یادبگیریم3:عدداکسایش(2)

4.8/5
(692 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با الکتروشیمی و عدداکسایش

تست های عدداکسایش
تست های عدداکسایش

`00:43

1 تمرین

سوالات دیگران

ببخشید الان تو امتحان نهایی اگر همین N2oاومدکدوم عدد اکسایش رو بنویسیم؟

سلام الان میشه مشخص کنید برای امتحان نهایی کدوم رو برم بهتره؟بدون ساختار لوییس عدد اکسایش رو مشخص کنیم یا با ساختار لوییس؟

اینجا کربن باید یکی داشته باشه چون سه تا الکترون رو اکسیژن برمیداره که

سلام نه استاد درست حل کردن زور اکسیژن بیشتره نسبت به کربن پس الکترون هارو اکسیژن بر می داره ۲ الکترون هم برای کربن که ازاول از خودش بود باقی می مونه اطراف کربن باید ۴ تا باشه ولی ۲هست پس میشه مثبت۲جواب

سلام وقت بخیر چرا بعد نوشتن اینارو مساوی صفر میزاره استاد؟

سلام روز بخیر ، همیشه مساوی صفر نمیذارن بستگی به بار داره اگر تون ترکیب بار نداشته باشه مساوی صفر میذارن اگر بارش مثلا 2- باشه مساوی اون میذارن

@فاطمه غفاری منظورم از بار اون عددی هست که سمت راست ترکیب و بالا نوشته میشه مثل co3 دو بار منفی که برای تعیین عدد اکسایش مساوی بار یعنی 2_ میذاریم امید وارم خوب توضیح داده باشم

چجوری متوجه بشم بارشون چیه

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بار میشه عددی که بالای راست ترین اتم قرار داره

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

6 ماه پیش

میشه لطفا جواب بدید

هر سوالی که بی جواب میمونه مجدد بپرسید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

6 ماه پیش

از کجا بفهمیم کدوم اتم زورش بیشتره؟

(1)

سلام نافلزات قوی تر از فلزات هستند وهرچه به سمت راست جدول تناوبی می رویم قدرت اتم ها در گرفتن الکترون پیوندی بیشتر می شود.

کدوم قسمت؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

F>O>N>Cl>Br>I>C>H این ترتیب بیشتر ازشون سوال میاد

بستگی له الکترونگاتیو اون اتم داره که یه تریب داشت مثلا فلوئور،اکسیژن نیتروژن و..

این رو از اون یکی روش حل مکنید

علی  موسوی  | آکادمی امروز

علی موسوی

6 ماه پیش

۰۰۰

علی  موسوی  | آکادمی امروز

علی موسوی

6 ماه پیش

۰۰۰

سلام این عکسی که فرستادم رو مطالعه کنین سوال شما رو دقیقا توضیح داده

برای امتحان نهایی از کدوم روش باید بریم؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

roya aryan | آکادمی امروز

roya aryan

5 ماه پیش

از ساختار لوویس

استاد از سمت چپ پنجمین کربن که از پایین یدونه هیدروژن و از بالا یک اکسیژن وصله بهش. پس تکلیف اون اچ متصل به اکسیژن چی میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد من برای اکسیژن گفتم چون اکسید نیست پس منفی دو میشه

برای عدد اکسایش حتما باید علامت مثبت رو بزاریم یا لازم نیست

چطور تشخیص بدیم که کدوم بزرگخ و کدوم کوچک ترین؟؟؟

واسه نهایی از کدوم روش باید رفت؟

(1)

فلزات با از دست دادن الکترون به آرایش پایدار گاز نجیب ردیف قبل از خود میرسند و نافلزات با گرفتن الکترون به آرایش پایدار گاز نجیب بعد از خود می‌رسند

(1)

این درسته

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

@امیر خداوردی بله درسته فقط حواسمون باشه که گاز نجیب بعد از نافلزات هم ردیف با همون نافلزه