تب + تست های مبحث

17 شهریور

تب + تست های مبحث
تب + تست های مبحث

`00:33

1 تمرین

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`00:56

 قانون هس
قانون هس

`01:19

1 تمرین

 به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)

`01:09

لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B
لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B

`01:37

1 تمرین

نحوه عملکرد پادتن ها و لنفوسیت ها T
نحوه عملکرد پادتن ها و لنفوسیت ها T

`01:13

2 تمرین

پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن
پاسخ اولیه و ثانویه در ایمنی اختصاصی و واکسن

`00:41

سوالات دیگران

سلام خسته نباشید سوال بنده مربوط به این تست نیست مربوط به مبحث تب هست اونجایی که استاد بام رفیع بزرگوار فرمودند گیرنده های دمایی فقط در برخی سیاهرگ ها وجود دارند در مبحث التهاب فرمودند که هیستامین بصورت غیر مستقیم گیرنده های درد سرخرگ‌ها را افزایش میده

سلام وقت بخیر الان سوالتون چیه ؟ متوجه نشدم دوباره بپرسید ریپلای نباشه 🌷

فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

2 هفته پیش

ببخشید گذینه 3 ،گفته دارای ریز کیسه هایی هیستامین درون خود، اما خب این دانه ها که ریز کیسه نیستن و داخل خود هیستامین نیستن ک

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

2 هفته پیش

@سید محمد متین رشادی اها ممنون ببخشید میشه لطفا پیگیری کنین که اموزشای دوازدهم رو حداقل اپدیت کنن؟؟؟ به پشتیبانی گفتم چندین بار اصصلا هیچ توجهی نمیکنن انگار ن انگار ک ما هزینه کردیم خب

درود گزینه چهار گفته ماکروفاژ در نخستین خط دفاعی فعالیت میکنه اشکالش چیه؟ درسته در خط ۲ هستش ولی تو خط ۱ هم فعالیت داره

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

4 ماه پیش

سلام برای گزینه اول دارینه ای و درشت خوار و نوتذوفیل مگه کربن دی اکسید تولید نمیکندد؟! و باعث افزایش جریان خون نمیشه با گشاد کردن رگ ها ؟!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

.. . | آکادمی امروز

.. .

5 ماه پیش

ببخشید هیپوتالاموس چطوری دمای بدن رو بالا میبره؟ میدونم مرکز تنظیم دما هست فقط چگونگیش رو اگر میدونید بگید بیزحمت..

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام برای ترشحات یاخته کشنده طبیعی نمی تونیم اینترفرون 2 رو هم در نظر بگیریم

سلام بله میشه استاد هم گفتن

سلام مگه نشت خوناب از مویرگ نیست؟؟ پس چرا اینجا رگ گفته و درست بوده

سلام مویرگ هم نوعی رگه

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

11 ماه پیش

سلام. وقت شما بخیر کتاب آی کیو میگه که نوتروفیل مانند باروفیل و ایزینوفیل دانه های خود را به بیرون اگزوسیتوز میکند. اما استاد میگن که نوتروفیل ها توانایی آزاد سازی دانه های خودشون رو ندارن. بالاخره؟؟؟

سلام محتویات دانه رو آزاد می‌کنه نه خود دانه رو 🌷

Zahra Zare | آکادمی امروز

Zahra Zare

1 سال پیش

خب درسته که ماکروفاژ تو خط ۲هس ولی خود استاد گفتن تو خط اول هم فعالیت میکنن چرا غلط گرفتنش

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

ما توی سوالا خط اول رو پوست و مخاط و عرق و اشک و اینطور چیزا در نظر میگیریم سلول های ایمنی رو اختصاصا برای مراحل بعدی در نظر میگیریم

رها رسولی | آکادمی امروز

رها رسولی

1 سال پیش

سلام... فرق باکتری، ویروس و میکروب چیه؟! ایا درون میکروب هم کاتالیزگر هم وجود داره؟!

سلام باکتری و ویروس زیر شاخه ی میکروب عه... میکروب به موجوداتی میگن که با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند... بستگی داره اون میکروب چی باشه... مثلا میتونه قارچ باشه یا باکتری باشه... ولی به طور کلی بعضی هاشون دارن...

سلام خوشگلا یه سوال: توی بیماری های ویروسی تب ایجاد نمیشه؟؟

Amphetamine ... | آکادمی امروز

Amphetamine ...

1 سال پیش

ایجاد میشه ولی همینطور که استاد فرمودند از نظر کنکوری فقط برای میکروب ایجاد میشه ولی از نظر علمی این اشتباهه

چرا نشه خوبم میشه... منتهی تو کنکور فقط میکروب ها ایجاد میکنن... ویروس هم یه نوع میکروب عه ولی کتاب های زیست دبیرستان ما بهش اشاره ای نکردن...

@امیررضا عباسی ملایی درسته میکروب فقط به معنی باکتری نیست و شامل باکتری قارچ اغازی ویروس و.... هست اما نمیدونم چرا استاد موقع توضیحات میکروب و ویروس رو جدا در نظر میگیرن

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

1 سال پیش

سلام اگه گیرنده های پوست به دمای محیط اطراف حساس هستن پس چرا تو تب پوست هم داغ میشه؟ ( با اینکه همه رگ ها دماشون بالا نمیره که بگیم بخاطر اونه)

ببین گیرنده های دمایی درون بدن و هم سطح بدن وجود دارند گیرنده هایی که درون بدن قرار دارند به تغییرات دمایی درون بدن حساس هستن و گیرنده های دمایی پوست به تغییرات دمای سطح بدن حساسن

توی سوال 3 نشت بیشتر خوناب از رگ ها مشکلی نداره؟(نباید میگفت مویرگ)؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

برای گزینه 4 میتونیم اینتر فرون نوع 1 را براشون در نظر بگیریم که

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

راجب گزینه دو سوالم اینه که گفته عبور از رگ خونی مگه نباید مویرگ خونی میبود

مویرگ خونی هم نوعی رگ خونیه پس از این بابت مشکلی نداره

آموزش ویدیویی تب + تست های مبحث برنامه جمع بندی دهم و یازدهم (پایه) هفته 9 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز