یادبگیریم10: تداوم گوناگونی در جمعیت ها (اهمیت ناخالصی ها)
. رحیمی
1 هفته پیش
سلام ببخشید ینی فرد بعد اینکه مالاریا میگیره مگه مبتلا به کم خونی داسی نمیشه پس چرا زنده میمونه چون قبل از مالاریا کم خونی داسی شکل را نداشته ولی الان که مالاریا دارد کم خونی داسی شکل گرفته ؟
حسین رضایی
1 ماه پیش
الان یعنی میتونیم بگیم کراسینگ اور تنها در حالتی گامت نو ترکیب و کروماتید نو ترکیب تولید میکنه که قطعات جابه جا شده الل های متفاوت داشته باشند درسته؟ میتونه هم کراسینگ اور رخ بده اما کروماتید نوترکیب نده ؟ یا فقط وقتی نوترکیب تولید میکنه اون فرآیند جابه حایی رو میتونیم کراسینگ اور بنامیم
(1)
حسین رضایی
1 ماه پیش
در امتحان نهایی چطور اینو بنویسیم غلط میگیرن یا درست؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
درست چون جمله کتابه دقیقا
(1)
فاطمه نباتی
1 سال پیش
ببخشید من یچیزی رو متوجه نمیشم الان جهش هم خب باعث تنوع میشه ولی چرا اون رو جزو عوامل تداوم گوناگونی درنظر نمیگیرن؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
عوامل تداوم گوناگونی عواملی هستن که با وجود انتخاب طبیعی که تنوع رو از بین میبره این عوامل میتونن با وجود انتخات طبیعی باعت تداوم گوناگونی بشن یعنی انتخاب طبیعی مانعشون نمیشه جهش درسته عامل ایجاد تنوع هست ولی انتخاب طبیعی بهش غلبه میکنه
(2)
فاطمه عسگری
6 ماه پیش
چون اثرش رو انتخاب طبیعی کم کرد ، جهش تنوع رو زیاد میکنه، اما ممکنه سازگار تر کنه یا ناسازگار. این عوامل تداوم گوناگونی بین سازگار هایی هست که موندن
(1)
مهلا درستکار
5 ماه پیش
با سلام. جهش به این علت در دسته تداوم گوناگونی قرار نمی گیره چون باعث افزایش گوناگونی میشع نه تداومش!!! چون تداوم گوناگونی با بقای جمعیت در ارتباطه اگر همین جهش یه روزی در جمعیتی زیاد شد و با یک انتخاب طبیعی که ناسازگار اون ژن های جهش یافته باشه . چیزی از اون ژن باقی نمی مونه. در واقع باید عواملی برای تداوم گوناگونی وجود داشته باشه تا تفاوت رو در جمعت افزایش و بقای اون جمعیت رو هم افزایش بده
(2)
ساره سادات علیاری
1 سال پیش
سلام وقت بخیر اگر این جمله توی نهایی بیاد درست در نظر بگیریم یا غلط
(1)
(1)
Fatemeh Zand
1 سال پیش
سلام وقت شما بخیر باشه "تغییر فراوانی ژنوتیپ ها و فنوتیپ ها" "تغییر تنوع ژنوتیپ ها و فنوتیپ ها" میشه بگید توی آمیزش غیر تصادفی چرا این دوتا تغییر میکنند و چجوری ؟
مهسا امیری زاده بازوند
1 سال پیش
توی آمیزش غیرتصادفی چون زاده های جدید متولد میشه میتونن ژنوتیپی رو به ارث ببرن که شبیه یا مادره دقیقا یا پدر اینطوری فراوانی افزایش پیدا میکنه، در نهایت فنوتیپ هم چون شبیه پدره یا مادره، پس فنوتیپ هم فراوانیش افزایش پیدا میکنه( منظورم اینه که زادهای با همون ژنوتیپ و فنوتیپ به وجود میاد که یعنی تعداد اون نوع افزایش پیدا کرده پس فراوانیش هم افزایش پیدا کرده) درمورد تنوع هم ممکنه مثلا یه پدری AO باشه و یه مادری BO باشه، الان دوتا نوع گروه خونی در صورتی که وقتی اینا آمیزش داشته باشم دو نوع گروه خونی AB و OO رو میتونن به وجود بیارن که در این حالت هم فنوتیپ و هم ژنوتیپ تنوعش افزایش پیدا کرده
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
اینجا مورد الف نباید غلط باشه چون ببینید دلیل مقاومتشون که جهش بوده اگر میگفت دلیل افزایش باکتری های مقاوم انتی بیوتیک اون موقع درست میشد درسته؟ الان الف غلط بگیرم
(1)
(1)
علی محمدی
1 سال پیش
این جمله درسته ایا : ایجاد تنوع در ژنوتیپ باعث افزایش قدرت بقای جمعیت میشود
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام بله درسته
زهرا ارامی
2 سال پیش
سلام استاد در درسنامه قسمت عوامل بر هم زننده تعادل: گفتن آمیزش غیر تصادفی تنوع رو تغیر نمیده!
امیر حسین عبدی
2 سال پیش
چرا دیگ داخل ناهمسان پسندانه(ناخالصا بیشتر میشن)
K .Sh
2 سال پیش
@امیر حسین عبدی من نشنیدم چنین چیزی گفته باشن گفتن تنوع و فراوانی الل هارو تغییر نمیده ولی فراوانی و تنوع ژنوتیپ ها و فنوتیپ هارو تغییر میده
(1)
ایدا حسینی
2 سال پیش
و اونایی که سالمن چطور این نیش پشه چطور عمل میکنه متوجه نشدم
مهدی مکبر
2 سال پیش
خود پشه ناقل بیماری مالاریا ست که از طریق بزاق پشه به نیش زدنش منتقل میشه
K .Sh
2 سال پیش
اونایی که کاملا سالم سالمن اگه انگل مالاریا وارد گلبول های قرمزشون بشه تکثیر میشه و گلبول قرمز رو میترکونه و میره به گلبول های قرمز دیگه حمل میکنه و اگه جلوش گرفته نشه درنهایت فرد رو میکشه
(1)
ایدا حسینی
2 سال پیش
خب تو این دسته ادما نقش Hbs چیه منظورم همینایی که Hbs HbAهستن
مهدی مکبر
2 سال پیش
نو شرایط کم اکسیژن داسی شکل میشن انگل هم بعد قرار گرفتن داخل گلبول قرمز اکسیژن و مصرف میکنه که باعث داسی شدن گلبول میشه که در نتیجه انگل دیگه نه میتونه تکثیر شه نه ازش خارج بشه
مهدی مکبر
2 سال پیش
میخوای کامل متوجه بشی بیشتر بدانید اخر فصل رو بخون
K .Sh
2 سال پیش
اگه گلبول قرمز این افراد دچار کمبود اکسیژن بشه داسی میشه
محمدمهدی آکند
2 سال پیش
سلام در گونه زایی هم میهنی ایا میتواند باعث رانش دگره ای شود ؟
Negin Heydari
2 سال پیش
اینجا که گونه زایی هم میهنی درس نداده 😐
فرشته پرتوی
6 ماه پیش
بله
ق ق
2 سال پیش
سلام جهش بین کرماتید های خواهری داریم؟
K .Sh
2 سال پیش
کروماتید های خواهری عین هم هستن و هر قطعه ای به صورت متقابل بین اونا جابه جا بشه سبب جهش و تغییر تو دنا نمیشه
(4)
Zeinab Sadeghi
3 سال پیش
سلام ببخشید این جملرو اگ تو امتحان نهایی بدن چیکار باید کنیم بااین دقت باید بررسیش کنیم؟ اخه تو نهاییا معمولا کتاب نگاه میکنن و شاید اینجوری عین کتاب کلی درنظر بگیرن و زنبور نر رو درنظر نگیرن <<در تولید مثل جنسی هروالد از طریق گامت هایی ک میسازد نیمی از کروموزوم های خود را به نسل بعد منتقل میکند>>
سهیل فاضلی
3 سال پیش
سلام . اگه تو نهایی اومد این جمله رو صحیح در نظر بگیر ولی یه فلش بزن کنارش بنویس به جز زنبور نر (محض احتیاط)
(3)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 هفته پیش
سلام متوجه سوالت نشدم لطفاً دوباره واضحتر بپرس