یادبگیریم 2:رسم نمودار توابع شامل(ax+b∛)
z z
6 ماه پیش
سلام ببخشید مگه استاد نگفتند وقتی پشت ایکس منفی باشه نسبت به ایگرگ ها جابه جا می می کنیم چرا اینجا نسبت محور ایکس ها جابه جا کردند ؟؟؟؟
فاطمه حسینی
9 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر اینجا بعد از رسم تابع رادیکالی نمیشه گفت چون پشت رادیکال منفی داریمیه واحد بیاد پایین؟مثل تابع رادیکال با فرجه زوج؟
سارا شیراوند
9 ماه پیش
منظور استاد از اینکه میگن فرجه 3 تاثیری رو منفی نداره چیه؟
(1)
الهه زمانی
2 ماه پیش
سلام عدد منفی زیر رادیکال با فرجه (فرد) وقتی از زیر رادیکال بیرون بیاد همچنان منفی است. برای همین ما چه اون رو در نظر بگیریم و چه اون رو در نظر نگیریم باز هم عدد منفی میمونه. امیدوارم این توضیح کمکتون کنه.
آیلار ایمانپور
9 ماه پیش
ممنون میشم تمرین یاد بگیریم سوال دو رو توضیح بدین
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
عکس سوال و پاسخنامش رو کامنت کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
دانیال نی زن حسینی
10 ماه پیش
سلام خسته نباشید ، چرا استاد توی این سوال با اینکه رادیکال فرجه ۳ هستش منفی پشت ایکس رو جایگذاری کرد یعنی نمودار لر رو قرینه کرد ولی توی یاد بگیریم میگه منفی در فرجه ۳ اهمیتی نداره؟؟
(1)
(1)
.. .
1 سال پیش
سلام ببخشید اینجا هم میشه گفت عددی که بیرون رادیکاله yنقطه وسط هست؟
.. .
1 سال پیش
منظورم اینه که میشه y مرکز s
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله اگر ایکس رو برابر با ریشه زیر رادیکال قرار بدی،عدد بیرون رادیکال میشه عرض یا همون ایگرگ نقطه مرکز اس
فائزه حیدری
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید تو این سوال برای پیدا کردن b،من وقتی با نقطه (-۲و۱)امتحان میکنم درست در نمیاد میشه لطفا بگید کجارو اشتباه میرم؟
فائزه حیدری
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی متوجه شدم خیلی ممنونم🌹🙏🏻🙏🏻
فاطمه سلطانی
11 ماه پیش
من خودمم این سوالو دارم داره از نقطه منفی یک میگذره چرا دوتاش شده یک؟
پری صدقی
1 سال پیش
جواب چی یاد گرفتیم گزینه یک میشه ؟
زینب مقدم
1 سال پیش
پاسخ چی یادگرفتیها کنار جزوه اصلی فصل هست 💚
(1)
شهرزاد شالوزاده
1 سال پیش
سلام بله گزینه یک میشه
(1)
روژان احمدیان
1 سال پیش
میتونیم بگیم که نمودار رادیکالی فرجه ی 3 وارون تابه لر هستش؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله
(2)
ثنا کاظم زاده
2 سال پیش
ببخشید این ترتیبش مهمه ینی قبل از مشخص کردن علامت پشت ایکس اول باید عرض از مبدا رو مشخی کنیم؟
ثنا کاظم زاده
2 سال پیش
البته نه فرقی نمیکنه
ثنا کاظم زاده
2 سال پیش
ینی اگ هم پشت x منفی باشه هم پشت رادیکال همدیگرو خنثی میکنن دیگه قرینه نمیشه نمودار همون sمیشه؟
علیرضا اخوندی
2 سال پیش
سلام بله اینکار فقط برا رادیکار های به فرجه فرد صدق میکنه ن برای همه رادیکال ها
هانیه بختیاری
2 سال پیش
اره . منفی ها تو هم ضرب میشن . ولی اگه اگه فرجه زوج باشه ، منفی زیر رادیکال از بین میره و منفی پشت رادیکال باقی میمونه که باید تو نمودار اعمال بشه !
(1)
BTMN
4 ماه پیش
برای تابع رادیکالی با فرجه ۳، اگر نسبت به محور x یا محور y قرینهش کنیم، نمودار حاصل یکی میشه