یادبگیریم2:آزمایش ایوری و کشف ماهیت ماده وراثتی

4.8/5
(131 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 1

مفاهیم حرکت
مفاهیم حرکت

`00:48

نحوه انحلال
نحوه انحلال

`01:12

1 تمرین

 مفهوم تابع و بازنمایی‌های آن
مفهوم تابع و بازنمایی‌های آن

`00:49

سوالات دیگران

اینو متوجه نشدم

من مجبورم اینارو ببینم چون نهایی باز نمیشه برام نمی‌دونم درسته یا نه باید اونارو ببینم

یه سوال اون کلیپ های نهایی باز نمیشن؟؟

(1)

فرق آزمایش دو و سه رو متوجه نمیشم🥲🥲

آزمایش 2 از سانتریفیوژ استفاده شد مایع عصاره سلولی لایه لایه از هم جداشد و چهار تا لایه تشکیل شد هر لایه تو یه ظرف ریخته شد یعنی یک ظرف کربوهیدرات یک ظرف لیپید یک ظرف پروتئین یک ظرف مایع حاوی DNA و فقط تو ظرفی که مایع حاوی DNA داشت انتقال صفت انجام شد 25% انتقال صفت انجام شد تو آزمایش 3 از آنزیم استفاده شد (سانتریفیوژ استفاده نشد) مایع عصاره تو چهار ظرف ریخته شد هر ظرف هم کربوهیدارت داره هم نوکلئیک اسید(DNA) هم لیپید هم کربوهیدارت ** این بار از هم جدا نشدن مواد همشون باهم ریخته شدن تو ظرفها و تو هر ظرف آنزیم تجزیه کننده یکی از مواد رو وارد کردن مثلا تو ظرف یک لیپاز تو ظرف دو پروتئاز ظرف سه کربوهیداز ظرف چهار نوکلئاز تو این آزمایش در ظرفی که نوکلئاز ریخته شد انتقال صفت اتفاق نیفتاد ولی تو سه ظرف دیگه انتقال صفت انجام شد 75% انتقال صفت اتفاق افتاد امیدوارم متوجه شده باشی🤍

(2)

استاد اونجایی که میگه هر باکتری استر پتو کوکوس نومونیا نوکلئیک اسید داره و حلقوی هست فقط منظورش باکتری اسرپتو کوکوس نومونیا که درست محسوب می‌شود از اون جا که همواره می تواند وضع درونی یاخته ها خود در وضعیت ثابت نگه دارد رو متوجه نمیشم

اون قسمتی که میگن انتقال صفت با دنا صورت میگیره و بعدترش که گفتن انتقال در همه ظرف ها صورت میگیره به جز ظرفی که آنزیم دنا داره رو متوجه نشدم میشه لطفا توضیح بدید که چرا اینجوریه

توی همه ظرف ها دنا وجود داشت و آنزیم تجزیه کننده اون رو نزده بودند وقتی توی ظرف آخری آنزیم تجزیه کننده دنا( نوکلئاز) رو میزنند چون دیگ دنا نداریم و تجزیه شده انتقال صفت رخ نمیده

https://emrooz.ir/cbgstbc-40636?comment_id=718668#comment-718668 کسی نیست به این سوال جواب بده ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام و درود. توی جزوه و تو همین تایمی که مشخص شده، استاد برای آزمایش سوم میگن که: عصاره باکتری کپسول دار کشته شده با گرما !! ولی برای این آزمایش، تو صفحه ی 3 کتاب ( از پایین خط5 ) ، نوشته شده عصاره ی باکتری های پوشینه دار ! دیگه کشته شده با گرما رو نداره... برای من سوال شد که کدوم درسته؟ اگر حرف کتاب رو صحیح درنظر بگیریم؛ پس یعنی میتونیم بگیم که توی همه ی آزمایش های ایوری از یک نوع عصاره باکتری استفاده نشد ! یعنی در آزمایش اول و دوم از عصاره ی باکتری های کشته شده پوشینه دار استفاده شد ولی در آزمایش سوم از عصاره ی باکتری پوشینه دار زنده استفاده شد . محبت میکنید توضیح بدید ؟

توضیح دادم 🌷

این ککه ای که استاد میگه تو اصفهان معنی جالب نداره 😂

(1)

رنابسپاراز چیه؟

جلوتر میخونیم

امیر قادری | آکادمی امروز

امیر قادری

8 ماه پیش

سلام استاد باکتری های پوشینه دار را به چهار قسمت تقسیم کرد اسمشان کربوهیدرات پروتئین ولیپید نوکلئیک اسیدها که جز آزمایش بودن درسته یا اشتباه میکنم

امیر قادری | آکادمی امروز

امیر قادری

8 ماه پیش

سلام استاد باکتری های پوشینه دار را به چهار قسمت تقسیم کرد اسمشان کربوهیدرات پروتئین ولیپید نوکلئیک اسیدها که جز آزمایش بودن درسته یا اشتباه میکنم

استاد ولی هیچ جا از کتاب نگفته که عصاره استخراج شده با گرما کشته شده معلم ما به ما گفته که اگه بگیم با گرما اشتباه شده غلط میگیرن

سلام وقت بخیر استاد میگن ‌DNA ماده وراثتی هست یعنی RNA ماده وراثتی نیست ؟؟؟؟ استاد اول فیلم میگن میشر ماده وراثتی که اسید نوکلئیک هست را کشف کرده بعد مگر اسید نوکلئیک شامل DNA و RNA نیست پس چرا فقط DNA رو ماده وراثتی میگیریم ؟؟؟

RNAاز روی DNAساخته میشه جفتشون ماده وراثتی هستند ولی منشا DNAهست بعدا از DNAبهRNAمنتقل میشه البته مطمئن نیستم

به هرچیزی که توی سیتوپلاسم و سلول هست میگیم عصاره سلولی ؟

بله میشه همچین برداشتی کرد