یادبگیریم4:توزیع جریان در مقاومت های موازی
باران مشاقی
1 ماه پیش
مگه توی موازی ها نمیگیم هر ولتاژی که از دوسر باتری میگذره از همه مقاومتام میگذره پس ما بعد اینکه جریان کلو به دست آوردیم میتونیم ولتاژ کلم به دست بیاریم و ینی ولتاژ دو سر مقاومت سومم به دست آوردیم و وقتی مقاومتشم داریم میتونم جریانشو پیدا کنیم ولی من وقتی این راه حلو رفتم یه چیز دیگه شد
نادیا نوری
3 ماه پیش
چرا از مقاومت ۶ اوهمی رد میشه مگه نگفتیم جریان همیشه مقاوتو دور میزنه خب اینجا میتونست فقط ار ۳ اوهمی رد بشه
ستایش قلندری
6 ماه پیش
سلام از این روش تشریحی میشه تو امتحان نهایی ام استفاده کرد؟
روژان کنگرانی فراهانی
5 ماه پیش
سلام خیر
پروانه ..
3 ماه پیش
@روژان کنگرانی فراهانی چرا خیر؟آخه روش تشریحی که استاد اول توضیح دادن خودشون گفتن روش کتابه و تو امتحانای پایانی میشه ازش استفاده کرد
نرگس کریم ابادی
9 ماه پیش
توی چی یادگرفتیم چون جریان دو برابر شد پس مقاوت باید نصف بشه و بشه ۲.۵؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
بله
(1)
BTMN
1 سال پیش
همچنین میشه از آمپرسنج غیر ایدهآل هم توضیحاتی بدین ؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله حتما آمپرسنج،کلن جریان عبوری از خودش رو اندازه میگیره(چه ایده آل چه غیر ایده آل) فرقشون اینه که آمپرسنج ایده آل،مقاومتش صفر در نظر گرفته میشه اما غیر ایده آل،مقداری مقاومت براش در نظر میگیریم
(1)
BTMN
1 سال پیش
لطفاااا جواب بدین؛ گفتیم که ولت سنج ایده آل مقاومتش بینهایته و جریان ازش عبور نمیکنه پس توی ولت سنج غیر ایده آل یعنی مقاومتش کمه و جریان رو مقداری از خودش عبور میده؟؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله دقیقا
مهری جهانی
1 سال پیش
مییشه حل تشریحی این سوال رو برامون بنویسید؟؟؟لطفا!
مشکات الهیان
1 سال پیش
سلام ، چون که مدار موازی پس ولتاژ دو سر هر مقاومت هم باهم برابر پس از رابطه V:RI میتونیم همه جریان هارو بدست بیاریم
(1)
مهری جهانی
1 سال پیش
@مشکات الهیان توضیح میشه بدی با ویس
Maedeh karami
1 سال پیش
این سوال منظورم بود خانم مهدوی
مشکات الهیان
1 سال پیش
سلام ، چون که مدار موازی پس ولتاژ دو سر هر مقاومت هم باهم برابر پس از رابطه V:RI میتونیم همه جریان هارو بدست بیاریم
Maedeh karami
1 سال پیش
سلام وقت به خیر ،میشه این سوالو تشریحی ام حل کنین؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام چه سوالی زمانش رو مشخص کنین
زهرا کشاورز
1 سال پیش
سلام توی چی یاد گرفتی الان وقتی که 4 آمپر دو برابر 2 آمپر هست مقاوت R چه اتفاقی براش میوفته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام معکوس عدد دو میشه، یعنی یک دوم (یعنی مقاومت آر،نصف مقاومت پنج اهمی هست)
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
سلام . این مراحل حل سوال که استاد میگن ،کلا برای حل چه نوع سوالاتیه؟ یعنی ما چطور سوالی رو که دیدیم میایم این مراحل رو طی میکنیم واسش؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام این روش رو میشه توی همه انواع مدار ها استفاده کرد گاها در بعضی قسمت های یک مدار هم استفاده میشه که در مدارهای پیچیده تر کاربرد داره
(1)
داریوش شاکری
1 سال پیش
پروانه ..
3 ماه پیش
توی مقاومت های موازی اینجوری نیست.جریان مقاومت و دور نمیزنه.فقط از جاهایی که مقاومت بیشتره کمتر عبور میکنه.درکل تقسیم میشه بین مقاومت ها و در نهایت جریان های تقسیم شده از تک تک مقاومت ها خارج میشن و به هم میرسن دوباره.
(1)