تست ۳۱

5/5
(20 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

معادله درجه۲ و سهمی + نامعادله و تعیین علامت جمع بندی

سهمی،معادله درجه دوم،نامعادله،تعیین علامت جمع بندی
سهمی،معادله درجه دوم،نامعادله،تعیین علامت جمع بندی

`01:12

تست های برگزیده قسمت 1 جمع بندی
تست های برگزیده قسمت 1 جمع بندی

`02:08

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران
vanil a | آکادمی امروز

vanil a

4 هفته پیش

ضرب ریشه ها میشه cرویaیعنی چی؟

ریشه های جمع ریشه هارو ازکجا بدست اوردیم؟مگه نباید 3/2بشه؟ینی طرفین وسطین بشه؟

(1)

نه دیگه ! وقتی یه کسر کوچیکتر از صفر شده ، تعیین علامتش میکنیم تا ببینیم کجا ها منفی میشه . نیاز به طرفین وسطین نیست !

(1)

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

6 ماه پیش

سلام وقت بخیر بعداز اینکه از امتحان گزینه ها به جای aعدد گذاشتیم میتونیم شرط دلتا رو چک کنیم اگر مثبت بود پس اون عدد ک جایگذاری کردیم جز جواب هامونه و گزینه رو بزنیم یا حتما باید بیایم سهمی رو بکشیم تا بفهمیم ؟

بکشی بهتره تا مطمعن شی از کجا ها میگذره !

(2)

سلام.ببخشید اگر مثلا یک نفر اول اومد شرط s کوچکتر از صفر رو حساب کرد و بعدش رفت و بقیه شروط رو حساب کرد از کجا بفهمه که a بزرگتر از 3 غلط است؟ لطفا اینو توضیح بدین متوجه نشدم

سلام وقت بخیر ترتیب حساب کردنش مهم نیست شما اول بری s رو هم حساب کنی و توی جواب بزرگتر از سه رو بدست بیاری بعدا که میای بقیه شروط رو در نظر میگیری میبینی که خب این نمیتونه جواب باشه در نهایت اشتراک میگیری دیگه

احسان اودک | آکادمی امروز

احسان اودک

8 ماه پیش

سلام اگه اینجا بجای a عدد برای مثال ۱ را جای گزاری کنیم طول راس سهمی صفر میشه و اصلا این محور yها رو قطع نمیکنه میشه اینو توضیح بدید

سلام وقت بخیر خب من متوجه نشدم الان مشکل این قضیه چیه؟ سوال هم گفته ۱ جزو جواب ها هست پس اگر ۱ بذاریم طبق گفته شما راس سهمی میشه و سهمی ایکس دو رو خواهیم داشت عرض از مبدأ ما هم صفر خواهد بود یعنی در نقطه صفر محور y را قطع خواهد کرد! همه سهمی ها حتما محور y رو قطع میکنن

سلام، چجوریه استاد بین اون همه شرط پایین گفتند باید a کوچکتر از صفر باشع، استاد اشتراک گرفتن چخ کار کردن؟!

سلام و درود بله اشتراک گرفتن چون توی بقیه شرط ها فهمیدیم که بزرگتر از سه نمیتونه باشه، پس اون بخش رو حذف کردیم و فقط همین بخش کوچیکتر از صفر باقی موند

شیدا باصری | آکادمی امروز

شیدا باصری

10 ماه پیش

سلام میشه این سوال رو برام توضیح بدید

(2)

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

9 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

سلام . من اینجارو نفهمیدم، چجوری یه ریشه شد صفر یکی شد ۳. اگه ۳ بزاریم که مخرج تعریف نشده میشه و اگر هم صفر بزاریم، میشه مساوی صفر نه کوچکتر از اون. اگه توضیح بدین ممنون میشم

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

اینجا استاد اشتباه کردن

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

1 سال پیش

سلام عزیزم چه اشتباهی ؟ اگر منظورت اونجاس که با 4(a-3) جمعش میکنن بخاطر اینه که c=-1 بود و ی منفی هم خودمون داشتیم در هم ضرب میشن + میشن .

(1)

سلام وقتتون بخیر باشه من این قسمت رو متوجه نشدم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام من تو دقیقه ۵:۱۸ متوجه نمیشم چجوری x=1 میشه🥺میشه راهنمایی کنید 2a/-b رو ک حل میکنم یه عدد دیگه ب دست میاد🤦🏻‍♀️

سلام عزیزم وقتت بخیر باشه ببین تو مخرج دو ضربدر منفی یک میشه منفی دو تو صورت به جای b میزاری دو حالا داریم منفی دو به روی منفی دو که میشه یک


سلام عزیزم وقتت بخیر باشه ببین تو مخرج دو ضربدر منفی یک میشه منفی دو تو صورت به جای b میزاری دو حالا داریم منفی دو به روی منفی دو که میشه یک

سلام و درود پاسخ دوستتون درسته

Marzieh ... | آکادمی امروز

Marzieh ...

1 سال پیش

فقط با بررسی دلتا بزرگتر از صفر و a کوچکتر از صفر نمیشه رفت دیگه s و p رو بدست نیورد؟

سلام و درود خیر اینجوری فقط میفهمیم که این عبارت دو تا ریشه داره و به سمت پایین میاد اما اینکه از کجاها رد میشه رو نمی‌فهمیم

مهدی گلی | آکادمی امروز

مهدی گلی

1 سال پیش

میشه بگین چرا جا خالی اول رو منفی گذاشتن ؟

سلام رفیق کجای سوال منظورته؟ با زمان ویدئو یا اسکرین شات منو متوجه کن

مهدی گلی | آکادمی امروز

مهدی گلی

1 سال پیش

از کجا فهمیدین که ریشه هاش صفره و سه؟

نرگس ولی | آکادمی امروز

نرگس ولی

tik

1 سال پیش

سلام a=0 در صورتوa_3=0در مخرج داریم

مهدی گلی | آکادمی امروز

مهدی گلی

1 سال پیش

@نرگس ولی خب اگه مخرج صفر بشه تعریف نشده میشه

@مهدی گلی در تعیین علامت بازم باید اینا رو ریشه حساب کرد ولی پاسخش رو تعریف نشده بگیریم اما ریشه رو هستن

روش دوم عالی بود ;-)

(2)