تابع یک به یک

4.8/5
(19 رای)
سوالات دیگران

واقعا حرف نداری

من رسم نمودارو دیدم ولی گزینه یکو نفهمیدم چرا اونجوری رسم شد

Ghazal  Ebrahimi  | آکادمی امروز

Ghazal Ebrahimi

6 ماه پیش

چجوری x+رادیکال x x میشود 0 ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

دقیقه چند غزال جان؟

این ۳ تا سوال رو هر کار کردم حل نشدن

من این سوال رو اصلاا نفهمیدم میشه به توضیح بدید

سلام چرا aبزرگتر از 5 و کوچکتر از -1 شد

من این مدل تست هارو متوجه نمیشم بازه هارو چجوری متوجه بشم؟ الان فرق گزینه 1.2.4 چیه؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

1 سال پیش

سلام. گزینه یک همه اعداد بین 4- و 20 رو در نظر گرفته یعنی خود عدد 4- و 20 توش نیست چون بازه (20. 4-). گزینه دو هم همه اعداد بین 4- و 20 و همینطور خود این اعدادو در نظر گرفته چون بسته هستش {20. 4-}. گزینه چهار هم همه اعداد قبل 4- و همه اعداد بعد 20 که خود 20 و 4- جزو بازه نیست.

تابع براکت شکلش چجوریه من فیلم رسم نمودار رو ندیدم وقتم نمیکنم ببینم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

نزولی یا صعودی بودن رو چطور تشخیص میدیم؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

میتونیم بگیم اگر y بدیم ولی X به وجود نیاد یعنی با دادن y هیچ عددی برای X نداشته باشه بگیم اون تابع یک به یک نیست ؟؟؟ مثلاً در این مثال (دقیقه ای که استپ زدم) اگر برای همه y ها فقط یک مقدار x بدست میومد ولی برای یدونه از y هاش هیچ مقدار x بدست نمیومد بازم میگفتیم تابع یک به یک نیست ؟؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام اگر در نقطه هیچ مقدار ایکس نداشته باشیم، در واقع تابع در اون نقطه تعریف شده نیست و اصلا جزو دامنه تابع ما حساب نمیشه

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

2 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام مرسیی

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@Mandana Moradi ❤️ :)

اگر به yبه عدد بدمیم حداکثر یه عدد برای xپیش بیاد یعنی میتونه اصلا هیچ عددی برای xنداشته باشه ؟ اگه عدد نداشته باشه برای ایکس میشه بهش گفت تابع

نه نمیشه چون وقتی یه خروجی داریم(ایگرگ) قطعا باید یه ورودی هم داشته باشیم اینجا بهتر بود بجای کلمه حداکثر،از کلمه فقط استفاده میشد

منظور از اکیدا صعودی یا نزولی چیه ؟ چجوری متوجه بشیم که کدوم نذولیه کدوم صعودی

سلام🌱 اکیدا صعودی یا نزولی ینی لینکه ب ازای هر y ایکس متفاوت داشته باشه صعودی یا نزولی ینی ی جایی ب ازای y ایکسشون یک عدد بشه

سلام چطوری از روی ضابطه بدون رسم یک به یک بودن رو تشخیص بدیم؟

احسان اودک | آکادمی امروز

احسان اودک

2 سال پیش

میشه چی یاد گرفتی را توضیح بدید

ببین گلم به X عدد بده تا مقدار Y بدست بیاد بعد رسم کن و یک خط افقی بکش مشاهده خواهی کرد که گزینه 2 جوابه

سلام روزتون بخیر ، میشه گزینه ۴ رو توضیح بدین متوجه نشدم ، وقتی یکی صعودی و دیگری نزولی باشه یعنی این تابع یک ب یک نیست؟

آموزش ویدیویی تابع یک به یک برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 6 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز