یادبگیریم1:به هم بستن مقاومت ها(سری یا متوالی)قسمت1
محمد صابر حیدری
6 ماه پیش
ببخشید چرا بستن مقاومت ها قبل توان اومده ؟ چون تو کتاب اول توانه بعد این قسمتع
(1)
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
خب ترتیب تدریس استاد مقداری با ترتیب کتاب درسی متفاوته
(1)
ستایش سادات محمدی
1 سال پیش
ببخشید من اینجا دقیق متوجه نشدم رابطه بین مقاومت کل و جریان رو.. ممنون میشم توضیح بدید.
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق مگه فرمول R=V/I نیست ؟! خب . هر چقدر R کل ( مقاومت ) بیشتر بشه ، شدت جریان مدار هم کمتر میشه . خب منطقی هم همینه . مقاومت عین یه قلدر جلوی جریان مدار می ایسته . هر چی این قلدر قوی تر باشه بیشتر میتونه جلوی جریان رو بگیره . و برعکس هر چی مقاومت کل کمتر باشه . شدت جریان مدار بیشتر میشه . چون رابطه عکس دارن . امیدوارم توضیحم کافی باشه برات
ستایش سادات محمدی
1 سال پیش
@شفیقه جعفریان ممنون بابت توضیح🙏🏻
سارا ایرانی
1 سال پیش
منظورتون از انشعاب چیه
(1)
ماهی خانوم
1 سال پیش
به نظرم منظور استاد همون گره هست
جواد شهبازی
1 سال پیش
اگر جریان از یه مقاومتی عبور کنه مگه کم میشه درسته ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
نه جریان در طول یک سیم همواره یه مقدار ثابتی داره(قبل از اینکه چند شاخه بشه یا مثلا ولتاژ و اینا تغییر کنه یا شرایط و حالات خاص که باعث تغییر جریان بشه که اون خودش بحث دیگه ای هست) جریان در طول سیم ثابته و اینطور نیست که مثلا به مقاومت برسه،کم و زیاد بشه(در این حدی که ما میخونیم )
هستی پورحکیمیان
3 ماه پیش
نه ببین در مقاومت ما افت ولتاژ داریم نه افت جریان. جریان یعنی حرکت الکترون. اینجوری نیست که یه سری الکترون پشت مقاومت جا بمونن و بقیه ادامه بدن. همه الکترونا عبور میکنن (جریان ثابت) ولی بخشی از انرژی پتانسیل الکتریکی الکترون به گرما تبدیل میشه (طبق فرمول داریم: ولتاژ= انرژی پتانسیل به ازای هر بار؛ وقتی پتانسیل کم بشه پس ولتاژ هم کم میشه و به عبارتی افت ولتاژ داریم). و خب شاید سوال پیش بیاد که وقتی انرژیشون کم میشه پس یه جورایی آروم تر حرکت میکنن و چون جریان میشه بار عبوری در هر ثانیه پس جریان هم کم میشه. ولی بازم اینجوری نیست😂😭 در واقع میدانی که مولد ایجاد میکنه اجازه نمیده انرژیشون کم بمونه و باز بهشون انرژی میده. گرما → برخورد → شتاب → میدان و این چرخه پایدار ادامه داره تا وقتی که مولد قطع بشه.
Sarina DavOodi
1 سال پیش
ببخشيد به ما گفتن تا صفحه ٦٧ كتابكن بخوني رشته ام رياضي من دارم چي ميكنم آينا صفحات جلو تر اياً بايد بخونم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
توی کتابت مباحث رو چک کن بببن این ویدیو جزو سرفصل ها و مباحث هست یا نه
فاطمه سلیمانی
2 سال پیش
در جشن ها اگر یکی از لامپ ها بسوزه بقیه لامپ ها سالم میمونه. پس چرا میگن در مقاومت های متوالی اگر لامپی بسوزه بقیه هم میسوزه؟
(1)
هستی پورحکیمیان
3 ماه پیش
داخل لامپ رشتهای یه سیم خیلی نازک فلزی هست که وقتی میسوزه یعنی اون سیم قطع میشه. یعنی دیگه اتصال فلزی بین دو سر لامپ وجود نداره. و چون توی مدار متوالی فقط یه مسیر برای عبور الکترون ها وجود داره پس نمیتونن ادامه بدن. بقیه نمیسوزن، خاموش میشن. احتمالا اون لامپ هایی که شما میگید موازی بسته میشن وگرنه در متوالی سوختن یکی=خاموشی همه
زهرا شفایی
2 سال پیش
منظور از (مقاومت معادل )چیع؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
چند تا مقاومت مختلف رو با هم یکی کنیم و شیوه یکی کردن مقاومت ها رو استاد درس دادن اوکی؟
ثنا کاظم زاده
2 سال پیش
مجموع مقاومت های خارجی
ستاره امیری
2 سال پیش
چه طوری جریان ها باهم برابرن؟
رعنا فرضی پور
2 سال پیش
چون مقاومت ناچیزه روی جراینی که میگذره تاثیر زیادی نمیزاره
فاطمه زهرا اسکندری
1 سال پیش
سلام جریان همون نسبت q به t هستش پس انگار جریان همون بار ها هستن خب بار که طی حرکت کم نمیشن پس جریان ها برابره ولی طی حرکت از مقاوت خسته میشن یعنی ولتاز کاهش پیدا میکنه
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
سلام خازن پرشده یعنی چی
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام عزیزم:) خازن میتونه بار رو توی خودش ذخیره کنه. وقتی خازن به باتری وصل میشه و زمانی که اختلاف پتانسیل خازن با باتری برابر شه، خازن یعنی پر شده. ( بار توش ذخیره شده)
(1)
نـهال ♡
2 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب سلام.وقت بخیر ببخشیـدمبحث چهارم یعنی نیروی محرکه الکتریکی و مدارهاکجاست؟پیداش نمیکنم!
@نـهال ♡ همون مدار تک حلقه میشه نیروی محرکه الکتریکی و مدار
(1)
پروانه ..
3 ماه پیش
یعنی خازن پر از بار الکتریکی شده و دیگه جریان الکتریکی توی مدار به سمتش نمیاد
(1)