميوزين در حالت انقباض حداكثري هم به اكتين فقط متصل ميشه نه خط z

سلام با توجه به اینکه اکتین و میوزین دو رشته‌ای هستن، میشه گفت ساختار چهارم پروتئینی دارن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله

(1)

(1)

هر پروتئین اکتین یا رشته ی اکتین دو قسمتی عه؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پروتیین اکتین در کل دو رشته ای هست

(1)

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

@نرگس مهدوی سلام وقت به خیر جسارتا طبق مطالبی که بنده متوجه شدم پروتئین اکتین کروی هست ورشته اکتین هم استاد فرمودند هم دو رشته ای گفته میشود هم تک رشته ای که شامل دورشته است اگر اشتباه میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون

فقط رشته اكتين دو قسمتي ست پروتئين اكتين كروي هست و به تنهايي قسمت دار نيست

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

سلام. میتونم بگم دو عدد پروتیین اکتین به خط z وصل اند اما همه ی آن ها خیر. ذکر عدد 2 درسته؟ چونکه دو رشته ی اکتینی داریم که پیچ خورده و به خط z وصل میشن.

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام و درود یه سوال خط تیره مرکز سارکومر فقط دارای یک رشته پروتینیه؟

یک رشته پروتئینی نه یک نوع رشته پروتیینی (میوزین) یا مجموعه ای از رشته های میوزین

(1)