محمد نادری
3 سال پیش
سوال دوم چی یاد گرفتی قسمت ب میشه توضیح بدین؟
Marzieh ...
3 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب ببخشید خانم رحیمی اینو میشه بیشتر توضیح بدین
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
@Marzieh ... ببین عزیزم توی طیف جذبی، نوری به گاز هیدوژن زده میشه و نور خروجی رو که دریافت میکنن میبینن توی یکسری از طول موج ها در اون قسمت تیره هست. یعنی ی طیف پیوسته ای وجود داره که یکسری خطوط تاریک بینشون. یعنی درواقع اون خطوط توسط هیدروژن جذب شده. میتونی اینطوری توجیه کنیم که: اتم برای گذار به یک انرژی مشخصی نیاز داره. پس اون فوتونی رو جذب میکنه که انرژی مورد نظرش رو بهش بده. اون خط های تاریک هم درواقع طول موج هایی هستن که اتم برای گذار لازم داشته و برداشته. با جذب هر فوتون یک خط تاریک ایجاد شده
سارا قائد امینی
3 ماه پیش
ببخشید من جدول هم پوشانی رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید
Amir Hossein J
3 ماه پیش
چیز خاصی نیست فقط برای درک بهتر داستان یه همچین جدولی استفاده شده فقط باید شکل جدول یادت باشه
مینا علی عباسی
1 سال پیش
یچیزی بگم؟! 🙈😁کمربند استاد علامت دسی بل هست🙈😂😁بخدا انقد فیزیک خوندم همه چیو ربطش میدم ب فیزیک😑🥵
زینب مقدم
1 سال پیش
تبریک میگم این کشف بزرگو😂❤️❤️❤️
مریم رستگار
1 سال پیش
فرق En با Eu چیه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
En انرژی هر الکترون در مدار مشخص n هست E u به معنای انرژی الکترون در یک حالت برانگیخته هست (u نماد up هست) اینا همش در کتاب درسی هست 🌷🌷
F Z
1 سال پیش
سلام وقت بخیر یاد بگیریم معادله ریدبرگ و معادله بالمر کجاست؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام به یادبگیریم دوم مراجعه کنین
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
ولی واقعا پفک میخوردن خیلی بهتر بود چه کاریه اخه اینا
نرگس مهدوی
1 سال پیش
🤦♀️😂
نرگس مهدوی
1 سال پیش
🤦♀️😂
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
استاد گفتن انرژی یونش واسه رسیدن به برانگیخته ترین حالته پس چجوری میشه حداقل انرژی؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
نباید بیشترین انرژی لازم باشه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام منظورش حداقل مقدار انرژی هست که اون الکترون رو برانگیخته میکنه
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
یعنی انرژی الکترون ته تهش تا بی نهایتم بره صفره ؟ ینی دیگه مثبت نمیشه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله همینطوره
BTMN
1 سال پیش
ببخشید مگه نگفتیم توی مدل اتمی بور الکترون تابش نمیکنه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام نگاه کن طبق متن کتاب درسی،اون مورد سوم که هایلایت کردم،یکی از مفروضات مدل بوره 🌷🌷🌷
آموزش ویدیویی الگوهای اتمی، طیف اتمی هیدروژن برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 13 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر:) اتم، فوتونی رو جذب میکنه که دقیقا انرژی لازم برای گذار رو داشته باشه. خطوط تاریک درواقع داره طول موج هایی رو نشون میده که توی این فرایند جذب شدن. با جذب هر فوتون، یک خط تاریک توی طیف جذبی ایجاد میشه.