یادبگیریم7:مکانیسم انقباض ماهیچه ها

4.9/5
(425 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ماهیچه های اسکلتی

ماهیچه های اسکلتی
ماهیچه های اسکلتی

`00:48

تست تامین انرژی انقباض
تست تامین انرژی انقباض

`01:21

1 تمرین

سوالات دیگران

مگه نمیگیم با انتشار ca فرایند انقباض اغاز میشه با اتصال ATP به میوزین سرش از اکتین جدا میشه ؟ یعنی ATP پایان فرایند انقباضرمیاد پس چجوری انرژی لازم برای لغزیدنشون کنار هم تامین میکنه ؟

پایان فرایند انقباض نمیاد برای تداوم فرایند انقباض میاد که اکتین انرژی ATP رو بگیره و حزکت پارویی خودش رو ادامه بده

سلام وقت بخیر خطوط Z بین دو سارکومر مشترکه؟ اگه آره وقتی میوزین ها خطوط رو به سمت هم میکشن سارکومر بغلی هم خب کوتاه میشه پس این خطوط Z به کدوم سمت کشیده میشه ؟ خاصیت کسشانی و انعطاف پذیری داره؟

یکی الان شمارو با طناب بکشه سمت خودش یعنی شما خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری دارین ؟

کیانا کرمی | آکادمی امروز

کیانا کرمی

5 ماه پیش

سلام میشه اگر کسی میدونه که این شبکه های اندوپلاسمیی که اقای بام رفیع بهش اشاره میکنند در کدوم یادبگیریم نشونش دادن بهم بگه؟ممنونم..‌.

آیا در فرایند انقباض ماهیچه میتونه دو یا چندتا میوزین همزمان باهم به اکتین متصل باشند؟ ممنون میشم لطفا پاسخگو باشید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینجا که استاد میگن میرسه به حداکثر یعنی چی؟

غلط بکنه پیکاسو😂😂🧑‍⚕️

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

😂😂😂

(1)

یه انیمیشن بود می گفت میوزین ها ATPمصرف می کنند برای این اتصال درسته؟

بله درسته

این کشش میوزین ها ممکنه باعث بشه اکتین های دوطرف به هم برسند

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

7 ماه پیش

در نهایت انقباض اره

اینجا که میگه سرهای میوزین یعنی همه سرهای میوزین به اکتین متصل میشوند؟؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

چرا این کلسیم که اومد تو سارکومر و بعدش چسبید به اکتین، چرا سرهای میوزین وصل میشه به اکتین؟ منظورم اینه که از کجا میفهمه؟ چطوری اخه؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

7 ماه پیش

ببین اینو از تو نمی پرسن که این مکانیسم چطور صورت میگیره ولی تو بدون که برای انقباض به کلسیم نیازه و وقتی که کلسیم بیاد داخل سارکومر سر میوزین ها به اکتین وصل میشه

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

ببخشید چرا کانال کلسیمی که تو غشای شبکه اندوپلاسمی وجود داره درش به سمت درون نیست؟ تو فصل اول اینطوری گفتیم که درب کانال دریچه دار سمت اونیه که میخواد از اونجا خارج بشه ی توضیح میدید در موردش؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

یعنی این تار ماهیچه ای در حقیقت پیام عصبی تولید نمیکنه و موج تحریکی هست درسته؟ میشه در مورد این موج تحریکی توضیح بدید؟ این موج تحریکی چیه؟ همون پیام عصبی نیست؟

کانال با پمپ چه تفاوتی دارند؟! مگه پمپ هم نوعی کانال نیست؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

پمپ با صرف انرژی مواد رو برخلاف شیب غلظت منتقل می‌کنه اما مواد بر اساس شیب غلظت از کانال عبور می‌کنن

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

چرا این کلسیم که اومد تو سارکومر، میوزین میچسبه به اکتین؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

منظورم اینه که از کجا میفهمه؟ چطوری اخه؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

مهاریا مگه کانال کلر نبودن؟

کتاب اصلا اسمی از کانال کلر نبرده و نیاز نیست در نظرش بگیرید