یادبگیریم5: پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی

4.9/5
(340 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

سومین خط دفاعی: دفاع اختصاصی

لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B
لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B

`01:37

1 تمرین

پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن
پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن

`00:41

ایدز و حساسیت
ایدز و حساسیت

`00:57

2 تمرین

تست ها
تست ها

`01:33

سوالات دیگران

سلام وقت به خیر کتاب نوشته پاسخ دستگاه ایمنی کند تر هست ولی برای پاسخ اول استاد فرمودند کتاب گفته سریع بالاخره سریع درنظر بگیریم یا زمان بر؟ممنون

جواب به صورت صوتی می باشد:)

کمند محمدی | آکادمی امروز

کمند محمدی

1 سال پیش

خانم دکتر مگه گیرنده ی آنتی ژنی در سطح خودشون ندارند؟! با اوناهم چیکار میتونن انجامیدن؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام چیا در سطح خودشون گیرنده انتی ژن ندارن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

اگر منظورت به یاخته های خاطره هست گیرنده انتی ژنی دارن اما این گیرنده ها در جهت شناخت میکروب هست تا این سلول ها میکروب رو بشناسن و به سلول های عمل کننده خبر بدن که علیه میکروب فعالیت کنه

کمند محمدی | آکادمی امروز

کمند محمدی

1 سال پیش

سلام وقت بخیر استاد توی یاد بگیریم قبلی گفتن ک یاخته های خاطره تواناییمقابله با آنتی ژن ندارند یعنی چ میشه لطفا توضیح بدین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام یاخته های خاطره روی سطح خودشون پادتن ندارن یا پادتن ترشح نمیکنن برای همین به انتی ژن وصل نمیشن

سلام آیا پرفورین هم وقتی در غشا یاخته هدف قرار میگیره باعث میشه توی کنترل ورود و خروج مواد اختلال ایجاد بشه؟؟؟ چون استاد گفتن فقط por های مکمل باعث اختلال در غشا میکروب میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله پرفورین هم میتونه چنین کاری کنه و باعث ورود انزیم مرگ برنامه ریزی شده به داخل سلول میشن

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

9 ماه پیش

سلام استاد گفتن اختلال در عملکرد غشا فقط با پروتئین های مکمله

(1)

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

9 ماه پیش

@نرگس مهدوی سلام ولی استاد که گفتن فقط پروتئین مکمل این کا رو میکنه

سلام وقت بخیر درمورد Tکشنده؟

سلام وقت بخیر ببخشید این مورد رو برای لوب گیجگاهی گفتم که بخشی از قشر مخه...؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اوب گیجگاهیدهم بخش قشری داره هم بخش مرکزی یعنی هم ماده سفید و هم ماده خاکستری

(1)

سلام ببخشید مغز استخوان اندامه؟ اگر بگیم برخی استخوان ها اندام لنفی اند یعنی اشتباهه؟ باید حتما بگیم مغز استخوان‌؟ آخه میکرو گیر داده

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله مغز استخوان رو اندام جدایی در نظر میگیریم

سلام برای مکمل خط سه هم میشه گفت دیگه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام پروتیین های مکمل در خط دوم هستن

سلام وقت بخیر ببخشید چرا توی این سوالای کنکور که خارج و داخل هستن اصن پروتئین مکمل رو درنظر نمیگیره؟ خب اگر حسابشم بکنیم بازم مثل کلید سنجش میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام چنین تعریفی برای پروتیین مکمل نیست، برای پادتن هست سوال میگه در پاسخ به عوامل خارجی به پلاسما وارد میشه که به پادتن اشاره داره، اما پروتیین مکمل از قبل توی خون وجود داره اینطوری نیتس که با ورثد میکروب تازه ساخته بشه

(1)

سلام وقت بخیر ببخشید گزینه چهار ایراد نداره؟ آخه قشر مخ که سفید نیست که میلین داشته باشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینجا صحبتی از قشر نشده که🤔

سلام وقت بخیر ببخشید این تست ایراد داره درست میگم؟ خب آخه اصن پلاسموسیت رو در نظر نمیگیره

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینجا مستقیما داره به لنفوسیت خاصی اشاره میکنه برای همین پلاسموسیت در نظر گرفته نشده

سلام همونجایی که استاد گفتند وقتی یک ویروسی به خاطره برخورد بکنه شناسایی و تقسیم هاشون سریع و قوی میشه آیا این ویژگی برای لنفوسیت های T خاطره هم وجود داره؟؟!

سلام لطفاً تایم مشخص کنید ببینم استاد دقیقا چی گفتن ریپلای نکنید 🌷

@سید محمد متین رشادی منظورم این هست که آیا لنفوسیت هایTخاطره همانند لنفوسیت های Bخاطره وقتی با یک میکروب برخورد کنند تقسیم و تمایز هاشون نسبت به حالت اولیه قوی هست یا نه ؟

سلام.در برخورد که خاطرها در خون میمانند آیا یاخته های عمل کننده(پلاسموسیت یا T کشنده )در خون باقی میمانند؟پادتن های حاصل از پلاسموسیت چطور؟

سلام یاخته های عمل کننده و پادتن،به مدت کوتاه تری در خون میمونن

سلام استاد میگن در برخورد اول آنتی ژن به مقداری لنفوسیت های شناساگر برخورد کرده و به مقداری از آنها برخورد نمیکند. اگر در پاسخ ثانویه که مقداری لنفوسیت اولیه شناساگر داریم که برخورد از قبل با آنها صورت نگرفته است و شناساگر خاطره حاصل از برخورد را داریم آنتی ژن با اون شناساگر های اولیه برخورد کند این برخورد اولیه میشه یا ثانویه شدت برخورد چطوره؟

پس چرا توی دوران کرونا میگفتن ماسک بزنید و بیرون نیاید و قرنطینه میکردن؟خب میزاشتن مردم یه بار میگرفتن بعدم همش با این بیمار های کرونایی برخورد میکردن که کامل مقاوم میشدن🤔

مشکل اینجاست که همه نمی‌تونستن از بیماری جون سالم به در ببرن که برای برخورد های بعدی قوی تر بشن 😊 یا اینکه عوارض و مشکلات جانبی خیلی زیادی براشون ایجاد میشد