پرنیان جهان بین
5 ماه پیش
درود بر شما خسته نباشید. این موضوع ربطی به نوع واکنش نداره؟ یعنی هم نمودار واکنش گرماگیر و هم گرماده در قله پیوند ها سست هست؟
(1)
امیرمحمد .
3 ماه پیش
بله
ابوالفضل شاه بخشی
5 ماه پیش
یادش بخیر پراید 300
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
😊
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
زیاد هم دور نبوده که یادش بخیر باشه
(2)
امیرمحمد .
3 ماه پیش
الان شده یک میلیارد ً!!
مهشید رشیدی
1 سال پیش
سلام خسته نباشید در نمودار میتونیم بگیم هرچی سطح انرزی بالاتر اون واکنش ناپایدارتره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تا حدی میشه گفت اما تو واکنش ها این رو هم در نظر بگیر که به سمت پایدار شدن میرن
(1)
فهیمه فلاحتی
1 سال پیش
سلام. برای قسمت 3 چرا شده گرماگیر؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام گرماده نوشته شده
شکوفا عسگرپور
1 سال پیش
درود وقت بخیر توی قسمت و میگه جرقه سرعت رو زیاد میکنه. ما میدونیم جرقه انرژی فعاتسازی رو تامین میکنه. اونو کاهش نمیده. پس چرا سرعت زیاد شد؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تامین کردن انرژی فعال سازی باعث میشه که زودتر به حد انجامش برسه واسه همین سرعت هم بیشتر میشه
(1)
امیر محمد مولائی
1 سال پیش
جواب سوال الف رو میشه توضیح بدید
امیر محمد مولائی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون
فاطمه بهدانی
1 سال پیش
خیلی مطمئن نیستم ، اما بعضی اوقات پیش میاد که پاسخنامه کتاب خیلی سبز اشتباه میکنه
مهدیار خادمیان
1 سال پیش
سلام تمرین دوم مورد ب رو لطفاً توضیح بدید
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام میتونی زمانش رو مشخص کنی؟ مجدد کامنت جدید بزار🌼
کوثر دهقان
1 سال پیش
متن کتاب در مورد الفرنوشته با افزایش دما انرژی واکنش دهنده ها افزایش می یابد و استاد مورد الف رو اشتباه گرفتن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
عکس متن کتاب رو در این قسمت میتونی بفرستی؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
مورد ج اگه بگه انرژی پیوند فراورده ها چی عددش منفی میشه ؟ ینی درسته که بگیم انرژی پیوند واسه واکنش دهنده ها همیشه مثبت و واسه فروارده ها همیشه منفیه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
انرژی پیوند که منفی نمیشه وقتی میخوای آنتالپی رو حساب کنی و تفاضل این انرژی پیوند ها رو محاسبه میکنی،اونجا این تفاضل میتونه مثبت یا منفی باشه 🌷😊
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اها ممنون
K .Sh
2 سال پیش
مورد الف باید غلط باشه چون واحدش رو اشتباه گفته یکای آنتالپی واکنش کیلوژول هست نه کیلوژول بر مول استاد به این موضوع توجهی نکردن فقط حواسشون رو عددش بود
(1)
K .Sh
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی نمیدونم از حرفای استاد تو فصل دوم یازدهم یادمه یا اینکه از تست های آزمون ها ولی تو فصل دوم یازدهم میگفتن به واحد ها خیلی دقت کنین و یکی از مواردی هست که میتونه جمله رو اشتباه بکنه و تو اون فصل اینجور موارد رو اشتباه میگرفتیم
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@K .Sh بله واحد خیلی مهمه👍
یاسمن شهدادزایی
2 سال پیش
الان ساعت ۲ و نیم شبه دارم فیلم های استاد رو نگاه میکنم و بعد استادمیخواست بگه خسته نباشید ولی گفت نه خسته ک نیستید من واقعا خستمه استااااد😭😅😅
(4)
Amir Hossein J
3 ماه پیش
بله