یادبگیریم 2:رسم نمودار توابع لگاریتمی

4.9/5
(17 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با نمودار توابع نمایی و لگاریتم

نمودار توابع نمایی و لگاریتمی
نمودار توابع نمایی و لگاریتمی

`00:59

2 تمرین

سوالات دیگران

سلام خسته نباشید

(6)

پاسخ بصورت ویس قرار گرفت.

مممنونم از اینکه جواب دادین ولی صداتوت پر از نویزه و من اصلا متوجه نمیشم چی میگین

پاسخ بصورت ویس قرار گرفت.

(5)

@سجاد اسماعیلی خسته نباشید آقای اسماعیلی وقتتون بخیر. ممنون بابت رفع این ابهام چون سوال من هم بود. فقط یه چیزی رو نمیفهمم شاید بخاطر همین باشه که هنوز فصل لگاریتم رو ندیدم. من وقتی نمودار اصلی این مثال دوم درسنامه رو طبق توضیحاتتون میخوام رسم کنم، (دقیقه 16:40 ویدیو)... خب اونی که استاد کشیدن رو نسبت به محور y ها قرینه میکنم میوفته سمت چپ محو x ها... در حالی که مجانب قائمش خط x=3 هست. مگه میشه نمودار لگاریتم بیاد مجانب قائم رو قطع کنه؟

@................ ........................ سلام و درود خواهش میکنم من توی این شکل نمی‌بینم که نمودار مجانب رو قطع کرده باشه در واقع قطع نمیکنه اگر برای شما قطع کرد پس بد رسم کردید

Hhh Bb | آکادمی امروز

Hhh Bb

2 سال پیش

@سجاد اسماعیلی سلام میشه لطفا نمودار نزولی و قبل از صعودی شدن و قرینه شدن نسبت به محور y و رسم کنید ؟ ممنون میشم در مثال دو که لگاریتم ۶_۲xبر پایه ۱/۲و خواسته

چرا وقتی y رو صفر گذاشتن عبارت لگاریتم ایکس منهای یکه چرا منهای سه نیست

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

درود ممکنه لطفا توضیح بدید که اگر بخواهیم نمودار این عبارت رو به شکل مرحله به مرحله بکشیم چطور میشه ؟ (نه با این روش که تستی تر هست )

توی سوال اخر که استاد حل کردن مگه منفیِ پشتِ X داخل پرانتز نیست؟مگه وقتی این حالت بود نباید نمودهر رو نسبت به محور Yها قرینه میکردیم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 ماه پیش

سلام نازنین جان وقتت بخیر ❤️ دقیقه سوال رو مشخص کن یا اسکرین شات بده ازش

(1)

@زینب مقدم دقیقه ۱۶:۴۷ استاد دارن بر اساس منفی ای که پشت ایکس هست نمودار صحیح رو رسم میکنن سوالم مربوط به این حرکت بود❤️

دقیقه 9:34 دامنه تابع 3 و بی نهایت هست که در جزوه ص 39 انتهای صفحه به اشتباه 4 تایپ شده

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

5 ماه پیش

دقیقه 3:54 نمودار جزوه اشتباهه و با درسنامه استاد فرق داره. به جای نمودار تابع لگاریتمی نمودار تابع نمایی رو کشیده در جزوه

جواب یادگرفتم ها ۱میشه ۲ به خاطر منفی ۲میشه ۱ چون Xبزرگتراز ۳هست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

z z | آکادمی امروز

z z

6 ماه پیش

سلام ببخشید تو این قسمت مگه استاد نگفت وقتی پشت ایکس منفی باشه نسبت به ایگرگ قرینه میشه چرا اینجا استاد نسبت به ایکس قرینه کرد مگه وقتی نسبت به ایگرگ قرینه بشه نباید به اون طرف نمودار منتقل بشه ؟؟؟؟؟

دقیقه ی 16:46 x چجوری شده 2.5 ؟ محاسباتش چجوریع؟ هر چی میزنم جواب دیگه میاد

سلام . اول از همه باید بدونی هر عددی به توان صفر میشه یک پس الان ۰/۵ به توان صفر شده یک بعد یک رو خب برابر معادله انجام میدم تا x پیدا شه ۶-۲x=۱

@پوریا خیره کش نه یه جا دیگه اشتباه کرده بودم متوجه شدم مرسی

جواب چی یاد گرفتی ۱- ۲ ۲- ۱

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

همیشه وقتی جهت صعودی یا نزولی عوض میشه نسبت به محور ایکس ها قرینه میشه؟ تو جزوه اینطور نوشته شده!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام میتونه نسبت به محور ایکس ها یا ایگرگ ها قرینه شده باشه نسبت هر کدوم قرینه بشه از صعودی میشه نز‌ولی یا برعکس

(1)

اگر هم پشت x هم پشت y منفی بود تغییری نمیکند نمودار

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلامم. میشه بگید چجوری دامنه تابع نمایی میشه برد تابع لگاریتمی؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینو میشه برام توضیح بدید

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-1289?comment_id=619253#comment-619253 اینجا توضیح داده شد

این دقیقه از فیلم