مبینا رضایی
3 ماه پیش
سلام خسته نباشید میشه گزینه ب رو توضیح بدید که الکل دقیقا الان کجای ساختار هست؟
مبینا رضایی
5 ماه پیش
سلام خسته نباشید میشه گزینه ج رو توضیح بدید من اصلا متوجه نشدم
مبینا رضایی
4 ماه پیش
@آنا ملکی خیلی ممنون
(1)
ملیسا جلیلیان
9 ماه پیش
سلام،فرمول مولکولی استر چی میشه؟
آنا ملکی
4 ماه پیش
استر و کربوکسیلیک اسید ها ایزومرن فرمول مولکولی یکسان دارن
امیرحسین ادبی
1 سال پیش
چرا استاد ج را شمرد مگه هیدروژن اسید تک عاملی بدون پیوند 2گانه نیاید زوج باشه 35 که زوج نیست
محمدحسین آذرپور
1 سال پیش
اینجارو میشه توضیح بدید یا درس کلیپ مربوطه شو بگید تا برم ببینم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
برای اینکه گروه های عاملی رو کامل مسلط بشی باید فصل ۳ یازدهم رو کامل بخونی مبحثش خیلی سنگینو زیاد نیست و فقط یکم مفهومیه و حفظیه
(1)
محمدحسین آذرپور
1 سال پیش
@نرگس مهدوی ممنون
مرضیه .
1 سال پیش
سلام میشه به جای اینکه بگیم یک نوع الکل سه عاملی به کار رفته بگیم سه الکل به کار رفته که هر سه تاش یک نوع بودن فقط هیدروژن از دست دادن؟
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
از این سوال تو مخیا😖 آدم همش فکر میکنه نکته ای جا انداخته همه گزینه ها غلط...
(2)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
متاسفانه جدیدا خیلی هم مد شده ازینا🤦♀️
(1)
کوثر کوثر البوغبیش
2 سال پیش
سلام یه سوال دارم تو قسمت ج این فرمول رو چطور نوشتن ؟
کوثر کوثر البوغبیش
2 سال پیش
لطفاً با عکس نشون بدید
کوثر کوثر البوغبیش
2 سال پیش
@کوثر کوثر البوغبیش متوجه شدم
مبین قاسمی
2 سال پیش
یکسوال چرا تو قسمت اسیدی 3 تا CH3 داریم ولی استاد تو فرمول یدونه رو مینویسه
امیرحسین صادقی
2 سال پیش
سلام ایا صابود در اب حل میشه چون بخش ناقطبی داره می پرسم
ریحانه فروزنده
2 سال پیش
سلام اره حل میشه
سلام خسته نباشید موردج حتی اگر می گفت 36 اتم هیدروژن بازم غلط نمیشد؟ آخه یک مول ازش خیلی اتم میشه
@زینب مقدم راستش منظور من این بود که استاد به خاطر این ردش کردن که نگفته بود 36 هیدروژن و گفته 35... در صورتی که به نظر من حتی اگر می گفت 36 هیدروژن بازم غلط میشد چون گفته یک مول اسید و قطعا یک مول اسید خیلی بیشتر از 36 تا اتم هیدروژن داره اینطور نیست؟
@زینب مقدم آها گرفتم منظورتون این بود که توی صورت سوال بنویسه یک مول ازش داریم
زینب مقدم
2 سال پیش
@................ ........................ اره دقیقا🙌
(1)
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
سلام لطفا گزینه ج رو توضیح بدید
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
@زینب مقدم سلام این قسمت و که گفتین باید بشکونیم میتونین شکلش و نشونم بدین
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
@زینب مقدم مرسی💜💜
زینب مقدم
3 سال پیش
آنا ملکی
4 ماه پیش
ببین عزیزم اگر بیایم اون استر سه عاملی که کشیده رو به الکل و اسیدچرب سازندهاش تفکیک کنیم(برای این کار پیوند بین کربن و اکسیژنی که باهاش پیوند یگانه داره رو بشکن و به کربن OH و به اکسیژن H اضافه کن) ۳تا اسید چرب داریم که هر یه دونه اش ۳۶تا اتم هیدروژن داره. الان گزینه ج گفته «هر مول» دارای «۳۵تا» اتمه. خب این الان دو تا غلط چون اولا ۳۶تاست پوما تو هر مولکول نه هر مول ! در هر مول از این اسیدچرب مسلما تعداد بیشتری اتم هیدروژن داریم.