. .
1 هفته پیش
خیلی بهتر میشد مادهها، هم نرها طیف وظیفه مشابهی داشتن، چه فراهم کردن مایحتاج زندگی، چه فرزند پروری هر کدوم مساوی بودن یعنی وظایف حالت جدا نگیره اینجوری این مکافات الانو نداشتیم
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
نمیدونم سیستم گربه ها چجوریه ولی دو تا گربه چند وقت پیش توی حیاطمون جفتگیری کردن از اون موقع به بعد حیاط ما رو قلمرو خودشون میدونستن علی الخصوص اینکه بهشون غذا میدادیم گربه ی ماده سه رنگ بود نارنجی و سفید و طوسی گربه نره هم مطلق سیاه بود. موقتی که مادهه حامله بود نره مثل جگوار کل حیاطمونو صبح تا شب قدم میزد نمیذاشت اصلا کسی از 10 متری مادهه بگذره اخرشم 6 تا پیشی از همه رنگ دنیا اوردن 2 تاشونو گربه نره خورد(: تازه بعد از زایمان مادهه رو تنها گذاشت رفت
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
☘️☘️🌷🌷
بهاره سلطانی
1 ماه پیش
چه جالب!!اون دوتا لابد مریض بودن که خوردشون
آلاء ادیب
2 ماه پیش
ادم کامنتا رو میخونه بعد متوجه میشه چرا به بعضیا به جای مرد باید گفت نر خوبه حالا استاد هم اشاره کرد به این موضوع که انسان اگر فقط بر اساس غریزه زندگی کنه نظامش چند همسریه ولی ظاهرا بعضیا هنوز فرق بین اشرف مخلوقات و حیوان بودن رو متوجه نشدن و خیلی راه مونده تا از مزحله ی نر بودن به مرحله ی مرد بودن نمو کنن با توجهه به عقل و شعور و همچنین سبک زندگی امروزی انسان درسته که از نظر زیستی زن هزینه ی خیلی بیشتری رو پرداخت میکنه ولی مرد سعی میکنه که اون میزان هزینه ای که زن پزداخت میکنه رو به نحوی در زندگی جبران کنه خلاصه که دخترا هروقت خواستید شخصی رو انتخاب کنید حواستون باشه که اون مرده یا یه نر با غریزه های حیوانی
صبا نوروزپور
3 ماه پیش
همه چیو بیخیال فقط حرفایی که بچه ها تو کامنتا زدن....😂❤️🩹
محمدمهدی طاهریان
3 ماه پیش
وسط جنگ مردم خلاق میشن
ایوری بدون همکاران
4 ماه پیش
دوستانی که میگن ماده هزینه بیشتری پرداخت میکنه و فلان با چند همسری نر هم که مشکل ندارید درسته ؟
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
ایوری داداش چه ربطی داره به چند همسری. ماده برای فرزند اوری نه تنهاااا ۹ ماه بارداری و دوسال شیر دهی رو با تمام سختی هاش تحمل میکنه بلکه قبل از اون، از بلوغ و خونریزی ماهانه بدن به طور خودکار خودشو واسه بارداری اماده میکنه. کجای کاری؟! ما انسان ها هم که جدا از اون خوی طبیعیمون و به دنبال بقا بودنمون به مسائل مدنی و شعوری هم توجه داریم دیگه. خلاصه که ماده به قیمت جونش داره برا بچش هزینه میده و اصلا قابل مقایسه با چند همسری برای نر نیست...!
ایوری بدون همکاران
3 ماه پیش
@الهه 🕊🌱 ماده هزینه بیشتری میده و فلان و فلان ولی وقتی به نر میرسه میشه نه مسائل مدنی و شعوری داریم بخاطر اون نر تک همسر شده این درسته آخه مشتی نه خدارو خوشم میاد نه نر رو :(
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
@ایوری بدون همکاران عجبب مردا پرروعن😒عیبی نداره شما هروقت ازدواج کردی نظام چند همسری رو اجرا کن و احتمالا به دست اون خانومای محترمتون کوشته خواهی شد.خونت حلالشون🤣🤧
ایوری بدون همکاران
3 ماه پیش
@الهه 🕊🌱 نه آقا من آدمش نیستم . توانایی مقابله با ماده رو ندارم
محمدمهدی طاهریان
3 ماه پیش
@ایوری بدون همکاران دوست عزیز بنظرم یه داروخونه برو شما بدجور کافور لازم داری
Maedeh karami
2 ماه پیش
@الهه 🕊🌱 کلا مردا آدمای قانعی نیستن،شما خودتو ناراحت نکن🤣
مبینا موروزی
3 هفته پیش
@ایوری بدون همکاران حالا تو یکیشون پیدا بکن تا چند تاشو 😂😂😂😂😂
مبینا موروزی
3 هفته پیش
@ایوری بدون همکاران حالا تو یکیشون پیدا بکن ببین میتونی هزینه های لازم رو پرداخت کنی بعد اگر پس ان ازت کشید برو بعدی 😂😂😂😂
مبینا موروزی
3 هفته پیش
@محمدمهدی طاهریان 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
دوستان دعوا نکنید کلیت ماجرا اینه که که استاد هم اشاره کردن اگر نظام زیستی رو فقط در نظر بگیریم که تقریبا در حیطه همون زاداوری و این هاست اگه اینو فقط در نظر بگیریم در انسان خب هزینه بیشتر رو ماده پرداخت میکنه واسه تولید مثل و اگه فقط این نظام زیستی رو درنظر بگیریم چون ماده هزینه بیشتری پرداخت میکنه بنابرین ماده انتخاب جفت رو انجام میده و نر نظام چند همسری پیدا میکنه اما درواقعیت و درحال حاظر اینطوری نیس چون فرهنگ و مدنیت هم در زندگی انسان وجود داره همونطور که استاد گفتن جامعه انسانی برخلاف بقیه جانوارن تشکیل شده از یه جامعه زیستی و یک جامعه مدنی که از هم تاثیر میگیرن و این باعث میشه که هردو والد هزینه های یکسانی رو پرداخت کنند (ینی به جز هزینه زیستی فرزند اوری هزینه های دیگه و مایحتاج زندگی رو هم اگر درنظر بگیریم ) به طور کل اگه استثنات رو در نظر نگیریم و درنتیجه هردو در انتخاب جفت نقش دارن و اینا باعث میشه که نظام تک همسری شکل بگیره در انسان ینی درواقع مث بعضی پرنده ها که تک همسری هستن میشه که نظام زیستی انسان مثل پرنده نیس انسان چند همسریه و پرنده تک همسری ولی جامعه مدنی انسان این تغیر رو ایجاد میکنه و باعث شکل گیری نظام تک همسری میشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله به هرحال باید فرقی بین انسان و حیوان با وجود شعور و منطق توی انسان ها باشه
مریم نصرالله زاده مقدم
1 سال پیش
بر اساس اون انتخاب و جلب همسر اگه بخواییم نگاه کنیم هر دو جنس در انسان به نوعی هم جلب توجه میکنن و هم انتخاب میکنن ولی اگه از نظر هزینه ها در نظر بگیرم قطعا خانم ها در زاد آوری تاکید میکنم زاد آوری نمیخوام دعوا بشه😅😅هزینه بیشتری رو پرداخت میکنن الان با کدوم دید میتونیم بگیم در نظر بگیریم البته که انسان اصلا جزو مثال های کتاب نیست صرفا چون برا ما سوالی پیش نیاد استاد هم گفتن.
پوریا خیره کش
1 سال پیش
بطور مستقیم اره خانما هزینه بیشتری میپردازن ولی غیر مستقیم در حفاظت از زاده ها و کانون خانواده و امنیت نر ها هم هزینه زیادی پرداخت میکنن . در خلقت انسانها بنظرم جنس نر و ماده هردو هزینه یکسانی پرداخت میکنن و تکیمل کننده هم هستند و نمیشه کسی رو نسبت به دیگری برتر دونست چون که اساس خلقتمون همین بوده
مریم نصرالله زاده مقدم
1 سال پیش
@پوریا خیره کش بله مخصوصا در خصوص افرادی که نظام تک همسری رو رعایت میکنم😂😂
پوریا خیره کش
1 سال پیش
@مریم نصرالله زاده مقدم اون دیگه برمیگرده به جفت یابی اشتباه
مریم نصرالله زاده مقدم
1 سال پیش
@پوریا خیره کش منظور من همزمان چند تا زن داشتن مثل ناصرالدین شاه 😂😂
پوریا خیره کش
1 سال پیش
@مریم نصرالله زاده مقدم خب اونم برمیگرده به انتخاب اشتباه باید پسریو انتخاب کرد که زندگی و فکرش منتهی به یه نفر بشه
مبینا موروزی
3 هفته پیش
@مریم نصرالله زاده مقدم فعلا که جامعه داره به فلاکت میره مردا عقیمن زنا هم نازا حالا اینا سر هزینه بحث دارن 😂😂😂😂
فاطمه وفا
2 سال پیش
سلام اگه تو تست گفته بشه در رابطه با این رفتار در پرنده کاکایی پرنده کاکایی پوسته ی تخم های سفید خود را دور می اندازد غلط میشه درسته ؟
مبینا Mirzaei
2 سال پیش
الان دور انداختن پوسته ها یه رفتار غریزیه ؟
فاطمه کردی
2 سال پیش
سلام با توجه به اینکه در بین این گونه (پرنده کاکایی) این کار رو تقریبا همه والد ها انجام میدن برای مراقبت میتونیم بگیم که غریزی چون اگه غریزی نبود شاید والد اصلا به فکر اینکه (رنگ سفید داخل پوسته بتونه تهدید کننده باشه برای بقای خودش و جوجه هاش ) نباشه
زهرا عتبی
2 سال پیش
از اونجایی که این رفتارو همه پرندگان کاکایی مادر انجام میدن میشه یه رفتار غریزی تو گونه این پرندگان
ستایش شاهمیری
2 سال پیش
سلام من این قسمت که در مورد چرایی بود رو نفهمیدم , پژوهشگران میان سازگار کنندگی رو بررسی میکنن یا سود و هزینه رو ؟ و اینکه من چطوری اینو یاد بگیرم که یادم نره 😑
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام. این موارد توی جزوه استاد به خوبی دسته بندی شدن. این مبحث معمولا خیلی مورد سوال قرار نمیگیره نیاز نیست خیلی به خودتون تو این مبحث فشار بیارین.
امیرحسین سلحشور
3 سال پیش
با سلام به نظرم در حال حاضر توی انسان ها هر دو والد هزینه یکسانی پرداخت میکنند و خیلی بی انصافی هستش که بگیم مادر هزینه بیشتری پرداخت میکنه
پریا رهبری
3 سال پیش
بله برابر هست ولی بیشتر منظور استاد نگه داری و پرورش بود
نرگس مهدوی
3 سال پیش
اعتراض دارم :/
امیرحسین سلحشور
3 سال پیش
@نرگس مهدوی وارد نیست 😌
فاطمه یوسفی
3 سال پیش
@امیرحسین سلحشور 😅😅
امیر الیکایی آهاری
3 سال پیش
همیشه ب ماها ظلم شده جدی نگیر💔👨🏻🦯
هلیا پولکی
2 سال پیش
ایا پدر از گوشتو پوستش برای پرورش بچش میزاره؟ نه که نخواد ..نمیتونه!! مادر بعد از زایمان دچار پوکی استخوان پوسیدگی دندان کمبود ویتامین و غیره میشه. به قول معروف بچه شیره جون مادرو میخوره . پدر درسته برای فرزند هزینه میکنه اما مادر طی اون 9 ماه تا زمانی که بچه از شیر گرفته بشه سلامتی و جونش رو برای بچه میزاره . دقیق تر نگاه کنید میبنید درست میگن و هزینه یکسان نیست
فاطمه کرامتی
2 سال پیش
خیر اصلا اینطور نیست.... شاید قبلا اینجور بود اما الان خانم ها علاوه بر خانه داری و بزرگ کردن بچه بیرون هم کار میکنن همزمان و این اصلا یکسان نیست دوست عزیز
فاطمه کرامتی
2 سال پیش
خیر اصلا اینطور نیست.... شاید قبلا اینجور بود اما الان خانم ها علاوه بر خانه داری و بزرگ کردن بچه بیرون هم کار میکنن همزمان و این اصلا یکسان نیست دوست عزیز کمی فکر کنین متوجه این موضوع میشین ضمنا ما فقط درس نمیخونیم باید یه چیزایی رو هم از درس برای زندگی اینده یادبگیریم موفق باشین
مرتضی مرتضوی
2 سال پیش
@فاطمه کرامتی سال کنکور فرصتی نیست که به چیز دیگه فکرکنی.سال کنکور فقط تلاش وتمرکزبرای هدف درغیراینصورت بازی کنکورو میبازی ودرضمن منظور بنده اینه خواه ناخواه پدرمسعولیتش بیشتره ودربارش نیازی نیست بحث کنید....
فاطمه کرامتی
2 سال پیش
@مرتضی مرتضوی بحثی نکردم تنها نظرم رو گفتم وهرکس نظرش محترمه!! و هرکس عقیده خودشو داره موفق باشین بهرحال دوست عزیز
مرتضی مرتضوی
2 سال پیش
@فاطمه کرامتی بله نظرهرکسی محترمه رفیق
فاطمه کرامتی
2 سال پیش
@مرتضی مرتضوی ممنونم علی اقا
فاطمه کردی
2 سال پیش
هم پدر و هم مادر هرکدوم به نوبه خود بیشتر هزینه پرداخت میکنن مادر تا زمانی که فرزند در شکمش هست و کودکیش رو به سر میکنه بیشتر هزینه پرداخت میکنه و پدر در نوجوانی فرزند و بعدشم هر دو تقریبا به یک اندازه
هلیا پولکی
2 سال پیش
:||||| من نگفتم هزینه پدر به چشم نمیاد گفتم کمتره! ایا اینکه اصولا پدربزرگا از مادر بزگا بزرگترن از نظر سنی و اصولا عرفه مرد بزرگ تر باشه ربط بیشتری به زودتر فوت شدنشون نداره؟ اگه اینکه بعد از زایمان پوکی استخوان افتادگی رحم و مثانه . افتادگی پستان به علت شیر دهی کمبود کلسیم کمبود اهن ...اسیب پذیر تر شدن اندام های داخلی زنان. شب بیداری برای شیردهی . و گریه زاری بچه . افسردگی شدید پس از زایمان. ریزش مو . سفیدی مو . لاغری یا چاقی غیر منتظره . از دست دادن تناسب اندام و هزاران چیز دیگه که جا نمیشه گفتنش. هزینه واقعی نیست هزینه واقعی بنظرتون چیه
هلیا پولکی
2 سال پیش
@هلیا پولکی درضمن سلامتی رو با پول نمیشه خرید
هلیا پولکی
2 سال پیش
دیگه اینکه مادر شما شمارو از کجا پیدا کرده و شما چه فکری راجب خودت کردی من نمیدونم در حیطه اطلاعات بنده نیست . من چیزی که تمام رفرنس های روز دنیا دارن میگن رو عرض کردم . اقا قاسم
هلیا پولکی
2 سال پیش
باید خیلی درمقابل حقیقت و فهمیدن مقاومت کنی تا متوجه نشی اونی که از سلامتیش میزنه هم بار روانی رو متحمل میشه هم منظور از هزینه هرچه که هست به دلخواه یا اجبارا پرداخت میکنه!! انشالله دکتر با سواد و واقع بینی میشین که باعث نابودی نسل مادرا که هیچ انسانا نشین.
هلیا پولکی
2 سال پیش
واقعا بی سوادی داره تو جامعه ما غوغا میکنه 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ دانش اموز تجربی نمیدونه استتوکوپ فقط برای پزشکا نیست..! بنظرم حداقل بجای اینکه اینکه رایگان وارد سایت بشین یه تعداد ویدیو محدود ببینین. بسته زیست شناسی رو خریداری کنید گذشته از کنکور شاید یکم به اطلاعات عمومیتون افزوده شد. در برابر علم و یادگرفتن مقاومت نکنین....!
هلیا پولکی
2 سال پیش
اره اقا قاسم !! چون 30تا ویدیو بیشتر نمیتونی ببینی. این حجم بی سوادی که من دیدم 30 تا ویدیو جوابگوش نیست. این بسته تنهارو هم بخری افاقه نمیکنه یه تعداد کتاب و کلاس اطلاعت عمومی هم لازمه !!
هلیا پولکی
2 سال پیش
قاسم جون منم که گفتم با 30 تا ویدیو رایگان نمیشه این همه مطلبو ببینی🤣🤣 انشالله سواد خوندن و نوشتن که داری!! والا من اینجا هزینه کردم عادیه انلاین باشم ویدیو ببینم اینکه تو یسره اینجا انلاینی یکم غیر عادیه! راستی با این ادبیات زشتو زننده همون فکری که راجب خودت کردی (قضیه بوته و خربزه) همون فکرت درسته !! درضمن فهمو سواد کاملا باهم ارتباط مستقیم دارن چون ادمی که در برابر فهمیدن مقاومت میکنه یا ذاتا نمیفهمه هیچوقت با سواد نمیشه...! انشالله از پشت میز مدرسه درومدی اینارو بهتر متوجه میشی!!
هلیا پولکی
2 سال پیش
باشه بابا قبول کردم داری در راستای علم تلاش میکنی🤣🤣 نیاز به انقدر اذیت کردن خودت برای اثباتش نبوود !
پوریا خیره کش
1 سال پیش
@هلیا پولکی بطور مستقیم اره خانما هزینه بیشتری میپردازن ولی غیر مستقیم در حفاظت از زاده ها و کانون خانواده و امنیت نر ها هم هزینه زیادی پرداخت میکنن . در خلقت انسانها بنظرم جنس نر و ماده هردو هزینه یکسانی پرداخت میکنن و تکیمل کننده هم هستند و نمیشه کسی رو نسبت به دیگری برتر دونست چون که اساس خلقتمون همین بوده
پوریا خیره کش
1 سال پیش
@فاطمه کرامتی بنظرم خانه نشین شدن زن آسیب بیشتر روحی روانی داره مخصوصا این دوره زمونه که کل دنیا توی صفحه یه موبایله . ازدواج نباید باعث تحلیل رفتن و خانه نشینی بشه و این انتخاب رو به خود دخترا باید سپرد که چی میخان وگرنه مجبور نیستن
فاطمه کرامتی
1 سال پیش
@پوریا خیره کش بله
مبینا موروزی
3 هفته پیش
@امیرحسین سلحشور خوشم میاد سه یاله داریم زیست میخونیم اینقدر که این موضوع برا همه جالبه گوارش ملخ جالب نبوده والله اگر کسی یادش باشه من هنوز جای اجزای مغزو یادم میرم کدوم کجا بود 😂😂😂😂😂😂
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
👌