یادبگیریم8:نکات تکمیلی انقباض ماهیچه ها
غزل اسماعیل زاده
2 ماه پیش
سلام:) خب ببین وقتی کلسیم داخل سیتو پلاسم آزاد میشه که ینی انقباض ماهیچه اسکلتی رخ میده که اینجا دیافراگم منظور سواله وقتی دیافراگم منقبض میشه مسطح میشه و فشار 2 لایه جنب منفی تر میشه و فرایند دم رخ میده و .... اگه بازهم متوجه نمیشی تدریس استاد قسمت تنفس رو ببین عزیزم
(1)
محمد صفرخانی
6 ماه پیش
حجم هوای باقی مانده 1200 سی سی بود دیگه؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
عدد دقیقش رو از شما نمیپرسند
آرمیتا اسماعیل پور
6 ماه پیش
پس طول نوار تیره کلا ثابته ولی طول نوار روشن موقع انقباض کاهش پیدا میکنه ؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
بله
زهرا فرهمند
6 ماه پیش
ما الان بخشها، نوارها، خطها رو در یک سارکومر یادگرفتیم، زمانی که از ما در مورد صفحهها سوال میپرسه یعنی چی؟ منظور کدوم قسمت سارکومتر هست؟
(1)
علی فضلی
7 ماه پیش
سلام تارچه قدرت انقباض دارد معلممون میگه نداره استاد میگه داره لطفاً توضیح بدید
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام بله منطقا و منقبض شدن این تارچه ها در نهایت باعث منقبض شدن کل عضله میشه
محمدجواد عامری فر
7 ماه پیش
ولی دقیقه 17و10ثانیه استاد گفتن حجم باقی مانده نمودار اسپیروگرام 1300سی سی در حالی که فصل 3دهم جزوه استاد وداخل کتاب درسی حجم باقی مانده در پی عمیق ترین بازدم 1200سی سی هستش
هانیه احمدی
10 ماه پیش
یعنی میتونیم بگیم در انقباض حداکثری خط z با میوزین تماس داره؟ینی بگیم بهش متصل نمیشه ولی میتونن باهم تماس داشته باشن؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
تماس و اتصال تقریبا به یک مفهوم هستن برای ما منطقا غلط نیست اگه بگیم در انقباض حداکثری، میتونن با هم تماس داشته باشن 🌷
(1)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام اقای رشادی خداقوت حقیقتا استاد داخل تدریس فرموده بودند والان خاطرم نیست دقیقا کدام فیلم بود ولی این طور یادم بود که غلط گرفته بودند این لفظ رو خیلی ممنونم از وقتی که به بنده اختصاص دادید
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام خواهش میکنم 🌷
(1)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام اقای رشادی ممنون از ویس خداقوت ولی منظورم این بود استاد لفظ انبساط رو غلط در نظر گرفته بودند در توضیحات من این طور به یاد دارم ممکن هست بفرمایید اگر تستی گفته شود انبساط ماهیچه غلطه ؟باید گفته بشه استراحت حتما؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام خواهش میکنم منطقن لفظ انبساط غلط نیست میخواید اون تایمی که استاد در این مورد حرف زدن و میگید غلط گرفتن،مشخص کنید چک کنم
(1)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر در تمرین های این بخش از لفظ انبساط ماهیچه استفاده شده طبق مطالبی که به خاطر دارم استاد برای ماهیچه انبساط در نظر نگرفتند ممکن هست راهنماییم کنید ممنون
(1)
ملیکا مردانی
1 سال پیش
نوار تیره بیشتر نشده ولی بخش های تیره زیاد شدن مگه میشه نمیفهمم😂🫱🏼🫲🏻
(1)
(1)
ملیکا مردانی
1 سال پیش
نوار تیره ضخامتش تغییر نمیکنه ولی خودش زیاد یعنی چی نمیفهمم.
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
لطفا تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
(1)
سید محمد متین رشادی
4 هفته پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷