محدثه باشتنی
4 ماه پیش
سلام الان دقیقا چی شد اطراف تار ها بالاخره بافت پیوندی هست یا خیر ؟
محدثه باشتنی
4 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی مچکرم
محیا جباری
4 هفته پیش
تارچه داخل تار هست که اره اطراف تلر بافت پیوندی وجود داری ولی تو تارچه ها نه
بهار گوی زاده
6 ماه پیش
طبق این شکل آبیه توی جزوه که یک رشته ی میوزین رو نشون میده، میتونم بگیم که این دو میوزین که رشته ی میوزن رو تشکیل دادن، دم هاشون دور هم پیچ خورده؟
احمد رسولی
6 ماه پیش
این درسته که بگیم در ناحیه لگن 5 مفصل دیده میشود
(1)
فاطمه سلیمی پور
5 ماه پیش
بله تعداد مفاصل کل لگن ۵ تاست
p o
9 ماه پیش
گفتیم اطراف تار ها رگ داریم یا اطراف دسته تار ها؟؟ منظور اینکه داخل دسته تار ها هم رگ داریم؟
Amir .
7 ماه پیش
سلام رگ های خونی در مجاورت مستقیم تارها نمی باشند چون درون دسته تارها رگ نداریم بلکه بین دسته تارها رگ داریم و رگ با بافت پیوندی رشته ای اطراف دسته تار تماس دارد
سعید خسروی
10 ماه پیش
در حالت استراحت ماهیچه ، سر میوزین با اکتین تماس دارد؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
خیر
(1)
سعید خسروی
10 ماه پیش
سلام الان این جمله درسته ؟ پروتئین اکتین به خط z اتصال دارد.
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام بله میشه پذیرفت اما اگه بگه هر پروتیین اکتین یا به شکل واضحتر،اگه بگه هر زیرواحد موجود در رشته اکتین، اونوقت غلط میشه
(1)
مرجان صادقی
1 ماه پیش
قسمتي از پروتئين به خط z اتصال داره نه همه پروتئين هاش در حالت كلي جمله غلطه مگر اينكه بگه بخشي از پروتئين
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر درباره یاخته های ماهیچه اسکلتی نمیشه اینطور درنظر بگیریم که یک یاخته تقسیم شده وهسته های متعدد ساخته ولی سیتوپلاسم تقسیم نشده ؟یاباید بگوییم که یاخته ها به هم چسبیدند وکنار هم قرار گرفتند طبق فیلم ممنون
نرگس رنجبر
11 ماه پیش
سلام به هیچ وجه نمیشه این رو درنظر گرفت چون علمی ثابت شده که تار ها از بهم پیوستن چند سلول در دوران جنینی تشکیل شده اند
(1)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
@نرگس رنجبر متشکرم
سودا عزیزی
1 سال پیش
فقط در ماهیچه اسکلتی ، اونی که منقبض میشه فقط تارچه هست ، ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
متوجه منظورتون نشدم لطفا بیشتر توضیح بدید یا ویس بفرستید 🌷 ریپلای نکنید 🌷
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
رفیق آنچه که ما در این قسمت کتاب میخونیم راجع به ماهیچه ی اسکلتی هست . پس طبیعتا دسته تار و تار و تارچه و واحدهای سارکومر مربوط به مایچه اسکلتی هست . و اونی که منقبض میشه تارچه ماهیچه اسکلتی هست .
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
آیا در حداکثر انقباض میوزین میتونه با خط Z تماس داشته باشه ؟
مرجان صادقی
1 ماه پیش
خير ميوزين در حالت انقباض حداكثري هم به اكتين فقط متصل ميشه نه خط z
مهسا مهدیخانی
1 سال پیش
سلام با توجه به اینکه اکتین و میوزین دو رشتهای هستن، میشه گفت ساختار چهارم پروتئینی دارن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
(1)
سارا صالحی
1 سال پیش
هر پروتئین اکتین یا رشته ی اکتین دو قسمتی عه؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
پروتیین اکتین در کل دو رشته ای هست
(1)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
@نرگس مهدوی سلام وقت به خیر جسارتا طبق مطالبی که بنده متوجه شدم پروتئین اکتین کروی هست ورشته اکتین هم استاد فرمودند هم دو رشته ای گفته میشود هم تک رشته ای که شامل دورشته است اگر اشتباه میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون
مرجان صادقی
1 ماه پیش
فقط رشته اكتين دو قسمتي ست پروتئين اكتين كروي هست و به تنهايي قسمت دار نيست
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. میتونم بگم دو عدد پروتیین اکتین به خط z وصل اند اما همه ی آن ها خیر. ذکر عدد 2 درسته؟ چونکه دو رشته ی اکتینی داریم که پیچ خورده و به خط z وصل میشن.
محمد مهدی احمدوند
1 سال پیش
سلام و درود یه سوال خط تیره مرکز سارکومر فقط دارای یک رشته پروتینیه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
یک رشته پروتئینی نه یک نوع رشته پروتیینی (میوزین) یا مجموعه ای از رشته های میوزین
(1)
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷