= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
.. .
1 روز پیش
اما صورت سوال قسمت ب ی چوریه ک انگار کربوکسیلیک اسید ۲تا پیوند دوگانه دارع ن زنجیر کربنی میشه توضیح بدید؟
.. .
1 روز پیش
سلام چرا استاد اینجا نوشتن c8H16? مگه R الکیل نمیشه؟ پس باید بشه C8H17 میشه توضیح بدید؟
. .
2 ماه پیش
سلام واقعا چرا اکادمی اینقدر بی اهمیت هست و ویدیوهایی که سال 1401 ظبط شدند رو اپدیت نمیکنه و تست های 4.2و403و404 را داخل جزوه قرار بده قبلا ها خیلی فعال بود اما الان فقط فروش محصولات براشون اهمی داره نه کیفیت کار درسته ویدیو ها مطابق کتاب درسی هست و شاید اونم فقط برای زیست اپدیت شده باشه اما توجه کنید که هر سال که استادا تدریس میکنند تجربه و مهارتشون میره بالا اینم میشه درنظر نگرفت به نظرتون؟ اوایلش یه سری پشتیبان علمی داشتن که جوابمون میدادند و مشکلاتمون حل میکردند که الان خدارشکر دیگه همونا هم نیستن
مبینا رضایی
3 ماه پیش
سلام خسته نباشید میشه گزینه ب رو توضیح بدید که الکل دقیقا الان کجای ساختار هست؟
مبینا رضایی
5 ماه پیش
سلام خسته نباشید میشه گزینه ج رو توضیح بدید من اصلا متوجه نشدم
آنا ملکی
4 ماه پیش
ببین عزیزم اگر بیایم اون استر سه عاملی که کشیده رو به الکل و اسیدچرب سازندهاش تفکیک کنیم(برای این کار پیوند بین کربن و اکسیژنی که باهاش پیوند یگانه داره رو بشکن و به کربن OH و به اکسیژن H اضافه کن) ۳تا اسید چرب داریم که هر یه دونه اش ۳۶تا اتم هیدروژن داره. الان گزینه ج گفته «هر مول» دارای «۳۵تا» اتمه. خب این الان دو تا غلط چون اولا ۳۶تاست پوما تو هر مولکول نه هر مول ! در هر مول از این اسیدچرب مسلما تعداد بیشتری اتم هیدروژن داریم.
مبینا رضایی
4 ماه پیش
@آنا ملکی خیلی ممنون
مبینا رضایی
5 ماه پیش
سلام خسته نباشید در رابطه با گزینه 3 مگه oH هیدروکسیل نیست داخل شکل که وجود نداره
سما صالح نژاد
6 ماه پیش
چطور شما ميدونين اتانوييك اسيد 2كربنه است
سما صالح نژاد
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون مرسي متوجه شدم الان كه گفتين يادم اومد
محمد دشتبان
6 ماه پیش
سلام میشه فرق اسید چرب با چربی رو با تعریف بهم بگین ؟؟؟؟
تارا اجاقلو
6 روز پیش
سلام اسید چرب همون کربوکسیلیک اسید (بخش قطبی)با زنجیر هیدروکربنی بلند (بخش ناقطبی)هست که چون بخش ناقطبی بزرگتری داره در اب نامحلول هست و فرمول R_COOH ولی چربی تشکیل شده از اسید های چرب و استر های بلند زنجیر در واقع انگار اسید چرب یکی از واحد های سازنده چربی هست
آرزو آذری
7 ماه پیش
نقره کلرید محلوله یا نامحلول
تارا اجاقلو
6 روز پیش
سلام اگ اشتباه نکنم نفره کلرید رسوب هست و استاد گفتن ک رسوبات نامحلول هستن
فاطمه عباسی
7 ماه پیش
سلام. من اینجا یه چیز رو نمی فهمم مگه سوال نگفته استری داریم ۹ کربنه که ۴کربن اون برای گروه الکلی هست پس برای گروه اسیدی ۵تا کربن داریم که یک کربن متعلق به گروه عاملی COOH هست پس گروه R برای اسید باید ۴کربن داشته باشه استاد ۶کربن در نظر گرفتن خب اینطوری در می یاد استر ۱۰ کربنه ؟؟؟؟
آموزش ویدیویی نحوه انحلال برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام شیرین جان بله خیلی خوبه