تست7

4.8/5
(60 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

سومین خط دفاعی: دفاع اختصاصی

لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B
لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B

`01:37

1 تمرین

پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن
پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن

`00:41

ایدز و حساسیت
ایدز و حساسیت

`00:57

2 تمرین

تست ها
تست ها

`01:33

سوالات دیگران

توی تمامی منابع اموزشی و حتی خود استاد توی بخش تستای هرومون ها اینتفرون نوع یک رو پیک شیمیایی گرفتن الان پیک هست یا خیر

شما پیک کوتاه برد در نظر بگیرید

گزبنه ۴ اگر میگفت ساخت گیرنده آنتی ژنی باز هم درست بود.؟؟ چون هردو میسازن . یکی روی غشای خودش نگه میداره یکی ترشح میکنه به بیرون

مورد ب چون اولش گفته هر اشتباه نمیشه؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

میتونیم برا الف بگیم اینترنفرون نوع ۲ منظور سواله که پلاسموسیت ترشحش نمیکنه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ممنون

سلام خسته نباشید برا گزینه سه میتونیم پلاسموسیت رو هم در نظر بگیریم چون پادتن هایی که توسط پلاسموسیت تولید میشن میتونن به غشای میکروب متصل بشن و با پایه ی خودشون پروتئین های مکمل رو فعال کنن و پروتئین های مکمل هم میتونن تو غشای میکروب ( باکتری ) منفذ ایجاد کنن .

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 مگر اینکه خود متن سوال، از کلمه غیر مستقیم هم استفاده کنه

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

11 ماه پیش

سلام. ببخشید در گزینه دوم میگه هر لنفوسیتی در بدن در هر محلی که گیرنده های آنتی ژنی و .... همینجا میمونیم اصلا مگه هررر لنفوسیت در بدن گیرنده آنتی ژنی داره؟ لنفوسیت بی عمل کننده یک نوع لنفوسیت در بدن هست. پس جملع غلطه. اصلا توضیحات استاد رو درک نمیکنم!!!!

سلام. عزیزم ببین منظور سوال اینه ک شما هر لنفوسیتی که گیرنده آنتی ژنی داره رو درنظر بگیر و بقیه سوال رو تحلیل کن.

کاردو نصری | آکادمی امروز

کاردو نصری

1 سال پیش

سلام، یه سوال ! در گزینه اول این تست گفته هر لنفوسیت بالغی که فاقد گیرنده آنتی ژنی است ...! استاد برای این سوال فقط لنفوسیت های عمل کننده رو در نظر گرفت ، ولی مگه در دستگاه ایمنی لنفوسیت های کشنده طبیعی هم وجود ندارند!؟ و فاقد گیرنده آنتی ژن در سطح خود هم هستند ، پس باید اون رو هم در نظر می گرفتیم ! درسته !؟

سلام مجدد.اصلا مگه هر لنفوسیت گیرنده ی انتی زنی داره که محلی که انها رو می سازه برامون مهم باشه

مگه اینتر فرون 1 پیک شیمیایی نیست؟

سلام. الان چون اینترفرون نوع ۱ پیک شیمیایی کوتاه برد محسوب میشه گزینه ۱ هم درسته بنابراین هیچ گزینه غلطی وجود نداره اما چرا صفر تو گزینه ها نیست

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله موافقم

چون صورت سوال نادرست رو خواسته

سلام خسته نباشید اینترفرون نوع یک مگه کوتاه برد محسوب نمیشع؟چون فقط به سلول های مجاور تاثیر می‌گذارد؟

سلام بله کوتاه برد هست

اقااا لنفوست T کشنده هم گیرنده انتی ژنی داره؟؟؟

بله می‌تونه داشته باشه

چرا اینترفرون یک پیک شیمیایی نیست ؟ بالاخره یک پیامی رو که منتقل می‌کنه

نوعی پیک شیمیایی کوتاه برده استاد اشتباه کردن

گزینه ب میتونیم بگیم هر لنفوسیت در بدن گیرنده انتی ژنی ندارد و رد کنیم؟ طبق گفته استاد که یاخته کشنده طبیعی گیرنده انتی ژنی نداره و گیرنده معمولی داره