تست27

5/5
(126 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ساختار دستگاه عصبی

 دستگاه عصبی محیطی + تست
دستگاه عصبی محیطی + تست

`02:22

1 تمرین

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

من هیچ وقت این قضیه رو درست درک نکردم، کتاب درسی میگه شبکه های عصبی روده ای می توانند مستقل از دستگاه عصبی خودمختار فعالیت کنند اما دستگاه عصبی خودمختار با آن ها ارتباط دارد و بر عملکرد آن ها تاثیر می گذارد. تازه توی یه تست کنکور گفته شده بود این تاثیر "دائمی و حتمی است!" خب این کاملا تناقض داره با مستقل بودنش... اگه قراره خود مختار همیشه برعملکردش تاثیر داشته باشه دیگه این چجور مستقل بودنیه:))

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

کنکور هر سال مطابق با کتاب درسی مرتبط با همون کنکوره. الان تو کتاب مربوط به کنکور شما این شبکه عصبی گاهی تحت تاثیر خود مختار هست گاهی هم نیست..

َA .Gh | آکادمی امروز

َA .Gh

7 ماه پیش

عین ارتباط بین گره های قلب و اعصاب خودمختار. در مورد حتمی و دائمی بودن اعصاب خودمختار بر شبکه عصبی روده ای باید بگم که استاد در آموزش ها هم اشاره کردند(یادبگیریم 11 همین درس) که اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک مثل 0 و 1 نیستند و اگر اعصاب پاراسمپاتیک فعال بشه اعصاب روده ای تحت تاثیر این اعصاب افزایش فعالیت و تحت اعصاب سمپاتیک کاهش فعالیت رو دارند پس تاثیرشون حتمی،اما در مورد دائمی بودن این اعصاب بر این شبکه نمی دونم چی باید بگم.اما اینکه چرا این شبکه عصبی مستقله،شاید بخاطر اینه که این شبکه است که به غدد و زیر مخاط و مخاط روده پیام ارسال می کنه نه اعصاب خود مختار و شبیه گره های قلبی است که یعنی این گره ها پیام انقباض و استراحت ارسال میکنند نه اعصاب خودمختار به صورت مسقتیم.

(1)

@َA .Gh فک کنم منظورت اینه که کارای انقباض و ترشح رو شبکه روده ای انجام میده ولی در صورت لزوم اگه تغییراتی تو بدن رخ داد ، خود مختار خبرش و میرسونه به این شبکه . مثلا حالت آرامش و هیجان شد شبکه روده ای از طریق اعصاب خود مختار میفهمه که باید تغییر وضعیت بده !

(1)