= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
علیرضا یمینی نیا
1 سال پیش
توی این زمان استاد U1 و U2 رو چجوری مشخص کرد مگه u1 اون قسمت اولیه و بالا نیست که داریم جسم رو میندازیم پایین .. خوب اونجا ارتفاع داره پس صفر نیست .. ولی u2 یعنی قسمتی که پایین اومده و ارتفاع ندارم باید صفر بشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام انرژی پتانسیل اولیه صفر نیست چون از ارتفاع داره میاد پایین اما انرژی پتانسیل ثانویه صفر هست چون در سطح زمین هست
(1)
فاطمه شفیعی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر میشه این سوال را توضیح بدید خیلی ممنون
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام جسم از بالا به پایین میاد در این حابه حایی کار نیروی وزن و کار نیروی مقاومت هوا در حال اثر هستن برای این سوالات از تفاضل انرژی های مکانیکی استفاده میکنیم در حالت دوم ما پتانسیل رو صفر در نظر میگیریم چون پایین هست و در سطح زمین قرار داره و انرژی جنبشی اون رو محاسبه می کنیم در حالت اول هم ما باید پتانسیل رو با ارتفاع ۱۰ متری و انرژی جنبشی رو بدست بیاریم و از هم کم کنیم این مقدار تفاضل اون ها برابر با کار نیروی اصطکاک هست
فاطمه نعمت الهی
1 سال پیش
این مال تلف شده نیست؟
فاطمه اکبری
3 ماه پیش
علیرضا یمینی نیا
1 سال پیش
جواب اشتباه میشه.. میشه گزینه۳