یادبگیریم1:آشنایی با نحوه انحلال و مروری بر اسید و استرها
4.6/5
(97 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
.. .
1 روز پیش
اما صورت سوال قسمت ب ی چوریه ک انگار کربوکسیلیک اسید ۲تا پیوند دوگانه دارع ن زنجیر کربنی میشه توضیح بدید؟
.. .
1 روز پیش
سلام چرا استاد اینجا نوشتن c8H16? مگه R الکیل نمیشه؟ پس باید بشه C8H17 میشه توضیح بدید؟
. .
2 ماه پیش
سلام واقعا چرا اکادمی اینقدر بی اهمیت هست و ویدیوهایی که سال 1401 ظبط شدند رو اپدیت نمیکنه و تست های 4.2و403و404 را داخل جزوه قرار بده قبلا ها خیلی فعال بود اما الان فقط فروش محصولات براشون اهمی داره نه کیفیت کار درسته ویدیو ها مطابق کتاب درسی هست و شاید اونم فقط برای زیست اپدیت شده باشه اما توجه کنید که هر سال که استادا تدریس میکنند تجربه و مهارتشون میره بالا اینم میشه درنظر نگرفت به نظرتون؟ اوایلش یه سری پشتیبان علمی داشتن که جوابمون میدادند و مشکلاتمون حل میکردند که الان خدارشکر دیگه همونا هم نیستن
(9)
سما صالح نژاد
6 ماه پیش
چطور شما ميدونين اتانوييك اسيد 2كربنه است
(1)
سما صالح نژاد
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون مرسي متوجه شدم الان كه گفتين يادم اومد
محمد دشتبان
6 ماه پیش
سلام میشه فرق اسید چرب با چربی رو با تعریف بهم بگین ؟؟؟؟
تارا اجاقلو
6 روز پیش
سلام اسید چرب همون کربوکسیلیک اسید (بخش قطبی)با زنجیر هیدروکربنی بلند (بخش ناقطبی)هست که چون بخش ناقطبی بزرگتری داره در اب نامحلول هست و فرمول R_COOH ولی چربی تشکیل شده از اسید های چرب و استر های بلند زنجیر در واقع انگار اسید چرب یکی از واحد های سازنده چربی هست
آرزو آذری
7 ماه پیش
نقره کلرید محلوله یا نامحلول
تارا اجاقلو
6 روز پیش
سلام اگ اشتباه نکنم نفره کلرید رسوب هست و استاد گفتن ک رسوبات نامحلول هستن
پرند رستم پور
7 ماه پیش
ببخشید من قضیه عامل رو نمیفهمم الان اینجا میگه الکل سه عاملی یعنی چی
زینب مقدم
7 ماه پیش
سلام پرند جان منظور از عامل، همون گروه عاملیه مثلا الکل یک عاملی فقط یدونه OH (گروه عاملی الکل) داره و الکل سه عاملی مثل گلیسرین سه تا OH داره
(1)
ستایش سلیمانی
7 ماه پیش
چرا فرمول بسته ی نونانوییک اسید شد H18 ! مگه نباید C9H17O2 باشه ...
(1)
زینب مقدم
7 ماه پیش
استاد یه لحظه اشتباه محاسباتی کرد، حدود یه دقیقه بعدش درست میکنه و همون ۱۷ میشه
ندا اسدی
7 ماه پیش
کاش چی یاد گرفتی ها پاسخنامه داشتن الان من واقعا تعریفی برای استر بلند زنجیر نمیدونم چون توی کتاب و جزوه هم تعریفی ازش نیست
محمدحسین پورموسوی
7 ماه پیش
سلام علیکم « چی یاد گرفتی» پاسخ داره برو قسمت جزوه ( کادر آبی بالای ویدیوها) تعریف استر بلند: به استری که کربوکسیلیک اسید سازنده آن بلند زنجیره باشد، گفته میشود
(1)
حدیث انجمروز
8 ماه پیش
ببخشید تعریف استر بلند زنجیر چی میشه؟
(1)
محمدحسین پورموسوی
7 ماه پیش
سلام علیکم تعریف استر بلند: به استری که کربوکسیلیک اسید سازنده آن بلند زنجیره باشد، گفته میشود
Ali Fathabadi
8 ماه پیش
سلام استاد خیلی خوبه یا جورایی عاااااالی ولی ای کاش واضح تر و جزئی تر توضیح میدادن ی انتقاد بود اما در کل عالی👌
(1)
سید محمد متین رشادی
8 ماه پیش
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام شیرین جان بله خیلی خوبه