= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
امیرمهدی باغستانی
10 ماه پیش
سلام وقت بخیر ی سوال داشتم چرا استاد این واکنش رو که از دو مرحله هست مرحله نهایی اون رو در نظر نگرفتن آخه ی بار دیگم واکنش میدن
Zahra Zare
1 سال پیش
وقت بخیر چرا گزینه یک غلطه؟؟؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-41238?comment_id=525274#comment-525274 این کامنت رو چک کن
خدیجه تقوی
2 سال پیش
سلام خانم مقدم ی سوال داشتم با اسید و الکل تک عامله هم میشه پلی استر تهیه کرد...میشه ی توضیح بدید چجوری؟؟برای سروتهش چجوری الکل و اسیدهای دیگ رو قرار میدن؟؟
(1)
خدیجه تقوی
2 سال پیش
@زینب مقدم بله درسته...مثل یکی از سوالات المپیاد و کنکور ۹۸....ممنون از پاسخگوییتون🥰
زینب مقدم
2 سال پیش
@خدیجه تقوی خواهش میکنم 💚 موفق باشی😚
(1)
BAHAR :)
2 سال پیش
ببخشید گزینه سوم چرا درست هست ؟ ما کربوکسیل رو کجاش میتونیم ببینیم
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
اون قسمت نارنجی که دوتا گروه هیدروکسیله و کربوکسیل با هم ترکیب میشن و مولکول آب تولید میشه اما همچنان از دو طرف که با رنگ سبز و بنفش نشون دادم،یک گروه کربوکسیل(سبز) و یه گروه هیدروکسیله(بنفش) باقی میمونه
فاطمه میرزایی
2 سال پیش
سلام وقت بخیر تست شماره دو نوشته شده استر از واکنش یک اسید و یک الکل ایجاد شده نباید نوشته میشد اسید و الکل ۲ عاملی من به خاطر این موضوع غلط گرفتمش🥲
سلام وقت بخیر. درمورد گزینه 1، فرآورده حاصل دقیقا چندتا گروه استری داره؟ چرا مشابه روند سوال چی یاد گرفتی در یاد بگیریم 4، نشد دو عامل استری؟
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام چون واکنش رو کامل در نظر نگرفته بهتره سوال بگه واکنش کامله یا نه
@زینب مقدم اگر سوال اشاره نکرد، به طور پیش فرض ما ناکامل در نظر بگیریم واکنش رو؟ آخه مثلا گزینه 2 رو اگر نگاه کنید کاملا واضحه در صورتی میشه ردش کرد که ما همچنان عامل OH و COOH آزاد داشته باشیم، یعنی واکنش کامل رخ نداده باشه. یا همون گزینه 3 که شده پاسخ سوال، به این دلیل درسته که واکنش کامل رخ نداده...چون اگر کامل رخ می داد اون وقت دیگه گروه عاملی هیدروکسیل و کربوکسیل نداشتیم...درسته حرفام؟
(1)
خاطره کدخدایی
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر گزینه ی 4 رو میشه لطف کنید با ویس توضیح بدید
(1)
حسام رضایی
3 سال پیش
@زینب مقدم وسط وویسم یاد این قضیه افتادم که دارم چه چرت و پرتی میگم اگه پلی استر قطبی هست و چطوری درتهیه پارچه بکار میره🗿 یه لحظه ارور ۴۰۴ دادم😂ولی با این حال یه توضیحی بدید دمتونگرم🖤
(1)
مریم سادات موسوی
2 سال پیش
@زینب مقدم سلام وقتتون بخیر ببخشید من گیج شدم مگه سوال انحلال اسید و الکل در حلال قطبی با انحلال استر در حلال قطبی رو مقایسه نکرده؟؟ شما گفتین اسید یا الکل در خودشون بهتر حل میشن یا استر😕
ساره پیوسته
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر گزینه یک که استاد میگن دو گروه عاملی استری تولید نمیشه پس چرا اخرین تمرین یادبگیریم4 گفته از واکنش 10الکل و اسید دوعاملی 20عامل استری تولید میشه به همین دلیل 20مولکول اب تولید میشه اگه بخوایم طبق صحبت استاد ک میگن دو گروه استری تولید نمیشه تمرین یادبگیریم رو جواب بدیم پس اون جوابش مشده 10 مولکول آب تولید میشه ن 20 مولکول آب
(1)
علی قلی زاده
3 سال پیش
سلام اگر اشتباه نکنم اگر تعداد الکل و اسید دوعاملی زیاد باشه یکبار که باهم گروه عاملی استری تشکیل دادند دوباره میتوانند از هر طرف با اسید یا الکل دوعاملی دیگری گروه عاملی استری تشکیل بدهند و درنهایت همه گروه عاملی ها استری بشوند اما در اینجا چون فقط یک الکل دو عاملی و یک اسید دوعاملی داریم امکان ادامه ایجاد گروهاستری دیگری وجود نداره.
(1)
@علی قلی زاده سلام وقت بخیر. یعنی منظورتون اینه که چیزی شبیه یک حلقه ایجاد بشه درسته؟
@علی قلی زاده و خب در این تست گفته یک مول اسید و یک مول الکل، یعنی تعداد هم زیاده...
فاطمه سالاری
3 سال پیش
سلام؛ من گزینه آخر این تست رو متوجه نشدم میشه توضیح بدین؟
نسیم جاودانی
3 سال پیش
سلام ببینید منظورش این هست که ایا ماده ی حاصل قطبی هست که در حلال قطبی بیشتر حل بشه که خیر ماده ی حاصل هم بخش قطبی داره هم بخش ناقطبی پس به میزان تقریبا یکسانی در حلال های قطبی یا اجزای سازندش که اونا هم بخش قطبی و بخش ناقطبی دارند حل میشه
(1)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷