به هم بستن مقاومت ها (سری یا متوالی)
`01:27
توزیع جریان در مقاومت های موازی
`01:23
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
`00:59
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
`00:45
1 تمرین
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
`01:09
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1
`01:15
5+
امروزی هایی که تازه این مبحثو دیدن
علی بغلانی
یازدهم تجربی - خوزستان
mEhD i
دوازدهم تجربی - مازندران
یاسین الله یاری
دوازدهم تجربی - تهران
لیلا عالی پور
یازدهم تجربی -
درسا طهماسبی
فارغ التحصیل تجربی - مازندران
فرانک لسانی
دوازدهم تجربی - اصفهان
پارسا کارگر
یازدهم تجربی - آذربایجان غربی
ارمیا امینی
دوازدهم تجربی - کرمانشاه
معصومه صراطی
یازدهم تجربی - خراسان رضوی
سارینا مقصودعلی
یازدهم تجربی -
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
5+
امروزی هایی که تازه این مبحثو دیدن
علی بغلانی
یازدهم تجربی - خوزستان
mEhD i
دوازدهم تجربی - مازندران
یاسین الله یاری
دوازدهم تجربی - تهران
لیلا عالی پور
یازدهم تجربی -
درسا طهماسبی
فارغ التحصیل تجربی - مازندران
فرانک لسانی
دوازدهم تجربی - اصفهان
پارسا کارگر
یازدهم تجربی - آذربایجان غربی
ارمیا امینی
دوازدهم تجربی - کرمانشاه
معصومه صراطی
یازدهم تجربی - خراسان رضوی
سارینا مقصودعلی
یازدهم تجربی -
به هم بستن مقاومت ها (سری یا متوالی)
`01:27
توزیع جریان در مقاومت های موازی
`01:23
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
`00:59
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
`00:45
1 تمرین
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
`01:09
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1
`01:15
سوالات دیگران
(3)
روژان کنگرانی فراهانی
4 ماه پیش
0:5:46
متوجه نمیشم چرا ما دوباره اومدیم ولتاژ کل باتری رو با ولتژ دو سر اون مقاومت یکی گرفتیم؟
کپی لینک
سلام وقتتون بخیر ببخشید برای چی وقتی هر دو کلید بسته است و ما می خوایم ولتاژ رو بگیریم نمیشه از ولتاژ دو سر یکی از مقاومت ها استفاده کرد و حتما باید از ولتاژ دو سر باتری استفاده کرد مگر نه اینکه ولتاژ هر دو سر برابرن پس چرا جواب اشتباه میشه
کپی لینک
z z
3 ماه پیش
سلام ببین می تونی باید جریان رو تقسیم بر 2 کنی چون جریانی که پیدا کردیم برای کل مدار نه یک مقاومت به خاطر همین چون تو مدار 2 مقاومت خارجی داریم باید اول جریان رو تقسیم بر 2 کنیم بعد از فرمول وی مساوی ای ار استفاده کنیم
کپی لینک
z z
3 ماه پیش
سلام ببین لازم نیست از طریق ولتاژدوسر باتری پیش بری اگر هم با این بری هدف ما پیدا کردن ولتاژ کل باتری است وچون این مدار وقتی همه ی کلید بسته است ولتاژ در مدار موازی برابره به خاطر همین از این فرمول یا از فرمول وی مساوی ای ار هم می تونی استفاده کنی به شرطی که جریان رو تقسیم بر 2 کنی