یادبگیریم7:مکانیسم انقباض ماهیچه ها
4.9/5
(490 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
آرمیتا اسماعیل پور
2 ماه پیش
مگه نمیگیم با انتشار ca فرایند انقباض اغاز میشه با اتصال ATP به میوزین سرش از اکتین جدا میشه ؟ یعنی ATP پایان فرایند انقباضرمیاد پس چجوری انرژی لازم برای لغزیدنشون کنار هم تامین میکنه ؟
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر خطوط Z بین دو سارکومر مشترکه؟ اگه آره وقتی میوزین ها خطوط رو به سمت هم میکشن سارکومر بغلی هم خب کوتاه میشه پس این خطوط Z به کدوم سمت کشیده میشه ؟ خاصیت کسشانی و انعطاف پذیری داره؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
یکی الان شمارو با طناب بکشه سمت خودش یعنی شما خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری دارین ؟
کیانا کرمی
5 ماه پیش
سلام میشه اگر کسی میدونه که این شبکه های اندوپلاسمیی که اقای بام رفیع بهش اشاره میکنند در کدوم یادبگیریم نشونش دادن بهم بگه؟ممنونم...
بهار گوی زاده
6 ماه پیش
آیا در فرایند انقباض ماهیچه میتونه دو یا چندتا میوزین همزمان باهم به اکتین متصل باشند؟ ممنون میشم لطفا پاسخگو باشید
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
6 ماه پیش
یه انیمیشن بود می گفت میوزین ها ATPمصرف می کنند برای این اتصال درسته؟
امیرمحمد گنج خانلو
6 ماه پیش
بله درسته
نیایش یوسف پور
7 ماه پیش
این کشش میوزین ها ممکنه باعث بشه اکتین های دوطرف به هم برسند
Amir .
7 ماه پیش
در نهایت انقباض اره
.. .
7 ماه پیش
چرا این کلسیم که اومد تو سارکومر و بعدش چسبید به اکتین، چرا سرهای میوزین وصل میشه به اکتین؟ منظورم اینه که از کجا میفهمه؟ چطوری اخه؟
Amir .
7 ماه پیش
ببین اینو از تو نمی پرسن که این مکانیسم چطور صورت میگیره ولی تو بدون که برای انقباض به کلسیم نیازه و وقتی که کلسیم بیاد داخل سارکومر سر میوزین ها به اکتین وصل میشه
.. .
7 ماه پیش
ببخشید چرا کانال کلسیمی که تو غشای شبکه اندوپلاسمی وجود داره درش به سمت درون نیست؟ تو فصل اول اینطوری گفتیم که درب کانال دریچه دار سمت اونیه که میخواد از اونجا خارج بشه ی توضیح میدید در موردش؟
.. .
7 ماه پیش
یعنی این تار ماهیچه ای در حقیقت پیام عصبی تولید نمیکنه و موج تحریکی هست درسته؟ میشه در مورد این موج تحریکی توضیح بدید؟ این موج تحریکی چیه؟ همون پیام عصبی نیست؟
مهنا حسن زاده
7 ماه پیش
کانال با پمپ چه تفاوتی دارند؟! مگه پمپ هم نوعی کانال نیست؟
زینب مقدم
7 ماه پیش
پمپ با صرف انرژی مواد رو برخلاف شیب غلظت منتقل میکنه اما مواد بر اساس شیب غلظت از کانال عبور میکنن
(1)
.. .
7 ماه پیش
چرا این کلسیم که اومد تو سارکومر، میوزین میچسبه به اکتین؟
.. .
7 ماه پیش
منظورم اینه که از کجا میفهمه؟ چطوری اخه؟
.. .
7 ماه پیش
مهاریا مگه کانال کلر نبودن؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
پایان فرایند انقباض نمیاد برای تداوم فرایند انقباض میاد که اکتین انرژی ATP رو بگیره و حزکت پارویی خودش رو ادامه بده