تست2

برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

9 اردیبهشت

تنظیم تنفس یاخته ای، تست ها (بخش اول)
تنظیم تنفس یاخته ای، تست ها (بخش اول)

`00:43

مواد مولکولی
مواد مولکولی

`00:57

پایه3: تست های موج و مشخصه های موج
پایه3: تست های موج و مشخصه های موج

`01:13

1 تمرین

پایه1: سرعت انتشار امواج در تار و مسائل آن
پایه1: سرعت انتشار امواج در تار و مسائل آن

`01:05

1 تمرین

امواج الکترومغناطیس
امواج الکترومغناطیس

`00:55

1 تمرین

50 ساعت تدریس کاملا رایگان زیست برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

سلام وقتتون به خیر باشه ممکن هست سوال دوستمون رو پاسخ بدید سوال منم هست درباره همه پروتئین ها در گزینه ۴ممنون

جواب به صورت صوتی می باشد:)

Anahita (: | آکادمی امروز

Anahita (:

9 ماه پیش

ببخشید من گزینه د رو متوجه نشدم ، چرا استاد درستش گرفتن مگه غلط نمیشه؟ سوال داره راجب میتوکندری میگه و گزینه د گفته که ترجمه رنای پیک حاوی اطلاعات لازم برای ساخت همه پروتئین های موجود در آن(میتوکندری) ،پس از پایان رونویسی آغاز شده است. فقط اغلب پروتئین های میتوکندری در میتوکندری ساخته میشه و نه همش!! و سوال هیچ اشاره ای به بیرون میتوکندری نکرده و فقط منظورش درون میتوکندریه ، من الان نمیدونم چرا گزینه د وقتی گفته که همه ی پروتئین های موجود در میتوکندری درون خود میتوکندری ساخته میشه استاد درست گرفتنش!!؟

ستاره امیری | آکادمی امروز

ستاره امیری

10 ماه پیش

گزینه ۱ که ننوشته ماده وراثتی اصلی

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

10 ماه پیش

ماده وراثتی غیراصلیشم به غشا متصل نیست

سلام توی متن گزینه اول گفته میتواند به غشا متصل نباشد یعنی ممکنه هم متصل باشه در صورتی ک توی میتوکندری ها قطعا متصل نیست چرا ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

10 ماه پیش

سلاو بله میتوکندری به غشای میتوکندری متصل نیست اما این (می تواند) گزینه رو غلط نمیکنه و مشکلی نداره

در پروکاریوت ها پلازمید ها هم جزء ماده وراثتی هستند؟

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

1 سال پیش

اگر به یاخته یوکاریوتی میتوکندری نداشت کجا انجام میده کربس و اینارو؟

سلام اگه سلول یوکاریوتی باشه ومیتوکندری نداشته باشه تنفس هوازی نخواهد داشت بنابراین چرخه کربس هم دراون دیده نمیشه (مثل گلبول قرمز بالغ )

(1)

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

1 سال پیش

سلام درمورد جمله ی اول کلمه ی برخلاف میاد هر دو فعل رو منفی میکنه یا فقط فعل می تواند؟ یعنی کدوم یکی از برداشت های زیر از جمله ی الف درسته؟ در پروکاریوت ها ماده وراثتی نمیتواند به غشا متصل باشد در پروکاریوت ها ماده وراثتی نمیتواند به غشا متصل نباشد

ق ق | آکادمی امروز

ق ق

1 سال پیش

سلام در پروکاریوت ها ماده وراثتی نمیتواند به غشا متصل نباشد(البته پلاذمید به غشا متصل نیست)

(2)

گزینه 1 رو چرا رد نکردیم وقتی میدونیم که dnaتو پرو کاریوت هم <<میتواند>>به غشا متصل نباشد

(3)

Ferida =D | آکادمی امروز

Ferida =D

2 سال پیش

سلام . خسته نباشی . با توجه به توضیحات استاد اینجا منظور سوال از ماده وراثتیشون باید کروموزوم اصلیشون باشه که در پروکاریوت ها حتما به غشا متصله در غیر این صورت درست میگی به نظر منم باید رد میشد . حالا اینکه داخل یه تست شمارشی ما منظور طراحو از کجا بفهمیمووو نمییدونمممم :///

(3)


نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

مشکلی نداره. برای چیزی که قطعیه میتونی (می تواند ) استفاده کنی اما برعکسش نه.

(2)

@نرگس مهدوی ی بار سوالو بخونین, حرف من یچیز دیگست!

Ferida =D | آکادمی امروز

Ferida =D

2 سال پیش

سلام . خسته نباشی . با توجه به توضیحات استاد اینجا منظور سوال از ماده وراثتیشون باید کروموزوم اصلیشون باشه که در پروکاریوت ها حتما به غشا متصله در غیر این صورت درست میگی به نظر منم باید رد میشد . حالا اینکه داخل یه تست شمارشی ما منظور طراحو از کجا بفهمیمووو نمییدونمممم :///

(3)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@کیارش کیهان فر چشم . عصبانی نشین حالا :/ اگر میگفت دنا شاید میشد درست در نظر گرفت اما چون گفته ماده وراثتی و کتاب هم توضیحی در مورد این نداده که ایا پلازمید ماده وراثتی هست یا نه یکم مردد میشیم تو این جمله که خب طبق حل استاد گویا نمیشه در نظر گرفت.

(1)

راضیه جبلی | آکادمی امروز

راضیه جبلی

2 سال پیش

سلام رفیق من گزینه 1 رو اینجوری برا خودم تحلیل کردم وگفتم چون قیدی تو گزینه الف نیاورده پس منظورش کل پروکاریوت ها بوده که ما میدونیم کل پروکاریوت ها ماده وراثتی اصلی که وصله به غشارو دارن ولی همشون که پلازمید ندارن پس مقایسه بین ماده وراثتی اصلیشون هست ودر اینصورت درسته این تحیلیل من بود امیدوارم ونسته باشم کمکت کنم

(3)

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

2 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام وقت بخیر خب کتاب درسی خودش میگه دنا ماده وراثتی است. و هیچ جا نگفته که پلازمید باکتری که نوعی دنای فرعیه ماده وراثتی نیست...برای همین به نظر منم باید مورد الف رو غلط می گرفتیم...چون گفته برخلاف...و در پروکاریوت ها دنا می تواند به غشا متصل نباشد(اگر پلازمید داشته باشه)

(2)

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

2 سال پیش

@راضیه جبلی سلام رفیق...به نظر من این استدلال درستی نیست. همین که از فعل "می تواند" استفاده کرده دست ما رو باز میذاره. و ما می دونیم در پروکاریوت ها دنا می تواند به غشا متصل نباشد (در صورتی که پلازمید داشته باشه)، و نگفته همه ی پروکاریوت ها...و از اونجایی که گفته "برخلاف" بنظرم باید مورد الف رو هم غلط می گرفتن استاد

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@.... ..... میشه چنین تعبیری هم داشت . اما جایی تو کتاب نگفته که پلازمید رو ماده‌وراثتی بگیری یا نه . یکم گزینه دو پهلوعه . من شخصا با نظر شما موافقم

(4)

سلام وقت بخیر ببخشید مورد د مگ mrna حاوی اطلاعات همه پروتئین های میتوکندری داریم اصلا؟

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام.وقت شما هم بخیر. منظور سوال این نیست که اون رنای پیک همه اطلاعات رو داره. منظورش اینه رناهای پیک مختلفی هستن که اطلاعات ساخت پروتئین های مختلفی رو دارن.

(1)

@نرگس مهدوی سلام گزینه ۴ اینطور بیان کرده یک رنای پیک اطلاعات ساخت همه پروتیین های سلول رو داره،حالا اگه باز چندتا رنای پیک رو باز بگیریم باز همه پروتیین ها رو شامل نمیشه،اوناهایی که توسط ریبوزم ازار ساخت میشه و میاد داخل میتوکندری رو شامل نمیشه

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

2 سال پیش

@نازنین رصاف سلام اگه چنتا رنا رو بگیریم همشو شامل میشه چون گفته پروتئین های موجود در میتوکندری . حالا چه بیرون ساخته باشن چه درون

(1)

@علی تدین گفته ترجمه رنای پیک،حاوی اطلاعات لازم برای ساخت همه پروتیین موجود در ان، گفته رنا،نه رناها،پروتیین های موجود در میتوکندری حالا چه درون ساخته شده باشه چه بیرون فرق داره داره نمیشه بگیم حالا،اگه بیرون ساخته شده باشه بعد داخل میتوکندری بیاد ترجمه هم در سیتو پلاسم رخ داده است

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@نازنین رصاف اینجا منظورش ترجمه همزمان با رونویسی هست که توی یوکاریوت ها اتفاق نمیفته و ترجمه در اونها پس از پایان رونویسی هست.