یادبگیریم2:به هم بستن مقاومت ها(سری یا متوالی)قسمت2

4.7/5
(53 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

به هم بستن مقاومت ها

توزیع جریان در مقاومت های موازی
توزیع جریان در مقاومت های موازی

`01:19

تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)

`00:59

تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)

`00:41

تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1

`01:15

تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 2
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 2

`00:48

سوالات دیگران

خب تو این سوال میتونه مقاومت دارای 6 اهم با مقاومت دارای 10 اهم با هم موازی باشند درسته؟

جواب چی یاد گرفتی 120مبشه 🤔🤔

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

بفرمایین پاسخنامه خدمت شما

فکر کنم شما مجموع مقاومت های آمپر سنج و رسانا رو بدست آوردید. چون آمپر سنج آرمانی نیست باید منهای مقاومت آمپر سنج کنید تا مقاومت رسانا بدست بیاد

الهه کریمی | آکادمی امروز

الهه کریمی

2 ماه پیش

@زینب مقدم خیلی ممنونم❤

سلام کجا میتونیم بگیم جریان تقسیم میشه بین دو سیم ؟

وقتی که مدار موازی بسته شده باشه که تا این قسمت هنوز درس بهش نرسیده

گزینه 1 بزرگتر

سهیل کیانی | آکادمی امروز

سهیل کیانی

4 ماه پیش

از کجا بفهمیم موازیه نگفت

4:11 اینجا وسط شکلراه های سیم به 3 بخش شده هم از امپر سنج میتونه گذر کنه و هم از راه مقاومت ها پس چرا متوالی یا همون سری گفتن استاد ؟ تازه از همون مسیر سبز که مشخص کردن هم نکشیدن ولی داخل شکل بعدی اوردنش

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

1 سال پیش

جواب چی یاد گرفتی ها: ۱_الف)بزرگتر ب)بزرگتر ۲_گزینه ۲

(3)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

جواب اینجا چی میشه؟ جریان کاهش میابد؟

درسته جریان کم میشه چون با مقاومت رابطه عکس داره و از اونجایی که با باز کردن کلید مقاومت r2 به مدار اضافه میشه پس مقاومت معادل افزایش و جریان کم میشه

(1)

یک سوال. یعنی اگه انشعاب داشته باشیم در مدار، مقاومت ها موازی میشن؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله تا حدی چنین چیزی میشه البته باز هم بستگی به نوع مدار داره و باید توی مثال مشخص کرد

(1)

ماهی خانوم | آکادمی امروز

ماهی خانوم

1 سال پیش

اینجا منظور استاد مثال صفحه ۵۷ کتاب درسیه؟

(1)

بله

ماهی خانوم | آکادمی امروز

ماهی خانوم

1 سال پیش

@کاک آمیار نالوسی مرسی عزیزم

برای محاسبه ولتاژ از کجا بفهمیم کی از آی آر و کی از اپسیلون منهای آی آر استفاده کنیم

Mohaddeseh ✨ | آکادمی امروز

Mohaddeseh ✨

1 سال پیش

سلام اگه ولتاژ دوسر باتری باشه از اپسیلون منهای آی آر استفاده می‌کنیم ، ولی اگه مقاومت خارجی باشه از آیآر استفاده می‌کنیم

ممنون که پاسخ دادین

در مورد شکل اخر قسمت d درسته که همه مقاومت ها سری بسته شده اند

شکل d هم مقاومت معادل به صورت سری به دست میاد ببخشید سوالاتم زیاد شد

و برای شکل cمقاومت ۱۹ و ۱۳ و ۱۵ اهمی رو معادلشون رو بدست بیارم به صورت سری بعد در مدار قرار بدم با دو مقاومت دیگه بشه موازی و برا قسمت دومش هم مقاومت معادل ۷۲ و ۴۵ رو بدست بیارم معادل رو قرار بدم همشون میشه به صورت سری درسته

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

این اشتباهه در مورد C باید ۱۳ و ۱۵ رو مقاومت معادل متوالی بدست بیاری که میشه ۲۸ بعد با مقاومت های ۳۲ و ۱۴ معادل موازی بگیری معادل این ها با مقاومت ۱۹ متوالی میشه