یادبگیریم8:نکات تکمیلی انقباض ماهیچه ها

4.9/5
(315 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ماهیچه های اسکلتی

ماهیچه های اسکلتی
ماهیچه های اسکلتی

`00:48

تست تامین انرژی انقباض
تست تامین انرژی انقباض

`01:21

1 تمرین

سوالات دیگران
محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

4 هفته پیش

غ ص غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

نیاز به توضیح دارم. سوال و جواب هر دو نامفهوم هستند

سلام:) خب ببین وقتی کلسیم داخل سیتو پلاسم آزاد میشه که ینی انقباض ماهیچه اسکلتی رخ میده که اینجا دیافراگم منظور سواله وقتی دیافراگم منقبض میشه مسطح میشه و فشار 2 لایه جنب منفی تر میشه و فرایند دم رخ میده و .... اگه بازهم متوجه نمیشی تدریس استاد قسمت تنفس رو ببین عزیزم

(1)

حجم هوای باقی مانده 1200 سی سی بود دیگه؟

عدد دقیقش رو از شما نمیپرسند

پس طول نوار تیره کلا ثابته ولی طول نوار روشن موقع انقباض کاهش پیدا میکنه ؟

ما الان بخش‌ها، نوارها، خط‌ها رو در یک سارکومر یادگرفتیم، زمانی که از ما در مورد صفحه‌ها سوال می‌پرسه یعنی چی؟ منظور کدوم قسمت سارکومتر هست؟

(1)

علی فضلی | آکادمی امروز

علی فضلی

7 ماه پیش

مگه نمیگیم که تارچه ها سلول زنده نیستند پس می‌تونیم بگیم خودشون منقبض نمیشن

علی فضلی | آکادمی امروز

علی فضلی

7 ماه پیش

سلام تارچه قدرت انقباض دارد معلممون میگه نداره استاد میگه داره لطفاً توضیح بدید

سلام بله منطقا و منقبض شدن این تارچه ها در نهایت باعث منقبض شدن کل عضله میشه

ولی دقیقه 17و10ثانیه استاد گفتن حجم باقی مانده نمودار اسپیروگرام 1300سی سی در حالی که فصل 3دهم جزوه استاد وداخل کتاب درسی حجم باقی مانده در پی عمیق ترین بازدم 1200سی سی هستش

یعنی میتونیم بگیم در انقباض حداکثری خط z با میوزین تماس داره؟ینی بگیم بهش متصل نمیشه ولی میتونن باهم تماس داشته باشن؟

تماس و اتصال تقریبا به یک مفهوم هستن برای ما منطقا غلط نیست اگه بگیم در انقباض حداکثری، میتونن با هم تماس داشته باشن 🌷

(1)

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام اقای رشادی خداقوت حقیقتا استاد داخل تدریس فرموده بودند والان خاطرم نیست دقیقا کدام فیلم بود ولی این طور یادم بود که غلط گرفته بودند این لفظ رو خیلی ممنونم از وقتی که به بنده اختصاص دادید

سلام خواهش میکنم 🌷

(1)

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام اقای رشادی ممنون از ویس خداقوت ولی منظورم این بود استاد لفظ انبساط رو غلط در نظر گرفته بودند در توضیحات من این طور به یاد دارم ممکن هست بفرمایید اگر تستی گفته شود انبساط ماهیچه غلطه ؟باید گفته بشه استراحت حتما؟

سلام خواهش میکنم منطقن لفظ انبساط غلط نیست میخواید اون تایمی که استاد در این مورد حرف زدن و میگید غلط گرفتن،مشخص کنید چک کنم

(1)

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر در تمرین های این بخش از لفظ انبساط ماهیچه استفاده شده طبق مطالبی که به خاطر دارم استاد برای ماهیچه انبساط در نظر نگرفتند ممکن هست راهنماییم کنید ممنون

اگر‌ ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نباشه

(1)

نوار تیره بیشتر نشده ولی بخش های تیره زیاد شدن مگه میشه نمیفهمم😂🫱🏼‍🫲🏻

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

نوار تیره ضخامتش تغییر نمیکنه ولی خودش زیاد یعنی چی نمیفهمم.

لطفا تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

۱- غ ۲- ص ۳- غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷