یادبگیریم2:آشنایی با اجزای مدار(ولت سنج،آمپرسنج)

4.8/5
(495 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با اجزای مدار و مدار تک حلقه

آشنایی با اجزای مدار (باتری، ولت سنج و آمپرسنج)
آشنایی با اجزای مدار (باتری، ولت سنج و آمپرسنج)

`01:10

مدار تک حلقه
مدار تک حلقه

`01:38

1 تمرین

تست قواعد حرکت در مدار
تست قواعد حرکت در مدار

`01:01

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام بچه ها من جزو یازدهم رو پرینت گرفتم ولی چون آخر سال بود نتونستم چیزی توش بنویسم (زیست و شیمی و ریاضی و فیزیک پایه یازدهم هر کدوم رو خواستید بگید ) فقط مرور کردم اگر خواستید با شماره 09135146998 تماس بگیرید براتون بفرستم

(1)

وااااای بی‌نظیره تدریس ایشون!! من تا حالا اینطوری فیزیک و مفهومی یاد نگرفته بودم!

(8)

سلام بچه ها من جزو یازدهم رو پرینت گرفتم ولی چون آخر سال بود نتونستم چیزی توش بنویسم (زیست و شیمی و ریاضی و فیزیک پایه یازدهم هر کدوم رو خواستید بگید ) فقط مرور کردم اگر خواستید با شماره 09135146998 تماس بگیرید براتون بفرستم

گزینه ۱

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

نه میشه گزینه 4 ، چون ولت سنج در مسیر اصلیه و سری بسته شده پس v=£ یعنی میشه 12ولت

(2)

خیر گزینه 4درسته چون V=E میشه چون ولت سنج وارد مدار اصلی شده

سلام.وقت بخیر چرا با افزایش مقاومت ،ولتاژ بیشتر میشود؟ می‌خوام مفهومی بدونم.

(1)

سلام فرمولی که بهش اشاره شد R=V/I

سلام ؛ ببخشید ، چرا لامپ همانند مقاومت در نظر گرفته می شود ؟

چون توی فیلمم مشخصه وقتی مدار از لامپ رد میشه آرومه ولی وقتی از یه مسیر دیگه می‌ره سرعتش بیشتره

سلام ؛ ببخشید ، چرا ما میتونیم مقاومت را جزئی از باتری بگیریم ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

9 ماه پیش

سلام مقاومت خارجی همون مقاومت متغیر یا رئوستا هستش

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید مقدار باتری یعنی چی ؟ مگه مقدار باتری در واقع همون اختلاف پتانسیل دو سر باتری نیست ؟

سلام وقت بخیر خب با توجه ب فرمول حالا مثلا برا مولد تولیدی اگه جریان صفر باشه در مقاومت ضرب بشه ک کلا میشه صفر پس V مساوی افسیلون میشه V هم ک ولتاژ باتری رو نشون میده دیگ پس میشه گفت مقدار باتری رو نشون میده

(1)

سلام خسته نباشید میشه یک بار دیگه نحوه کار کردن مقاومت متغیر رو توضیح بدید.

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

چیشد اینجا؟/😂🥲

(6)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

میشه این جمله رو بیشتر توضیح بدین ؟؟

سلام خوب هستید دلیل اینکه ولت سنج انقد مقاومتش بالاس که اصلا نمیشه جریان توش عبور کنه چیه؟

غزل زادنیک | آکادمی امروز

غزل زادنیک

1 سال پیش

ببخشید ی سوال داشتم اینکه وقتی از مقاوت درونی صرف نظر میکنیم ولت سنج عدد برروتری را نشان میده یا وقتی داریمش بعد اگ همین شرایط را با بستن و باز کردن کلید مدار در نظر بگیریم چجوریه؟

دوستان مباحث توضیحات فیلم کجاست؟؟ و اینکه پی دی اف کامل رو که می‌خواستم دانلود کنم چند تا پی دی افه همون بخش جزوه رو باید کپی بگیرم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام جزوه ها در بخش دانلود جزوات موجوده مباحث هم به ترتیب یادبگیریم ها موجوده اگر کمک بیشتری نیاز داتی از پشتیبانی انلاین بپرس بهتر راهنماییت میکنن♥️