یادبگیریم2:نسبت‌های مثلثاتی زوایای ترکیبی

4.9/5
(10 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

نسبت‌های مثلثاتی زوایای ترکیبی

زوایای قرینه،متمم و مکمل
زوایای قرینه،متمم و مکمل

`00:30

1 تمرین

نسبت‌های مثلثاتی زوایای ترکیبی
نسبت‌های مثلثاتی زوایای ترکیبی

`00:54

1 تمرین

سوالات دیگران

چرا منفی سینوس پی چهارم نشد منفی رادیکال دو دوم؟

(11)

سلام و درود حرف شما درسته اشتباه تایپیه

(3)

علی ثامری | آکادمی امروز

علی ثامری

3 سال پیش

اشتباه تایپیه

استاد این یادبگیریم خیلی خوب درس دادن👌

(1)

بخش تدریس توابع مثلثاتی رو کجا میتونم ببینم ؟

ریاضی دهم و یازدهم فصل ۱ توی جزوه میتونی پیدا کنی صفحه ۳۴ هست

تارا تفتی | آکادمی امروز

تارا تفتی

3 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر برای سوال دو یاد بگیریم جواب میشه مثبت رادیکال 3 بر روی 3 درسته؟

سلام چرا cos منفی میخوره؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام میشه یکی چی یاد گرفتیم هارو توضیح بده آخه من گزینه دوم که حل کردم مثبت رادیکال سه سوم آوردم

میشه گذینه 3 رو توضیح بدید چرا tan بالا فقط حساب شد؟؟؟؟

منظور سوالت رو نفهمیدم دوباره دقیقتر بپرس 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب چی یاد گرفتیم اولی میشه منفی sin الفا دومی میشه منفی رادیکال سه سوم درسته؟؟

یاد بگیریم اول رو توضیح میدید؟

سلام رفیق بفرمایید

(1)

من دایره رو با رادیا و درجه کشیدم اگه به درد دوستان میخوره میتونن استفاده کنند💖

(3)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

مرسی از مشارکت❤️

(1)

ببخشید مثال اولی که سینوس ۲۱۰ بود دو تا عدد آوردن که جمعش میشد ۱۲۰ مثل پی + ۳۰ ولی مثال دومی چرا اینجوری شد. توقع داشتم دوتا عدد بنویسه که جمعش بشه ۴۸۰ ولی کلا کردش ۱۲۰

اگه درست متوجه شده باشم فکر کنم عدد هایی که بیشتر از ۳۶۰ هستن رو کمتر از ۳۶۰ میکنیم درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله دقیقا چون از ۳۶۰ بیشتره، صرفا مقداری که از ۳۶۰ درجه بیشتر هست رو محاسبه می کنیم

سلام اینجا باید از هردو تا فاکتور بگیریم یا فقط وقتی π منفی باشه از یه منفی فاکتور میگیریم؟ Sin(x-π/2) Sin(x+π/2)

سلام رفیق ضریب پی نباید منفی باشه . هیچوقت اگر منفی بود از یه منفی فاکتور میگیریم تا مثبت شه

سلام.چراtan پی تقسیم بر۶میشه۳۰درجه؟ما از کجا میفهمیم که۳۰درجه میشه؟

سلام چرا توی بقیه سوالا مثلا اگر داده بود sin ما توی جواب cos رو بدست می‌آوردیم ولی توی سوال آخر که داره حل میکنه بجای tan از cot استفاده نمیکنه؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اگر پی دوم به اضافه منهای یه زاویه ای داتشه باشیم سینوس به کسینوس تبدیل میشه و یا تانژانت به کتانزانت تبدیل میشه اما اگر پی به اضافه منهای یه زاویه ای داشته باشیم، اون وقت دیگه کسینوس همون میمونه

(1)

رویا خالقی | آکادمی امروز

رویا خالقی

1 سال پیش

سلام چرا قسمت توابع مثلثاتی نیس؟

(1)