تست3

5/5
(6 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مکانیسم انجام واکنش های شیمیایی

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:56

تست ها
تست ها

`00:37

اثر کاتالیزگر
اثر کاتالیزگر

`00:31

مبدل های کاتالیستی
مبدل های کاتالیستی

`00:18

سوالات دیگران

چه فرقی بین گزینه ب و د هست که اون درست میشه و این یکی غلط

ببخشید منظور گزینه ب رو نمی‌فهمم

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

سلام وقت بخیر. در این واکنش، واکنش دهنده ها Cl2+H2 هستن. و باید گرما آزاد کنن تا به فرآورده تبدیل بشن. اما قبل از شروع واکنش باید خودمون یک گرمایی بهش بدیم که اون گرما در اینجا ۹۰ کیلوژول هست. و گفتیم که انرژی پیوند واکنش دهنده ها باید از این گرما بیشتر باشه. حالا مگه دو تا واکنش دهنده نداریم؟! پس انرژی پیوند مجموعشون از ۹۰ بیشتره یعنی اگه بخوام شفاف بگم اگه انرژی پیوند Cl۲ رو با H2 جمع کنیم حتما از ۹۰ بیشتر میشه. اما گزینه ب گفته خود انرژی پیوند کلر از ۹۰ بیشتره پس غلطه حالا بریم گزینه د در فرآورده مگه دو تا HCl نداریم؟! و نباید مجموع انرژی پیوندشون از ۱۴۰( همون قله) بیشتر باشه؟! پس هرکدومشون باید از 7۰ بیشتر باشه دیگه. سعی کردم دقیق توضیح بدم تا متوجه بشی

سلام جواب ب مگه شکست پیوند cl-clطبق یازدهم 242کلیو ژول نمیشه اگه اینجوری باشه که گزینه درسته

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

سلام.گزینه ب رو متوجه نشدم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

سلام یعنی در این گزینه اگر گفته بود مجموع cl و h درست میشد؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام اره مجموع می‌گفت درست میشد

(2)