یادبگیریم1:حرکت با شتاب ثابت(قسمت اول)
4.9/5
(433 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
جواد شهبازی
5 ماه پیش
من با روش تستی استاد تست زدم ، تقریبا برای ۶۰ درصد تست ها جواب نمیده !!!
(1)
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
اگر ابهامی وجود داشت سوال کنید ریپلای نباشه 🌷
. رحیمی
1 هفته پیش
ببین فرمولش منطقیه البته اینکه درسته یا نه رو خودمم نمیدونم ولی اگه در حلش در دلتا tضرب نکرد یه مثالو مثلا ببین شاید به خاطر این باشه ؟
Ayla ....
6 ماه پیش
چرا استاد اینجا از فرمول دلتا ایکس نرفت و چرا لحظه ۳خود ۳ثانیه رو حساب میکنیم ولی اگه بگه در ثانیه سوم اینطوری میکنیم؟
نرگس احمدی
7 ماه پیش
ببخشید اینجا اگه از فرمول جابجایی بریم بدون معادله ای که نوشتن جواب همون میشه بعد نمیشه از اون فرمول بریم؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
روشت رو روی کاغذ بنویس که بهت بگم درسته یا غلط متوجه منظورت نشدم ریپلای نباشه 🌷
پرنیان جهان بین
9 ماه پیش
درود بر شما..خسته نباشید ببخشید برای قسمت سوم سوال..که جواب 12 متر بر ثانیه بدست اومد..استاد از همون معادله سرعت_زمان رفتن..من اصلا برای این قسمت حواسم به این معادله نبود..اومدم معادله مکان_زمان رو تشکیل دادم..جای t ها یه بار (0) و یه بار (2) گذاشتم...درنهایت همین 12 متر بر ثانیه بدست اوردم...سوالم اینه ..از هر کدوم از این دو معادله بریم درسته یا نه؟ حتما باید از همون معادله سرعت_زمان حل کنیم؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
عکس سوال و عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم ویدیو برام باز نمیشه ریپلای نباشه 🌷
پرنیان جهان بین
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی برای قسمت (ج)..استاد از رو فرمول سرعت_زمان..جواب رو بدست اوردن شد 12 نتر بر ثانیه...ولی من اومدم معادله مکان_زمان رو نوشتم...بعد سرعت متوسط رو بدست اوردم و جواب منم شد 12 متر بر ثانیه...میخوام بدونم اینطوری ایرادی نداره؟یا شانسی جواب یکی شده؟
مهناز زمانی
1 سال پیش
از این محورvt میشه در امتحان نهای استفاده کرد؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگه راه حلتون کامل باشه و فرمول ها رو به همراه جاگذاری اعدادش قدم به قدم برای مصحح بنویسید،مشکلی نداره
مریم مرساقیان
1 سال پیش
اگه میخوای نصف نمره رو بگیری اره
(1)
مهناز زمانی
1 سال پیش
سلام چرا برای قسمت ب مثال دقیقه۳۷ از فرمول سوم برای جابه جای استفاده نکرد
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام منظورتون از فرمول سوم،کدوم فرموله؟
مریم مرساقیان
1 سال پیش
میتونی استفاده کنی در نهایت به همون میرسی ولی فرمول سوم برای درک بهتر تفاوت جابهجایی و مکان متحرک در شتاب ثابته
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
ببخشید تو دقیقه 9/48 ، استاد معادله مکان - زمان رو مینویسند و تااااکید میکنن که x جابجایی متحرک نیست هااااا ... ! این x مکان متحرک در (( لحظه )) دلخواه t هست . خب اوکی بعد هم معادله دلتا ایکس ( جایجایی ) رو مینویسن حالا تو بند ب این سوال دقیقا برعکس عمل میکنن ! مگه جابجایی رو تو لحظه t ( که ثانیه سوم هست ) از ما نخواسته ؟ میشه بگید کجا رو اشتباه متوجه شدم ؟
مریم مرساقیان
1 سال پیش
اصلا خوب متوجه نمیشی میگه اگر تو ثانیه سوم که دو تا تایم 2 و 3داره رو بزاریم تو اون فرمول مکان زمان با حرکت شتاب ثابت خب مکانش تو اون دو ثانیه به دست میاد حالا اختلافشون میشه جابه جایی یعنی هم میشه با فرمول مکان زمان شتاب ثابت جابهجایی تو بازه رو حساب کرد هم مکان متحرکت رو
فاطمه حسینی
1 سال پیش
از این فرمول و محور میشه تو امتحان نهایی هم استفاده کرد؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگه با شرح جزئیات و مرحله به مرحله برید،بله اوکیه مثلا روی محور که در هر ثانیه به اندازه a به سرعت اضافه میشه،حتما در کنارش فرمول v=at+v0 رو بنویسید که مصحح گیر نده و در کل هرچی میتونید کاملتر بنویسید و توضیح بدید برای مصحح که در هر مرحله استدلالتون چی بوده 🌷
(1)
فاطمه حسینی
1 سال پیش
قسمت ب جابه جایی رو میخواد ولی مگه نباید از فرمول جابه جایی تو شتاب ثابت که دلتا ایکس=۱/۲at2+V0t هست استفاده بشه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷