لعیا براتی
1 سال پیش
پس چرا تعیین علامت کردیم این موضوع که از همون موقه ای که۲ تا ریشه ۴ رو پیدا کردیم معلوم بود!
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام چرا گزینه یک نه ! گزینه 3 ؟؟؟؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام گزینه ۱ و ۳ که کاملا برخلاف همدیگه هستن🤯
زمان طاهریان
1 سال پیش
عرض سلام وادب خدمت استاد عزیز رشادی استاد بزرگوار مگه استاد اینجا نمیگه اعداد بین منفی یک وچهار پس چرا گزینه یک رو نزد گزینه سوم رو زد چون گزینه سوم منفی یک وچهار رو هم در بر میگیره
مهدیس خسروی فرد
11 ماه پیش
سلام تو سوال ۳ علت اینکه گزینه ی یک انتخاب نشد این بود که وقتی نامعادله رو حل کردیم علامت نامعادله عوض شد یعنی باید عدد هایی رو به جای aقرار بدیم که عبارت از صفر بزرگ تر بشه در این صورت دلتا از صفر کو چیکرتر و همواره تعریف شده خواهد بود اگر بجای a مثلا ۴ رو قرار بدید دلتا برابر با صفر میشه یا اگر اعداد منفی قرار بدید دلتا مثبت میشه اما اگر اعداد مثبت بجای a بگذارید و حساب کنید دلتا منفی در می یاد
(1)
مهدیه محسنی
1 سال پیش
سلام چرا شد بین منفی یک و چهار بسته خود منفی یک و چهار صفرن
مهدیه محسنی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اهااا متوجه شدم مرسی
فاطمه زهرا واعظی
1 سال پیش
سلام شبتون بخیر در این سوال از راه پیدا کردن دامنه و بدون تعیین علامت هم جواب همین بدست میاد می خواستم بدونم این راه هم درسته یا در این سوال شانسی درست در اومده؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام منظورتون اینه که برای آ عدد جایگذاری کردید؟
فاطمه زهرا واعظی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی نه من با حل نامعادله جلو رفتم دقیقا مثل ویدیو تا دقیقه 1:30 و اینجا وقتی به دو تا پرانتز ( حاصل تجزیه) برخوردم ریشه اون ها رو پیدا کردم
عباس عبیری
2 سال پیش
با سلام سطح سوالات تستی مطرح شده اینجا در چه سطحی است منظورم کنکور آزمایشی در سطح کتاب یا کنکور؟؟؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام خب اگر بخواهیم میانگین سطح سوالات چند سال اخیر رو در نظر بگیریم،اغلب این تست های که حل میشن بیشتر جنبه مفهومی و یادگیری دارن و خب شاید از سطح کنکور یکم پایینتر باشه البته تعدادی از سوالات هم هست که در سطح کنکور یا شاید بالاتره خودتون هم باید مازاد بر اینا،تستای بیشتر کار کنید
سپیده علمداری
2 سال پیش
گزینه 1 و 3 یکی نیستند؟
مهدی صفیان
2 سال پیش
سلام نه یکی نیستن در واقع گ1 اینو میگه که همه ی اعداد بین 1- و 4 که این مورد توی بازه مد نظر سوال نیست!!
Fatemeh Nikookar
2 سال پیش
س میشع لطفا دوباره توضیح بدین متوجه نشدم 🙏🏻🌱
سجاد اسماعیلی
2 سال پیش
سلام. لطفا دقیقا بگین کجاش رو متوجه نشدین. اگر مشکلتون در کل سواله که پیشنهاد میکنم یکبار دیگه تدریس مربوطه رو ببینین تا یادگیری دقیق براتون اتفاق بیفته.
محمدرضا جعفری
2 سال پیش
سلام ببخشید این قسمت مال دهمه یا دوازدهم؟
سجاد اسماعیلی
2 سال پیش
سلام. ترکیب دهم و یازدهم هست
سجاد اسماعیلی
2 سال پیش
بحث معادله درجه دو توی یازدهم بیشتر توضیح داده شده اما در دهم هم کمی بهش پرداخته شده
امیرسینا رضوی
3 سال پیش
الان من نفهمیدم چرا گزینه ۱ رو نزدن؟
(1)
مبینا پناهی
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر . چونکه تو این سوال بعد از طی کردن مراحل تعیین علامت متوجه میشیم که مقادیری برای a قابل قبوله که به ازای اونها حاصل عبارت بزرگتر از صفر بشه (یعنی مثبت دربیاد ) و جواب گزینه سوم میشه . اگر خواسته سوال کوچکتر از صفر بود اونوقت جواب گزینه 1 میشد و ما بازه منفی رو انتخاب میکردیم درحالی که اینجا فقط مقادیر مثبت قابل قبوله چس جواب میشه R به جز بازه منفی .
(1)
مبینا پناهی
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر . چونکه تو این سوال بعد از طی کردن مراحل تعیین علامت متوجه میشیم که مقادیری برای a قابل قبوله که به ازای اونها حاصل عبارت بزرگتر از صفر بشه (یعنی مثبت دربیاد ) و جواب گزینه سوم میشه . اگر خواسته سوال کوچکتر از صفر بود اونوقت جواب گزینه 1 میشد و ما بازه منفی رو انتخاب میکردیم درحالی که اینجا فقط مقادیر مثبت قابل قبوله چس جواب میشه R به جز بازه منفی .
(1)
فاطمه F
3 سال پیش
چون وقتی تعیین علامت کردیم جواب تعیین علامت که بزرگتر از صفر شد جواب شد اعداد بعد از چهار و قبل از یک پس بین این دو عدد جواب ما نیست
ریحانه وفایی __
3 سال پیش
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تعیین علامت کردیمپتا متوجه بشیم به ازای چه مقادیری از a دلتای این معادله منفی هست