تست16

5/5
(7 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

به هم بستن مقاومت ها

توزیع جریان در مقاومت های موازی
توزیع جریان در مقاومت های موازی

`01:19

تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)

`00:59

تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)

`00:41

تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 1

`01:15

تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 2
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) - 2

`00:48

سوالات دیگران

سلام ببخشید مگه ما همیشه نمیگیم که جریان هر چه از مقاومت نگذره براش بهتره الان برای این سوال در حالت کلید بسته چرا جریان فقط از کلید اولی نگذره که سر راهش مقاومت نداره؟

(2)

سوال خیلی خوبیه

(1)

سلام خسته نباشید من بیشتر مواقع در اتصال کوتاه ها مشکل پیدا میکنم قاعده کلی شون و قلق حلشون چی هست؟

این قسمت :

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

سلام ببخشید مگه ما همیشه نمیگیم که جریان هر چه از مقاومت نگذره براش بهتره الان برای این سوال در حالت کلید بسته چرا جریان فقط از کلید اولی نگذره که سر راهش مقاومت نداره؟

سلام لطفا تایم دقیق مشخص کنید ببینم کدوم قسمت از مدار منظورتون هست ریپلای نکنید 🌷

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

8 ماه پیش

سلام شما باید ببینید در نهایت چند راه داره و بعدش ببینید سر اون دو راه مقاومت هست یانه .بعد از اون میتونید بگید سر راهش مقاومتی هست تا اتصال کوتاه بشه یا نه الان تو اینجا که شما گفتید سر هردو راهش مقاومت هست و مجبوره عبور کنه

(1)

@Yasin Aryani خیلی ممنون🙂

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

8 ماه پیش

@مبینا شاهپورزاده خواهش میکنم🙂

(1)

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

سلام واسه منم این سواله

Mohaddeseh ✨ | آکادمی امروز

Mohaddeseh ✨

1 سال پیش

روش کوتاه تری برای حل این سوال وجود داره ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

این روش خیلی طولانی نیست در هر صورت باید دو حالت مدار رو رسم کنین و در نظر بگیرین روش دیگه ای فکر نمیکنم باشه که ازین راحت تر باشه

(1)

@نرگس مهدوی درسته وموافقم برای کسی که دفعات اوله که داره وارد مدار میشه ممکنه این راه وروش طولانی باشه ولی باید اینقدر تمرین بشه که همین راه کوتاهترین میشه براش البته ازنظرمن

امپرسنج که کنار باتری نیس چجوری جریان کل رو گزارش میکنه؟ استاد قبلا اشاره کردن که امپرسنجی که کنار باتریه جریان کلو گزارش میکنه

جواب به صورت صوتی می باشد:)

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

3 سال پیش

سلام ببخشید تو این قسمت که مقاومت ۲۰ اهمی اتصال کوتاه میشه و جریانی ازش رد نمیشه. رو متوجه نمیشم چرا تو یه سری سوالا با باز و بسته کردن کلید باز هم جریان از سری مقاومت که اتصال دارن میگذره ولی اینجا اتصال کوتاه میشه ممنون میشم اگه توضیح بدید که می و کجا با چه استدلالی میتونیم اتصال کوتاه رو پیدا کنیم و بفهمیم ازش جریانی رد نمیشه ممنون

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

@سید محمد متین رشادی سلام ببخشید من دوتا سوال داشتم یکی اینکه میگیم اتصال کوتاه شده یعنی جریان از اون مقاومت عبور نمی کنه؟و دوم اینکه وقتی خواستیم تشخیص بدیم که آیا جریان از یه مقاومتی عبور می کنه یا نه باید از اون روش دومی که گفتید استفاده کنیم و در صورتی که در مسیر حرکت به هیچ مقاومتی برخورد نکردیم پس جریان از اون مقاومت عبور نمی کنه؟

. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

@. . و اینکه اگر در طی مسیر برای تشخیص اتصال کوتا بودن یا نبودن به کلید باز برخوردیم یعنی اتصال کوتاهه؟(مثل شکل تست 20 برای مقاومت آر یک)

@. . سلام در مورد سوال اولتون،بله مقاومتی که اتصال کوتاه شده یعنی جریانی ازش عبور نمیکنه

@. . در واقع اون شاخه ای که کلید باز هست،عملا هیچ جریانی ازش عبور نمیکنه و اهمیتی ندارند متوجه شدید؟

. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون