یادبگیریم2: طیف اتمی هیدروژن

5/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

27 فروردین

شاخص‌های پراکندگی
شاخص‌های پراکندگی

`01:05

1 تمرین

انواع طیف
انواع طیف

`00:26

1 تمرین

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:23

آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت
آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت

`00:42

الگوهای اتمی، طیف اتمی هیدروژن
الگوهای اتمی، طیف اتمی هیدروژن

`00:56

اثر فشار
اثر فشار

`00:24

سوالات دیگران

ببخشید من جدول هم پوشانی رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

چیز خاصی نیست فقط برای درک بهتر داستان یه همچین جدولی استفاده شده فقط باید شکل جدول یادت باشه

مقدار های n و تاریخ کشف هم مهم نیست برای نهایی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

ما هم یه عدد بزاریم یه چیزی ب ناممون ثبت شه😂

(4)

سلام این بخش توضیح بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

ولی واقعا پفک میخوردن خیلی بهتر بود چه کاریه اخه اینا

(3)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

🤦‍♀️😂

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

🤦‍♀️😂

مهدیه آیفت | آکادمی امروز

مهدیه آیفت

1 سال پیش

سلام دقیقه 15'28 چرا بجای n پریم گذاشتین 2

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام سری بالمر، مقصدش لایه دوم هست

مهدی  مومنی  | آکادمی امروز

مهدی مومنی

1 سال پیش

بینهایت میدین یعنی لیمیتش میش صفر؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام بله صفر میشه

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

1/بینهایت میشه صفر

سلام برای به دست آوردن حداکثر طول موج مثال می‌زنید مجدد؟

میتونین نام این عزیزان(طیف) رو با رمز لب پاپ حفظ کنید.

اگه بشه که عالیه لطفا بیشتر توضیح بدید بچه ها بفهمن منظورتون رو🌷

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی سلام لب پاپ ، مثلا پاپ فرانسیسه(جهت مزاح) ل=لیمان ب=بالمر پ=پاشن ا (حرف سوم براکت تا رمز معنی بده)=براکت پ=پفوند.

(3)

سلام من این قسمت متوجه نشدم میشه یه توضیح ساده تری بدین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام توجه کن که از سمت چپ به راست طول موج داره بیشتر میشه طول موج بیشتر میشه انرژی کمتر میشه یعنی از موج های قوی تر مثل فرابنفس داریم به سمت فروسرخ حرکت می کنیم حالا شما باید بدونین بالمر، یا براکت هر کدوم چه امواجی رو شامل میشن و به چه ترتیبی هستن طبق شکل نگاه کنی میبینی مثلا در مقایسه بالمر با لیمان، بالمر از جایی شروع میشه که طول موج بیشتری داره، پس میشه گفت کمترین طول موج بالمر از بیشترین طول موج لیمان بیشتره مثل یه محور در نظر بگیر طول موج رو و کمتر بیشترش رو مشخص کن

(1)

😐😐 حالا بالمر ی چیزی... ثابت ریدبرگ چیه دیگههه😑 مثلا منم بودم باید میزاشتم ثابت مهدیه😐 مثل تو شیمی بنزوئیک اسید ک اسم دیگش جوهرِ (حسن لبه😂💔)هست

(6)

😂😂

(2)

وای عالی بود: ))))))))))))))))))

متوجه شدم اینو ولی خیلی گیج کنندس خیلییی

سلام وقت بخیر من اصلا این رو متوجه نشدم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

من این تیکه رو متوجه نشدم میشه یک بار دیگ توضیح بدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

ببخشید من متوجه نشدم چجوری بفهیم توی طیف مثلا لیمان هستیم یا نه یا بالمر اینا

ببین اگر یه الکترون توی اتم هیدروژن از لایه های بالاتر سقوط کنه و بیاد به لایه ۲،اون طول موجی که نشر می‌کنه،در طیف بالمر هست(حالا از هر لایه ای بالاتر از ۲ سقوط کنه و بیاد به ۲،باز داستان همینه و بخشی از طیف بالمره) اما اگر از لایه های بالاتر سقوط کنه و بیاد به لایه ۱،اون طول موجی که نشر میکنه،مربوط به طیف لیمان هست(حالا چه از لایه ۲ بیاد به یک،چه از سه بیاد به یک،چه از هزار بیاد به یک،فزقی نمیکنه،به هر حال اون طول موجی که نشر میشه،بخشی از طیف لیمانه،مثل بالمر میمونه اینم،منتها در بالمر،مقصد لایه ۲ هست) اوکی؟