یادبگیریم2:عدداکسایش(1)

4.8/5
(662 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با الکتروشیمی و عدداکسایش

تست های عدداکسایش
تست های عدداکسایش

`00:43

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام الان عدد اکسایش Mnدر این ترکیب چند میشه MncL۴ ؟

سلام منطقا میشه ۴+

(1)

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

عدد اکسایش H در AlH3 میشه 1- چون در ترکیب دوتایی با فلز هست. اما در پاسخنامه زده 1+

(2)

Mncl4 از طریق روش هفتم : شماره گروه منهای ۱۸ به دست نمیاد؟

سلام.بله صدق میکنه

توی بند ۷ که گفت سمت راست ترکیب اینجا Mn سمت چپ هست . فکر کنم عدد اکسایش این ترکیب از طریق بند ۳ بدست میاد یعنی عدد اکسایش فلز در یک ترکیب همواره برابر مثبت ظرفیتش است .

الکترونگاتیو چی هست؟

در کتاب نیست اما شما در نظر بگیر که به معنای میزان تمایل یک اتم به الکترون هست یا همون میزان الکترون خواهی

(1)

از این روش تو امتحان نهایی میشه استفاده کرد؟

سلام وقت بخیر نهایی اغلب فقط میگه ععد اکسایش رو تعیین کنید و روش نمیخواد ولی اگر روش خواست باید از ساختار لوویس کمک بگیرید

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

6 ماه پیش

میشه لطفا جواب بدید

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

6 ماه پیش

با همین روش سریعی که استاد گفتن نهایی بریم نمره میگیریم؟

سلام وقت بخیر نهایی اغلب فقط میگه ععد اکسایش رو تعیین کنید و روش نمیخواد ولی اگر روش خواست باید از ساختار لوویس کمک بگیرید

چرا داخل پاسخنامه AlH3 رو مثبت یک نوشته مگه منفی یک نمیشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

در دقیقه ۲۴ و ثانیه ۵۰ برای SO4 دوبار منفی آیا میتونستیم از بند ۵ هم بدست بیاریم

Ruqiya Valizade | آکادمی امروز

Ruqiya Valizade

6 ماه پیش

زور خوش،ببخشید این روش های پیدا کردن عدد اکسایش توی نهایی ام میشع بکار برد؟؟روش کتاب فرق داره با همینه؟

ببین استاد کلا کنکوری درس میده اینجا

اینجا AL باید 2 میشد درسته؟

توضیح دادم

سلام اینجا چرا استاد به mg داد 2

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

طبق بند 7 که استاد درس داد عدد اکسایش عنصر سمت راست یک ترکیب شماره گروه رو باید از عدد 18 کم کنیم

(1)

ببخشید من الکترو نگاتیوی رو یادم نمیاد میشه به صورت کلی بگید چی بود

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام AlH3 مگه یک ترکیب دوتایی و فلز نیس؟عدد اکسایش هیدوژن مگه نمیشه 1_ چرا توی پاسخنامه چی یاد گرفتی نوشته1+

اشتباه تایپی