= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه عسگری
3 هفته پیش
در متن کتاب گفته هر چه از نایژه اصلی به سمت نایژه های باریکتر پیش نی روین از مقدار غضروف کاسته می شود ، در نایژه اصلی غضروف کامل میشه نمیشه گفت غضروف کم شده
آلاء ادیب
2 ماه پیش
چرا هرچی از نای بریم پایین تر غضروف ها کمتر میشه توی نای غضروف ها c شکل هستن ولی توی نایژه های اصلی حلقه ی کامل
فاطمه طیبی
5 ماه پیش
سلام لطفاً توضیح بدید مورد د چرا درسته؟ مگه نایژه اصلی غضروف کامل نداره؟ پس قاعدتا از نای به نایژه اصلی میزان غضروف داره زیاد میشه و از اونجا به بعد داره کم میشه
شمس تبریزی
6 ماه پیش
در گزینه ج از لفظ مشترک استفاده کرده اما اگر ما در شکل نگاه کنیم میبینیم متصل هستند نه مشترک میشه توضیح بدین که این قسمت از تست رو باید چجوری غلط یا صحیح بودنش رو تعین کنیم؟؟؟
پریا انوشا
6 ماه پیش
مورد د چرا درسته؟ مگه نایژه اصلی غضروف کامل نداره؟ پس قاعدتا از نای به نایژه اصلی میزان غضروف داره زیاد میشه و از اونجا به بعد داره کم میشه
(1)
MA Pgh
7 ماه پیش
مورد ۴ و میشه گفت که اشتباهه خب نای غضروف هاش حلقه های نعلی شکل و Cشکله اما نایژه های اصلی حلقه هایی کاملن پس یعنی غضروفی بیشتر شده
Taha Rashidi
9 ماه پیش
خب انتهای بخش های تنفسی که لایه غضروفی ماهیچه ای اصلا ندارن لطفا اینو توضیح بدید چرا استاد درست گرفت این گزینه رو
Taha Rashidi
9 ماه پیش
درود استاد در یاد بگیریم گفتن لایه پیوندی نای و لایه پیوندی مری با هم در تماس هستن پس اینجا باید لفظ مشترک هستن غلط باشه دیگه. اینجوری یعنی کلا یک لایه پیوندی وجود داره در صورتی که اگر در تماس باشن یعنی دو لایه پیوندی وجود داره
ستایش نوروزی
9 ماه پیش
سلام گزینه د هم غلطه اول از همه که جمله ی کتاب گفته هر چه از نایزه اصلی به سمت نایزه های باریک تر می رویم از مقدار غضروف ها کاسته میشه نه هرچی از سمت نای به ...... و دوم اینکه بعد از نای که حلقه ی سی شکل داره وقتی وارد نایزه های اصلی میشیم و حلقه ی غضروفی کامل میشه پس میزان غضروف زیاد میشه میشه لطفا توضیح بدید
BTMN
1 سال پیش
چهار لایه نای توی اجزای بعد نای هم دیده میشه؟! منظور نایژه های اصلی -فرعی ، نایژک های ابتدایی و انتهایی و یا حتی توی نایژک مبادله ای هم وجود دارن؟؟؟!
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام نه لایههای باید نازکتر بشن تا مثلا تو نایژک مبادلهای هوا بتونه رد شه از دیواره
BTMN
1 سال پیش
@زینب مقدم یعنی چی ؟ دقیق تر میگین کدوم لایه ها نازک میشن همشون؟ ما صرفا اینو خوندیم که هر چقدر از نای میریم جلو فقط غضروف ها کم میشن
لیلا لله گانی
1 سال پیش
هوای مرده چیه؟هواییه که همیشه درسرتاسرمجرا وجود داره برای باز نگه داشتنش؟ربطی به هوای ورودی خروجی نداره؟باهربارنفس کشیدن تازه میشه و این هوای مرده بازدهم؟
مهسا مرادی
1 سال پیش
جلوتر میخونی اگ سوالت رفع نشد بازم کامنتمو ریپلای کن جوابتو بدم
لیلا لله گانی
1 سال پیش
نایژه های اصلی لایه ماهیچه غضروفی ندارند؟فقط غضروفی؟
مهسا مرادی
1 سال پیش
چرا ماهیچه ای هم دارن یکم
لیلا لله گانی
1 سال پیش
ابوالفضل رضایی
1 ماه پیش
سلام با اجازه از استاد ببینید شما دچار یه اشتباه کوچیک شدید وجود غضروف تو دستگاه تنفسی به این صورت هستش نای = حلقه های C شکل نایژه های اصلی = حلقه های کامل غضروفی نایژه های فرعی + قطعات پراکنده غضروفی و نایژک ها هم از جایی شروع میشوند که دیگر در اون انشعاب غضروف نداشته باشیم به این ترتیب هستش چون از نایژه های اصلی به بعد غضروف کمتر میشه همچین چیزی میگن اگه به شکل کتاب برای این درس توجه کنید میبینید که مطابق با حرف های من هستش بازم سوالی بود بفرمایید جواب بدم