تست18

4.9/5
(62 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

به هم بستن مقاومت ها

توزیع جریان در مقاومت های موازی
توزیع جریان در مقاومت های موازی

`01:23

تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)

`00:59

تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)

`00:45

1 تمرین

تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1

`01:15

تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 2
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 2

`01:05

1 تمرین

سوالات دیگران

میشه لطفا به سوالات جواب بدین

متوجه نمیشم چرا ما دوباره اومدیم ولتاژ کل باتری رو با ولتژ دو سر اون مقاومت یکی گرفتیم؟

z z | آکادمی امروز

z z

3 ماه پیش

سلام ببین لازم نیست از طریق ولتاژدوسر باتری پیش بری اگر هم با این بری هدف ما پیدا کردن ولتاژ کل باتری است وچون این مدار وقتی همه ی کلید بسته است ولتاژ در مدار موازی برابره به خاطر همین از این فرمول یا از فرمول وی مساوی ای ار هم می تونی استفاده کنی به شرطی که جریان رو تقسیم بر 2 کنی

.  ... | آکادمی امروز

. ...

1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر ببخشید برای چی وقتی هر دو کلید بسته است و ما می خوایم ولتاژ رو بگیریم نمیشه از ولتاژ دو سر یکی از مقاومت ها استفاده کرد و حتما باید از ولتاژ دو سر باتری استفاده کرد مگر نه اینکه ولتاژ هر دو سر برابرن پس چرا جواب اشتباه میشه

z z | آکادمی امروز

z z

3 ماه پیش

سلام ببین می تونی باید جریان رو تقسیم بر 2 کنی چون جریانی که پیدا کردیم برای کل مدار نه یک مقاومت به خاطر همین چون تو مدار 2 مقاومت خارجی داریم باید اول جریان رو تقسیم بر 2 کنیم بعد از فرمول وی مساوی ای ار استفاده کنیم