= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
زهرا اردستانی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر اینجا چرا نمی تونه عبارت زیر رادیکال درجه دو باشه و ریشه مضاعف داشته باشه؟
.. فاطمه الزهرا(س).. ..
1 سال پیش
سلام من قاطی میکنم که کجا باید از ( بزارم و کجا باید از [ اینا بزارم
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
ولی صورت سوال گفته فقط س عدد حقیقی را شامل (نمیشود)!
(1)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام دقیقا سوالتون چیه؟ لطفا به صورت کامل بنویسین
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
@نرگس مهدوی سوال گفته کدام تابع فقط سه عدد حقیقی را شامل نمیشود اما گزینه ها یکیش دو عدد حقیقی بود گزینه ۳و ۴ بیشتر از سه عدد حقیقی رو شامل میشدن فکر کنم صورت سوال مشکل داره! چون ما گزینه ای رو انتخاب کردیم ک فقط سه عدد رو شامل شده
(1)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@مهدیہ قومَنجانی خب گزینه ۲ دقیقا سه تا عدد رو انتخاب کردیم که توی دامنه تابع نمیتونه قرار بگیره
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
@نرگس مهدوی چرا نمیتونه؟!
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@مهدیہ قومَنجانی اگر مخرج کسر برابر صفر بشه، این کسر تعریف نشده میشه حالا برای اینکه کسر منرج صفر بشه نیازه که f(x) برابر ۲ باشه حالا ت نمودار میبینیت که تو سه نقطه نمودار f برابر ۲ میشه
(1)
طاهره شریفات
1 سال پیش
@مهدیہ قومَنجانی بله درسته به نظر منم گزینه 2 میشه نه گزینه 1،چون گزینه 3و4 هم سه تا عدد میشه
مبینا قنبری
2 سال پیش
سلام گزینه ۳ رو میشه توضیح بدید
مهدی مکبر
2 سال پیش
دوتا گزینه اول چون کسری بودن مخرج رو برابر صفر میزاشتیم که بفهمیم چه اعدادی رو شامل نمیشن گزینه 3 رادیکالی و اعدادی که زیر رو صفر کنن شامل نمیشه که با توجه به نمودار اعداد بین 2 تا صفر و کوچک تر از منفیه2 رو شامل نمیشه چون توی این قسمت ها نمودار زیر محور x قرار گرفته و منفیه
امیرحسین اسماعیلی
2 سال پیش
سلام گزینه 2 رو توضیح می فرمایید؟
سیدمتین حسینی نژاد
2 سال پیش
اف ایکس در سه نقطه مثبت دو میشه که با دو موجود در مخرج کسر میشه صفر و مخرج کسر اگر صفر بشه در دامنه جا نمیگیره
Marzieh ...
3 سال پیش
ببخشید وقتی میگیم یه نمودار کجا بالا یا پایین اونیکی هست تو نقاط برخورد بازه ها نباید باز باشن؟
نرگس ولی
3 سال پیش
سلام اگه دقت کنین استاد مشخص کردن که f(x)_g(x) بزرگتر مساوی صفر باشه پس جاهایی که fوg برابر هستن هم مدنظر ماهست بخاطر همین بازه بسته میذاریم.
(1)
پرنیا صداقتی
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر دامنه ی گزینه 1 با توجه به اعمال جبری روی توابع نمیشه x های مشترک تابع f و g به جز xهایی که g رو صفر میکنند؟
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
سلام و درود بله حرف شما درسته ولی چون دامنه هر دو تابع f و g میشه کل R پس دیگه لازم نیست اشتراک بگیریم
حنانه یارمحمدی
3 سال پیش
سلام خسته نباشید من گزینه ۲و گزینه ۴ اون قسمتی که f(x)بزرگتر مساوی g(x)استاد قرار داد نفهمیدم ممنون میشم توضیح بدین..🙏🏻
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
z z
4 ماه پیش
سلام تو این سوال برای اینکه اون داخل پرانتز ها بزرگتر مساوی صفر باشد یا باید هر دوتا منفی باشند یا هر دوتا مثبت اینکه اگر منفی درنظر بگیریم میشه 2ام منهای 1 وکوچکتر مساوی صفر بعد اون یکی پرانتز رو همین طور حساب میکنیم اشتراک اینا میشه منفی 9دوم بزرگتر مساوی ام بعد حالا اون دوتا پرانتز رو مثبت در نظر میگیریم وبزرگتر مساوی صفر میگذاریم وبعد اشتراک میشه یک دوم کوچکتر مساوی ام حالا ماگفتیم که باید ام مثبت باشدپس میشه ام بزرگتر مساوی یک دوم